Q's drifter
Moderator: Moderator's groep
- rien
- Ingeburgerd
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za nov 29, 2008 10:30 am
- Land: nl
- Provincie: Flevoland
- Merk: van alles
- Type: en nog wat
- Zenderset: ook een paar
- Frequentie: weer een paar
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
Re: Q's Nieuw Projekt: Electro On-road 1:5
mooie wagen
technokit junior 1/5<<<<<<mn eerste bigscale!!!!!
schumacher fusion 28 1/10
2xtamiya tt-01 1/10
kyosho tf-5 1/10
carson stormracer extreme 1/10
cen mg 16 1/16
schumacher fusion 28 1/10
2xtamiya tt-01 1/10
kyosho tf-5 1/10
carson stormracer extreme 1/10
cen mg 16 1/16
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf sperrend diff maken
om toch de maximale grip te krijgen op de achterwielen, moet je een diff hebben die bijna of geheel "gelocked" is , maar als je de prijs van een kant en klaar instelbaar diff niet wilt betalen kan je ook je huidige diff ombouwen naar een 100% sperrend en instelbaar diff.
Je kan hiervoor een plastik of aluminium diff behuizing voor gebruiken ,
de methode :
de volgende onderdelen zijn benodigd :
een nieuwe diff huls met instel mogelijkheid, een nieuw asje, zakje schroeven specifiek voor het diff,en de lagers en drukbus
en natuurlijk een diff, in mijn geval een standaard plastiek diff:
haal alles uit elkaar ,en ontvet alles, de as die er inzit voor de twee platte tandwielen is overbodig geworden,
pas eerst alles ,en zet het druklager met de nieuwe as goed in elkaar en let op de montage van de ring die over de c-clip komt te zitten, hieronder een hoe alles in elkaar zit mbt het druklager , let wel deze moet voor montage weer uit elkaar anders krijg je de tandwielen er niet in.:
voorbeeld hoe het in het diff komt te zitten, haal alles weer uit elkaar en onthoud de montage volgorde
monteer de tandwielen om de juiste manier in het diff huis en controleer of alles nog soepel kan draaien zonder de assen erin, is dit het geval monteer dan de as mnet het druklager , en daarna de uitgaande assen, en leg een dunne ring tussen het tandwiel en de behuizing.
als ook de assen goed zitten, controleer nogmaals de werking van de tandwielen of alles soepel draait, schuif eerst het tandwiel over de de behuizing en let op de positie, en daarna de nieuwe huls ,let wel kan maar maar op 1 manier er goed op, zodat het schroefdraad precies boven de as komt te zitten van de kleine tandwielen.
zet de diff huls en het grote tandwiel vast , en pak de inbussen, met niet volledig draad, die in het zakje zitten:
en draai die in het schroefdraad aan beide kanten van het diff huls, nu merk ja dat als je deze allebei een beetje aandraait de sperrende werking toeneemt , tot max. 100% , zie hier je instelbaar diff:
zal nog even een lijstje maken met de FG nr , en je bent voor circa €45-50 euro klaar ipv van bv €120
nodig :
FG nr :8487 Diff. Huls instelbaar
8490 As druklager
8491 Druklager kompleet
8492 Drukring
8494 Schroevenset tbv instelbaar diff.
Je kan hiervoor een plastik of aluminium diff behuizing voor gebruiken ,
de methode :
de volgende onderdelen zijn benodigd :
een nieuwe diff huls met instel mogelijkheid, een nieuw asje, zakje schroeven specifiek voor het diff,en de lagers en drukbus
en natuurlijk een diff, in mijn geval een standaard plastiek diff:
haal alles uit elkaar ,en ontvet alles, de as die er inzit voor de twee platte tandwielen is overbodig geworden,
pas eerst alles ,en zet het druklager met de nieuwe as goed in elkaar en let op de montage van de ring die over de c-clip komt te zitten, hieronder een hoe alles in elkaar zit mbt het druklager , let wel deze moet voor montage weer uit elkaar anders krijg je de tandwielen er niet in.:
voorbeeld hoe het in het diff komt te zitten, haal alles weer uit elkaar en onthoud de montage volgorde
monteer de tandwielen om de juiste manier in het diff huis en controleer of alles nog soepel kan draaien zonder de assen erin, is dit het geval monteer dan de as mnet het druklager , en daarna de uitgaande assen, en leg een dunne ring tussen het tandwiel en de behuizing.
als ook de assen goed zitten, controleer nogmaals de werking van de tandwielen of alles soepel draait, schuif eerst het tandwiel over de de behuizing en let op de positie, en daarna de nieuwe huls ,let wel kan maar maar op 1 manier er goed op, zodat het schroefdraad precies boven de as komt te zitten van de kleine tandwielen.
zet de diff huls en het grote tandwiel vast , en pak de inbussen, met niet volledig draad, die in het zakje zitten:
en draai die in het schroefdraad aan beide kanten van het diff huls, nu merk ja dat als je deze allebei een beetje aandraait de sperrende werking toeneemt , tot max. 100% , zie hier je instelbaar diff:
zal nog even een lijstje maken met de FG nr , en je bent voor circa €45-50 euro klaar ipv van bv €120
nodig :
FG nr :8487 Diff. Huls instelbaar
8490 As druklager
8491 Druklager kompleet
8492 Drukring
8494 Schroevenset tbv instelbaar diff.
Laatst gewijzigd door Q op di dec 16, 2008 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
@ dat doe ik de volgende keer ook ,als ik mijn versterkte huls kapot rijgr.Dr.Dre.
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
Mooi idee Q
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- petter
- Actieve poster
- Berichten: 159
- Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
- Merk: FG/Carson
- Type: Formule 1/Attack
- Zenderset: Nomadio React
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: Baanbrekers/VRCP
- Locatie: Hoogerheide
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
Ben alleen benieuwd hoelang de kunststof behuizing van het diff heel blijft , zeker als je het diff veel gaat sperren komt er toch veel kracht op het diff huis te staan, via het asje met daarop het druklager. Maar verder een heldere en duidelijke uitleg.
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
hehe dat maakt 2 , ik ook, maar ik heb nog 3 van die plastike diff behuizingen nieuw liggen, dus eerst maar eens proberen zo ,en anders wordt het de aluminium behuizingpetter schreef:Ben alleen benieuwd hoelang de kunststof behuizing van het diff heel blijft
klein update`tje
de voortrein en achtertrein zitten erop, net als de achtersteun voor de body en de bumper, nog even dimdammen over de aandrijving: electro of toch een 23cc torretje
- Jimme
- Regelmatig hier
- Berichten: 695
- Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
- Provincie: Flevoland
- Locatie: Zeewolde
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
mij lijkt een 23cc wel lache..
maar dan wel met zelfgemaakte uitlaat, die achteruit eruit komt, dus gewoon met een buisje net zoals int echt, en een heel ander geluid als normaal.. is weer eens wat anders.. wat lager ofzo, lager vind ik wel vet..
idee?
maar dan wel met zelfgemaakte uitlaat, die achteruit eruit komt, dus gewoon met een buisje net zoals int echt, en een heel ander geluid als normaal.. is weer eens wat anders.. wat lager ofzo, lager vind ik wel vet..
idee?
- nightrider_8501
- Actieve poster
- Berichten: 145
- Lid geworden op: zo aug 03, 2008 8:25 pm
- Land: Belgie
- Belgie: West-Vlaanderen
- Merk: FG
- Type: Baja Buggy
- auto 2: Technokit
- Type 2: Supersport
- Zenderset: Spektrum dx3.0
- Locatie: Bissegem (kortrijk)
Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken
denk dat je best voor elektro gaat, 23cc zou wss heel hard afzien, dat is wss bijna de hele tijd op top toeren draaien, nadeel van elektro is dan wel weer de batterijen... en 23cc is natuurlijk ook spectaculairder :p
grtzz
grtzz
FG Baja Buggy & Technokit Supersport
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten