Ik had al enkele maanden het idee om eens te kijken voor een buggy. Ik heb nu een snelle beetle maarja...het bochtenwerk is wat minder met de dikke dikke ballonbanden. Ik merkte dat ik steeds meer plezier begon te krijgen in snelle rondjes draaien. Nadat ik in de Brabanthallen even met een WWS heb mogen rijden was ik toch meer overtuigd dat ik in een buggy meer uitdaging vind qua rijden en afstellen.
Ik was gisteren met Bart bij Pase geweest om wat onderdelen te halen.
Toevallig stond daar een leuke gebruikte Hormann te koop...met de mogelijkheid om hem zonder motor te kopen. (ik heb een Pase blok met 1,5 liter gelopen)
Ik heb er een nachtje overgeslapen...en -->
Dus de komende tijd eens lekker de hele auto uit elkaar halen en controleren. Een nieuwe kap gaan spuiten.
Tevens de MB uit elkaar draaien om de onderdelen te verkopen (het geld moet toch ergens vandaan komen)
Zo vandaag eens aan de slag gegaan en de hele hormann gedemonteerd.
Het alu gepoetst
En langzaam weer begonnen met monteren:
De aandrijflijn.
De servosaver omgekeerd gemonteerd, zodat ik straks de servo naar boven kan moteren. Dat lijkt me wel makkelijker met onderhoud e.d.
Maar nu loop ik tegen het volgende aan. Weet iemand hoe ik de twee diff helften uit elkaar kan krijgen
Ik heb eens getrokken maar hij lijkt muurvast te zitten.
Iemand tips.??
Vandaag weer wat spullen binnen:
Carbon radioplaat, schokdemper revisie setje, draagassen, verschillende diktes olie voor de schokbrekers en nog wat klein reserve spul.
Dan kan ik de boel weer in elkaar gaan zetten.
Verder nog mijn koppeling verzwaard met met imbusjes,
Ik vind de standaard instelling wat laat oppakken..maar dat is persoonlijk.
Het zijn de korte inbusjes die je ook in de meenemer draait. Eens kijken hoeveel hij nu eerder oppakt.
Jaaa, weer een update van mijn HT1.
De kap is gearriveerd, Ik mis nog een paar onderdelen
De koppeling en motorflens op het asje gemonteerd:
De fat-power, tankje en motor op zijn plek.
De achterkant
Morgen nog wat kleine dingen en dan zou hij klaar moeten zijn.
Dan eens rustig de tijd nemen om de kap te spuiten.
Maar ik moet zeggen, wat is het makkelijk sleutelen aan een HT1 invergelijking met mijn oude MB
gr Roel
Bouwverslag Roel's HT2 8-3-2008 [klaar]
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Bouwverslag Roel's HT2 8-3-2008 [klaar]
Laatst gewijzigd door Roel op zo okt 21, 2007 10:02 am, 5 keer totaal gewijzigd.
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
En gisteren gereden, vertel.........beter als een MB??
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Silvio
- Regelmatig hier
- Berichten: 734
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: MB-PRO
- auto 2: FG
- Type 2: Alu Competition
- Zenderset: DX3.0
- Frequentie: 2,4GHz
- Website: http://www.rc-rijder.nl
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten