Pagina 8 van 10

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 9:31 am
door Kristiaan
Gelukkig verkoopt RN tuning die steunen dus.. :mrgreen:
Gewoon even paar gaatjes boren en een Hörmann steun erop met passende stuurstang.

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 10:15 am
door Lars
Kristiaan schreef:Gelukkig verkoopt RN tuning die steunen dus.. :mrgreen:
Gewoon even paar gaatjes boren en een Hörmann steun erop met passende stuurstang.
Ow dat wist ik niet! Haha.
Dan ga ik daar eens op de site kijken.
Ik vind dit wel de mooiste oplossing, dus ik ga een proberen dit mogelijk te maken. \:D/

Edit:
Gevonden!
Ik heb een stuurservohouder gevonden bij rn.
http://www.proximedia.com/local/Netherl ... uct=467037" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag me enkel af, voor welke servo's deze geschikt is? Ook voor mijn hitec?

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 11:18 am
door Bas-33
is ook voor jouw hitec geschikt lars
ik heb ook een hitec 5745 , en deze heeft dezelfde afmetingen als jouw 805

succes

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 12:04 pm
door njoy_fg
Dat is dus niet zo......

hitec 805 langer en volgens mij ook hoger!

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 1:41 pm
door Bas-33
Volgens de maten op de site van pitstop zijn ze exact hetzelfde :-k
Als het niet zo is ... mijn excuses #-o

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 4:49 pm
door tontje1
hoy lars

Gaat al een heel eind de goeie kant op,maar de servosteun voor de liggende servo kun je ook uit een strip zagen en dan met de vijl netjes afwerken,heb ik bij mijn HMB ook gedaan.

Gr Ton

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: do apr 23, 2009 5:59 pm
door njoy_fg
Bas-30 schreef:Volgens de maten op de site van pitstop zijn ze exact hetzelfde :-k
Als het niet zo is ... mijn excuses #-o

Van de Hitec site:

66.00 x 30.00 x 57.60mm = 805
59.00 x 29.00 x 52.00mm = 5745

Re: Lars's MT - 22 april update! Vraag?

Geplaatst: vr apr 24, 2009 10:54 pm
door Lars
Mijn stuurservo is de 805BB.
Er komt geen andere ketting of iets dergelijks op.
De kamitro blijft zoals hij nu is, omdat er al erg veel tijd aan werk in zit en ik er trots op ben zover als het nu is.
Er zal iets anders gaan gebeuren met de servo's. Deze zullen op een andere manier als normaal geplaatst zullen worden.

Re: Lars's MT - 25 april update!

Geplaatst: vr apr 24, 2009 11:20 pm
door Lars
Vandaag weer een lange dag bezig geweest!
Wat mooie spulletjes binnen gekregen van pitstop, en direct aan de slag gegaan.

O.a. nieuwe hoofdtandwielen en nieuwe meenemers van tps.
De tandwielen zitten nu perfect. Achter het grote tandwiel van de kamitro heb ik een deel weg gefreest en deze staat omgedraaid. Op deze manier kreeg ik de tandwielen mooier in 1 lijn met elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook de achterkant geheel afgemaakt. Fusees zitten er op. Er zitten nieuwe ALU kogelkoppen op en de kogelaandrijving loopt ook super soepel!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog even gepast met de piggybacks, maar helaas ging het niet passen zoals ik wou met de elcon schokbrekerhouders. De gehele schokbreker zou de ver naar voren komen, waardoor deze tegen de fusee aan zou komen aan de achterzijde van de mt.
Ik heb dit opgelost door de elcon schokbrekerhouders een nieuw plaatsje te geven. Deze heb ik niet tussenin de draagarmen geplaatst, maar er achter. Ik heb gaten geboord en draad getapt, zodat deze echt heel goed vast zitten.
De gehele schokdemper komt nu achter de elcon XL vlinder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier het totaal nog even.
Het begint ergens op te lijken aan de achterkant vind ik :^^: :jaja:

Afbeelding

Afbeelding

:beerhug:

Re: Lars's MT - 25 april update!

Geplaatst: za apr 25, 2009 8:20 pm
door Lars
Thnx voor alle mooie complimenten.
Ron ik heb nog gekeken voor hoe die piggybacks komen te staan, maar deze komen in buitenste stand wel tegen de velg aan. Maar als ik de schokbrekers 1 gaatje naar binnen zet, dan is dit probleem opgelost.
Ik heb de veren van de piggybacks ontlakt met verfafbeit. Dit is goed gegaan. De veren zijn nu mooi blank en blinken netjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik enkele gaatjes van binnenste zuigers van de vering opgeboord tot 1,5mm. Op aanraden van Ron heb ik dit gedaan. De achterste schokbrekers heb ik 6 gaatjes opgeboord en voor de voorste heb ik er hier 4 van opgeboord tot 1,5mm.
Reden van dat er achteraan meer gaatjes heb gemaakt is, dat de achterkant van de mt zwaarder is als de voorkant en dat hier dikkere schokbrekerolie in komt. Achteraan ga ik ze vullen met dikte 2000, en vooraan komt dikte 1000.
Even 2 foto's geplaatst te verduidelijking.

Vooraan 4 gaatjes opgeboord.
Afbeelding

Achteraan 6 gaatjes opgeboord.
Afbeelding

Het differentieel is binnengekomen. Thnx to Jimme.
Ik heb het ook al gemonteerd in de voorbokken van de kamitiro.

Afbeelding

Totaal plaatje.

Afbeelding