Pagina 2 van 2

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: vr feb 12, 2010 8:22 pm
door rc-rob
Nou nog alles even netjes poetsen..en nieuwe slijtbussen erin ;)

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: zo feb 14, 2010 2:29 pm
door Nico 41
Dit is een mooi project datziet er goed uit ik blijf je volgen ik kan hier weer een hoop van leren als ik misschien in de toekomst mijn marder ga verbouwen :thumright:

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: di feb 23, 2010 6:44 pm
door Lars
Er zit nu tandwielverhouding 20-44 op mijn kleine- en hoofdtandwiel. Is dit goed voor een monster?
Of is een andere verhouding beter? Ik dacht dat ik op mijn vorige monster met 16-48 reed, kan dat?
Wat is het verschil ik rijden?

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: di feb 23, 2010 6:49 pm
door turbo
hey de mt's rijden met 16-48
de 20-44is te zwaar voor een mt en zal je motor het zwaar hebben
groeten

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: di feb 23, 2010 7:13 pm
door Lars
Oke, ik zal eens kijken wat ik kan doen..
Moet het tandwiel op je diff net zo groot zijn als het hoofdtandwiel of maakt dit niet veel verschil?
Ik heb op het diff namelijk een 48t zitten...
Zou dit verschil maken in zijn totaliteit met de 20-44?
Wat zou dit samen doen?

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: di feb 23, 2010 8:00 pm
door turbo
ik weet dat ik op het diff reed met 48 het tussen as tandwiel weet ik niet dat maakt ook niet zoveel verschil het is meer de hoofd vertanding die de kracht omzetten
en dan de hooft tandwielen 16-48
ik denk dat 20-44 en dan op het diff 48 ook een hele zware overbrenging word ik zou gewoon gaan voor 16-48 en het diff 48 met bijbehorend tussenas tandwieltje
groeten

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: di feb 23, 2010 8:29 pm
door Kristiaan
Op de tussenas rijd je normaal gesproken 15t of 16t, dit scheelt echt enorm...
De vertanding van een MT weet ik niet, denk wel dat 20/44 idd een stuk te zwaar is...
Misschien is 18/46 een goede keuze, kun je nog spelen met de 15t of 16t op de tussenas.
Motortje zal wel flink trekken.. je wilt natuurlijk niet constant op de achterwielen lijkt me.

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: wo feb 24, 2010 6:00 pm
door Lars
Klein beetje verder gegaan aan de hmtk.
Ik heb vandaag van Kridx een hormann diff binnen gekregen en via mp een mooie hormann benzine tank met slangen gekocht.
Vandaag alles geplaatst en bescherming over de benzineslang gedaan.
De ontluchtingsslang is trouwens dikker als de normale benzineslang, vandaar dat de bescherming ook dikker heeft moeten zijn. Het lijkt een heel groot verschil maar in werkelijkheid valt dit best mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een fototje van het mooi gepoetste hormann diff. Afbeelding

Volgende stap is de diff blokken,bovendraagarmen, koppeling en de achtervlinder.

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: do feb 25, 2010 12:02 am
door rc-rob
zou toch straks de slangen aan de andere zijde van het blok laten lopen ;)
verder ziet het er leuk uit :)

Greetz Rob

Re: Lars's Hörmann TK - Trevor Simpson

Geplaatst: wo jun 02, 2010 1:20 pm
door Lars
Ik ga dit project toch stoppen. De onderdelen worden verkocht, en met het opgebrachte geld ga ik een grotere heli kopen.
Ik zit al lang aan dit idee te denken, en met name het feit dat ik nog een dot met geld in deze monster moet steken, helpt me bij deze keuze. Mijn intresse ligt momenteel toch meer bij het vliegen...

De WWS blijft overigens wel hoor.

Bij intresse in de onderdelen van deze hmt opbouw, zie het verkoop topic.