Natuurlijk mag je hem opsturen...GT500 schreef:ziet er top uit,
mag ik mijn G2D ook eens opsturen??
grtz
mmzzllss Roel
Moderator: Moderator's groep
Natuurlijk mag je hem opsturen...GT500 schreef:ziet er top uit,
mag ik mijn G2D ook eens opsturen??
grtz
Ik heb aan de uitlaatpoort de alleen de hoekjes wijder en iets hoger gemaakt.jaeneke schreef:heb je de uitlaatpoort al verhoogd ? zoja hoeveel ??
Ik heb voornamelijk de inlaatpoort bewerkt en nauwelijks de uitlaatpoort, m.u.z. van de hoekjes wijder en iets hoger gemaakt. Mijn theorie is dat de spoeling voornamelijk wordt bepaald door de inlaatpoort en de spoelpoorten. Daarom heb ik veel aandacht besteed aan de inlaatpoort. De uitlaatpoort heb ik alleen bewerkt zodat de uitlaatgassen iets sneller de cilinder kunnen verlaten.jaeneke schreef: en als je sneller op toeren wil komen en graag wat koppel bij wilt maar toch de uitlaatpoort niet meer wil verhogen kan je de uitlaatpoort ook nog breder maken en de hoekjes bovenaan enkele tiendes uithalen.
die hoekjes heb je mooi gedaan, uitlaatpoort verhogen heeft een licht effect op koppel en hoe hij op toeren komt, verhoog je hem veel dan krijg je ook een hoop toeren bij...Roel schreef:Ik heb aan de uitlaatpoort de alleen de hoekjes wijder en iets hoger gemaakt.jaeneke schreef:heb je de uitlaatpoort al verhoogd ? zoja hoeveel ??
orgineel
Bewerkt
Ik heb voornamelijk de inlaatpoort bewerkt en nauwelijks de uitlaatpoort, m.u.z. van de hoekjes wijder en iets hoger gemaakt. Mijn theorie is dat de spoeling voornamelijk wordt bepaald door de inlaatpoort en de spoelpoorten. Daarom heb ik veel aandacht besteed aan de inlaatpoort. De uitlaatpoort heb ik alleen bewerkt zodat de uitlaatgassen iets sneller de cilinder kunnen verlaten.jaeneke schreef: en als je sneller op toeren wil komen en graag wat koppel bij wilt maar toch de uitlaatpoort niet meer wil verhogen kan je de uitlaatpoort ook nog breder maken en de hoekjes bovenaan enkele tiendes uithalen.
Maar het verbreden van de uitlaatpoort zou hier ook nog kunnen helpen bij het koppel heb jij ervaren?
mmzzlls Roel
Roel schreef:Maar het verbreden van de uitlaatpoort zou hier ook nog kunnen helpen bij het koppel heb jij ervaren?
Let op met verbreden van de uitlaatpoort, dit verhaal klinkt verleidelijk maar is linke soep. Zuigerveer staat zoals je weet onder spanning en wil naar buiten. Hoe breder de poort hoe meer kans dat dit ook gaat gebeuren. Happende zuigerveer wil meestal zeggen dat die cilinder de meeste liters benzine wel gehad heeft...jaeneke schreef:en als je sneller op toeren wil komen en graag wat koppel bij wilt maar toch de uitlaatpoort niet meer wil verhogen kan je de uitlaatpoort ook nog breder maken en de hoekjes bovenaan enkele tiendes uithalen.
Waarschijnlijl de zelfde reden, zuigerveer in de groef houden, zorg dat ie niet naar buiten kan komen...Roel schreef:edit: even gebeld met RN-tuning, volgens Rinus geeft dit geen probleem, zolang je het middelste bobbeltje maar laat zitten.
is idd zo van die zuigerveer, daarmee mag je nooit te veel wegnemen maar dit is in het algemeen zo bij elke bewerking van de verschillende poorten.Mijnheer Rob schreef:Hee Roel, gefeliciteerd met het geslaagde tuningsproject!!!
Roel schreef:Maar het verbreden van de uitlaatpoort zou hier ook nog kunnen helpen bij het koppel heb jij ervaren?Let op met verbreden van de uitlaatpoort, dit verhaal klinkt verleidelijk maar is linke soep. Zuigerveer staat zoals je weet onder spanning en wil naar buiten. Hoe breder de poort hoe meer kans dat dit ook gaat gebeuren. Happende zuigerveer wil meestal zeggen dat die cilinder de meeste liters benzine wel gehad heeft...jaeneke schreef:en als je sneller op toeren wil komen en graag wat koppel bij wilt maar toch de uitlaatpoort niet meer wil verhogen kan je de uitlaatpoort ook nog breder maken en de hoekjes bovenaan enkele tiendes uithalen.
In tegenstelling tot de inlaat, die de zuigerveer net wel / net niet bereikt, komt de zuigerveer volledig langs de uitlaat poort (van boven tot onder, gaat er helemaal voorbij).
Waarschijnlijl de zelfde reden, zuigerveer in de groef houden, zorg dat ie niet naar buiten kan komen...Roel schreef:edit: even gebeld met RN-tuning, volgens Rinus geeft dit geen probleem, zolang je het middelste bobbeltje maar laat zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten