Omdat ik mijn bouwproject graag met anderen wil delen, heb ik besloten om hier ook te opbouw te gaan laten zien. Op het bigscaleforum heb ik het volledige topic staan, maar hier zal ik nu ook de foto's op een rijtje zetten zoals mijn bouwproject verloopt.
De bedoeling van mijn project is om een extra brede monstertruck op te bouwen. Ik ben niet de eerste die dit doet, er zijn mij al enkelen voor gegaan. Ik vond dit erg mooi.
Na enkele keren contact te hebben gehad met Rinus, heb ik besloten om een monster op te gaan bouwen van TK08 en TK09 onderdelen, maar wel met hmt voordraagarmen.
Wat ik al lang wilde, een Trevor Simson motorblok, gaat nu eindelijk komen! En wel op een Hormann zoals flying dutchman al eens eerder heeft gedaan, 45 graden voorover. Na lang twijfelen tussen het blok recht of schuin te zetten, heb ik hiervoor gekozen.
Ik ben begonnen met een TK09 510mm bodemplaat.

Van ebay een gepolijste TS cover gekocht.

Daarna van Kridx de mogelijkheid gekregen om een Trevor Simpson motorblok van hem over te nemen. Uiteraard het blok goed opgepolijst!

Specs van dit blok zijn TS case met keramische lagers, cylinder 26cc zenoah met .3mm afgedraaide voet, afgedraaid vliegwiel, walbro 603 met choke en TS cover met verstelbare ontsteking.

Ook nog een mooie alu trekstarter gekocht voor de TS.

Ook heb ik bij Davesmotors een nieuwe 25,4cc headkit besteld, om het blok compleet Trevor Simpson te maken. Dit pakketje zal vandaag of morge hopelijk binnenvallen..

Ik heb wat mooie onderdelen overgenomen van Rob. O.a. de aandrijving + snelwissel, die ik ga plaatsen en Tk08 achterdraagarmen + tk08 kogelaandrijving. Ook een steun voor een liggende Rhino heb ik ook al liggen nu.
Ook heb ik van Flying Dutchman de spulletjes mogen ontvangen, om de TS schuin te plaatsen in combinatie met een hormann aandrijving. O.a. 1mm ophogingsplaatjes voor de aandrijving en een elcon motorsteun zaten hierbij.
Ik ben begonnen met het ophogen van de aandrijving.

Daarna de gaten in de Tk09 plaat gemaakt, om het Trevor Simpson blok te kunnen kantelen.

Dan de snelwissel erop.

En het blok netjes op zijn plek gebracht, en vast gezet met rvs schroefjes van JFC-tuning.

Het past allemaal erg goed en resultaat mag er zeker zijn vind ik! Een TS blok op een hormann, op de manier van Flying Dutchman, alle credits voor de plaatsing van dit TS blok gaan dus naar hem.

Binnenkort verder aan de achterkant, maar dat zal allemaal goed passen. Hier verwacht ik niet veel problemen mee. Het moeilijkste is geweest, denk ik.