Q's drifter

Ben je bezig met een project, of een interessante modificatie? Post hier je ideeen, je werklog, je foto's.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rien
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 37
Lid geworden op: za nov 29, 2008 10:30 am
Land: nl
Provincie: Flevoland
Merk: van alles
Type: en nog wat
Zenderset: ook een paar
Frequentie: weer een paar
Locatie: lelystad
Contacteer:

Re: Q's Nieuw Projekt: Electro On-road 1:5

Berichtdoor rien » di dec 09, 2008 7:45 pm

mooie wagen =D>
technokit junior 1/5<<<<<<mn eerste bigscale!!!!!
schumacher fusion 28 1/10
2xtamiya tt-01 1/10
kyosho tf-5 1/10
carson stormracer extreme 1/10
cen mg 16 1/16

Dr.Dre.

Re: Q's Nieuw Projekt: Electro On-road 1:5

Berichtdoor Dr.Dre. » di dec 09, 2008 8:14 pm

@ Stoere bak Q, gr.Dr.Dre. :thumright:

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: Q's Nieuw Projekt: Electro On-road 1:5

Berichtdoor rc-rob » di dec 09, 2008 8:37 pm

super gaaf :D
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf sperrend diff maken

Berichtdoor Q » di dec 16, 2008 4:37 pm

om toch de maximale grip te krijgen op de achterwielen, moet je een diff hebben die bijna of geheel "gelocked" is , maar als je de prijs van een kant en klaar instelbaar diff niet wilt betalen kan je ook je huidige diff ombouwen naar een 100% sperrend en instelbaar diff.

Je kan hiervoor een plastik of aluminium diff behuizing voor gebruiken ,

de methode :

de volgende onderdelen zijn benodigd :

Afbeelding

een nieuwe diff huls met instel mogelijkheid, een nieuw asje, zakje schroeven specifiek voor het diff,en de lagers en drukbus

en natuurlijk een diff, in mijn geval een standaard plastiek diff:

Afbeelding

haal alles uit elkaar ,en ontvet alles, de as die er inzit voor de twee platte tandwielen is overbodig geworden,

pas eerst alles ,en zet het druklager met de nieuwe as goed in elkaar en let op de montage van de ring die over de c-clip komt te zitten, hieronder een hoe alles in elkaar zit mbt het druklager , let wel deze moet voor montage weer uit elkaar anders krijg je de tandwielen er niet in.:

Afbeelding

voorbeeld hoe het in het diff komt te zitten, haal alles weer uit elkaar en onthoud de montage volgorde

Afbeelding

monteer de tandwielen om de juiste manier in het diff huis en controleer of alles nog soepel kan draaien zonder de assen erin, is dit het geval monteer dan de as mnet het druklager , en daarna de uitgaande assen, en leg een dunne ring tussen het tandwiel en de behuizing.

Afbeelding

als ook de assen goed zitten, controleer nogmaals de werking van de tandwielen of alles soepel draait, schuif eerst het tandwiel over de de behuizing en let op de positie, en daarna de nieuwe huls ,let wel kan maar maar op 1 manier er goed op, zodat het schroefdraad precies boven de as komt te zitten van de kleine tandwielen.

zet de diff huls en het grote tandwiel vast , en pak de inbussen, met niet volledig draad, die in het zakje zitten:

Afbeelding

en draai die in het schroefdraad aan beide kanten van het diff huls, nu merk ja dat als je deze allebei een beetje aandraait de sperrende werking toeneemt , tot max. 100% , zie hier je instelbaar diff:

Afbeelding

zal nog even een lijstje maken met de FG nr , en je bent voor circa €45-50 euro klaar ipv van bv €120

nodig :
FG nr :8487 Diff. Huls instelbaar
8490 As druklager
8491 Druklager kompleet
8492 Drukring
8494 Schroevenset tbv instelbaar diff.

\:D/ \:D/ :cool: :cool: :thumleft: :thumleft:
Laatst gewijzigd door Q op di dec 16, 2008 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dr.Dre.

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor Dr.Dre. » di dec 16, 2008 4:50 pm

@ dat doe ik de volgende keer ook ,als ik mijn versterkte huls kapot rijgr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor marder-jay » wo dec 17, 2008 1:40 pm

Mooi idee Q =D>
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
petter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 159
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
Merk: FG/Carson
Type: Formule 1/Attack
Zenderset: Nomadio React
Frequentie: 2,4Ghz
Club: Baanbrekers/VRCP
Locatie: Hoogerheide

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor petter » wo dec 17, 2008 4:01 pm

Ben alleen benieuwd hoelang de kunststof behuizing van het diff heel blijft :-k , zeker als je het diff veel gaat sperren komt er toch veel kracht op het diff huis te staan, via het asje met daarop het druklager. Maar verder een heldere en duidelijke uitleg.
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor Q » wo dec 17, 2008 8:09 pm

petter schreef:Ben alleen benieuwd hoelang de kunststof behuizing van het diff heel blijft
hehe dat maakt 2 , ik ook, maar ik heb nog 3 van die plastike diff behuizingen nieuw liggen, dus eerst maar eens proberen zo ,en anders wordt het de aluminium behuizing :cool:

klein update`tje


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de voortrein en achtertrein zitten erop, net als de achtersteun voor de body en de bumper, nog even dimdammen over de aandrijving: electro of toch een 23cc torretje :-k

:cool:

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor Jimme » wo dec 17, 2008 9:07 pm

mij lijkt een 23cc wel lache..
maar dan wel met zelfgemaakte uitlaat, die achteruit eruit komt, dus gewoon met een buisje net zoals int echt, en een heel ander geluid als normaal.. is weer eens wat anders.. wat lager ofzo, lager vind ik wel vet..

idee?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nightrider_8501
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 145
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 8:25 pm
Land: Belgie
Belgie: West-Vlaanderen
Merk: FG
Type: Baja Buggy
auto 2: Technokit
Type 2: Supersport
Zenderset: Spektrum dx3.0
Locatie: Bissegem (kortrijk)

Re: Q's drifter update:16-12-08,zelf een sperrend diff maken

Berichtdoor nightrider_8501 » zo dec 28, 2008 3:43 pm

denk dat je best voor elektro gaat, 23cc zou wss heel hard afzien, dat is wss bijna de hele tijd op top toeren draaien, nadeel van elektro is dan wel weer de batterijen... en 23cc is natuurlijk ook spectaculairder :p

grtzz
FG Baja Buggy & Technokit Supersport
Afbeelding


Terug naar “Bouwprojecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten