hey Roel
de zuiger kan ik wel voor je laten vlakken, ik hoor het wel
gr marc
homemade Tuningblokje:[13-03-2008]
Moderator: Moderator's groep
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
tja, de motor is nog helemaal orgineel.
Ik heb het de laatste weken erg druk met cursussen, werk en mijn kelder/hobby ruimte te renoveren/isoleren. Ik heb zelfs mijn HT2 na de vier uurs race nog niet helemaal nagekeken en weer gemonteerd. Dus die staat ook nog half in de kast.
Waarschijnlijk heb ik over twee weken weer tijd om er eens rustig voor te gaan zitten.
Je kent het wel, er zijn momenten dat je helemaal "geleefd" wordt.
mmzzllss
Ik heb het de laatste weken erg druk met cursussen, werk en mijn kelder/hobby ruimte te renoveren/isoleren. Ik heb zelfs mijn HT2 na de vier uurs race nog niet helemaal nagekeken en weer gemonteerd. Dus die staat ook nog half in de kast.
Waarschijnlijk heb ik over twee weken weer tijd om er eens rustig voor te gaan zitten.
Je kent het wel, er zijn momenten dat je helemaal "geleefd" wordt.
mmzzllss
Velle est posse
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Zo nu eerst de theorie,
De spoeling verbeteren:
Ik heb de cilinder en cartner eens uitvoerig bekeken en ik wil wat gaan dremelen om de spoeling van cartner naar spoelpoorten te verbeteren.
Aangezien ik het nog nooit gedaan heb hoor ik heel graag jullie mening:
De orginele cilinder:
Foto 1: (carterhelft aan de linkerzijde)
Zoals je ziet zitten er nokjes in die naar mijn mening constructief geen nut hebben en de flow van het brandstof/lucht mengsel belemmeren.
Foto 1: (carterhelft aan de linkerzijde)
Ik heb met rood aangegeven welke nokje ik weg wil dremlen.
Foto 2: (carterhelft aan de linkerzijde)
Dezelfde nokjes maar dan van een andere zijde bekeken (carterhelft aan de linkerzijde)
Foto 2: (carterhelft aan de linkerzijde)
Foto 3: (carterhelft aan de rechterzijde)
Dezelfde nokjes maar dan aan de rechter carter helft.
Foto 3: (carterhelft aan de rechterzijde)
Foto 4: (carterhelft aan de rechterzijde van een overleden tuningsblok)
Foto 4: (carterhelft aan de rechterzijde van een overleden tuningsblok)
Hier twijfel ik erg over om deze schuin af te dremelen zodat de flow beter de spoelpoorten in gaat.
Ik hoor graag jullie mening. Dan kan tenminste iemand de schuld geven als hij vastloopt
mmzzllss
De spoeling verbeteren:
Ik heb de cilinder en cartner eens uitvoerig bekeken en ik wil wat gaan dremelen om de spoeling van cartner naar spoelpoorten te verbeteren.
Aangezien ik het nog nooit gedaan heb hoor ik heel graag jullie mening:
De orginele cilinder:
Foto 1: (carterhelft aan de linkerzijde)
Zoals je ziet zitten er nokjes in die naar mijn mening constructief geen nut hebben en de flow van het brandstof/lucht mengsel belemmeren.
Foto 1: (carterhelft aan de linkerzijde)
Ik heb met rood aangegeven welke nokje ik weg wil dremlen.
Foto 2: (carterhelft aan de linkerzijde)
Dezelfde nokjes maar dan van een andere zijde bekeken (carterhelft aan de linkerzijde)
Foto 2: (carterhelft aan de linkerzijde)
Foto 3: (carterhelft aan de rechterzijde)
Dezelfde nokjes maar dan aan de rechter carter helft.
Foto 3: (carterhelft aan de rechterzijde)
Foto 4: (carterhelft aan de rechterzijde van een overleden tuningsblok)
Foto 4: (carterhelft aan de rechterzijde van een overleden tuningsblok)
Hier twijfel ik erg over om deze schuin af te dremelen zodat de flow beter de spoelpoorten in gaat.
Ik hoor graag jullie mening. Dan kan tenminste iemand de schuld geven als hij vastloopt
mmzzllss
Velle est posse
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Try before you die??? .
Is wel goed over nagedacht door de tuners, dus misschien gewoon nadoen?
Lees wel veel negatieve dingen/reacties over de levensduur van een getunede motor, en dat je de power vaak niet eens kunt gebruiken op de circuits.
Is wel goed over nagedacht door de tuners, dus misschien gewoon nadoen?
Lees wel veel negatieve dingen/reacties over de levensduur van een getunede motor, en dat je de power vaak niet eens kunt gebruiken op de circuits.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Ik heb hier een tuningsblokje liggen, maar je ziet wel waar wat gedremeld is en niet wat er weg gehaalt is. Als ik het nameet met een schuifmaat meet ik nog geen 0.1 mm verschil.Bernie schreef:Try before you die??? .
Is wel goed over nagedacht door de tuners, dus misschien gewoon nadoen?
mmzllss
Velle est posse
- Marc v. D
- Ingeburgerd
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:07 pm
- Land: NL
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Hormann
- Type: TK-09
- Zenderset: Futaba 3PK
- Frequentie: spectrum
- Locatie: Sint Oedenrode
Aanpassingen van milimeters kom ik bij mij ook niet tegen het is allemaal maar een kwestie van tienden, maar werkt welAls ik het nameet met een schuifmaat meet ik nog geen 0.1 mm verschil.
Als je gaat kopieeren weet je eigenlijk niet waar je mee bezig bent en omdat het om minimale bijwerkingen gaat ook bijna niet na te meten.
Het is daarom volgens mij belangrijk om een tijdje vanuit alle hoeken naar elke bijgewerkte poort te kijken om te ontdekken wat er waarom kan zijn weggefreest.
En dan zet je de frees er pas in.
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
PaSe of Falcon?
Ik heb wel eens een Falcon blokje gezien, daar is behoorlijk wat weggefreesd bij cilinder en blok.
Ik heb wel eens een Falcon blokje gezien, daar is behoorlijk wat weggefreesd bij cilinder en blok.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Pase blok, schijnbaar haalt Pascal niet veel weg, maar het is toch erg snel. Ik zag laatst een RTM blok van binnen. Deze was ook erg snel ook veel anders bewerkt. Volgens mij ontwikkeld iedere tuner een eigen manier.Bernie schreef:PaSe of Falcon?
Ik wil ook eerst de spoeling verbeteren van het carter naar de spoelpoorten, dan ermee gaan test rijden. (Eigenlijk zou ik een dyno moeten maken)Sandstorm schreef:Als je gaat kopieeren weet je eigenlijk niet waar je mee bezig bent en omdat het om minimale bijwerkingen gaat ook bijna niet na te meten.
Het is daarom volgens mij belangrijk om een tijdje vanuit alle hoeken naar elke bijgewerkte poort te kijken om te ontdekken wat er waarom kan zijn weggefreest.
Dan eens zien wat het opleverd, zo krijg voor mij een aardig beeld welke aanpassingen wat doet.
Wat heb je veranderd aan je blokje, voornamelijk de poorten ?
mmzllss
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten