Hier onder zijn wat basis regels die ik op het www heb gevonden en van andere thuistuners heb gekregen.

- Neem een goede dremel met een goed freesje.

- opruwen carter, spoelpoorten in de cilinder en de inlaatpoort opruwen. Door het opruwen komt er een oliefilmpje op waardoor de spoeling verbeterd wordt.
- Spoel poorten carter en cylinder aanpassen voor een betere vulling. Dit resulteerd in betere prestaties over het gehele gebied.

- Inlaatpoort verhogen met 1 mm, resultaat meer top en minder trekkracht. (ophogen over de breedte van 5mm in het midden van de poort, dus niet de gehele poort, het ruggetje laten zitten)
- Inlaatpoort verbreden met 1,5 mm per kant, resultaat meer koppel

- de uitlaatpoort verbreden aan de bovenzijde geeft meer midden en top.
- de uilaatpoort verbreden aan de zijkant geen meer onder en midden trekkracht

- Zuiger vlakken blijft de motor koeler.
- De kammen verhogen (die 2 happen in de zijkanten).

- Compressie verhogen door de cylinder af te draaien, resultaat meer trekkracht en minder top.
- De minimale maat tussen zuiger en cilinder moet 0.35 zijn anders wordt de motor te heet en heb je kans op een vastloper.

- Carter vullen met een volle krukas, resultaat meer top.

- Stalen voetpakking van 0.1 of 0.2mm voor verhogen van de compressie (flink) te verhogen, resultaat meer koppel maar minder toeren. Dit kun je wat opheffen door je inlaatpoort te verhogen.

Mijn materiaal is binnen, nu de uitvoering nog

Tips zijn altijd welkom
