Komt waarschijnlijk ook, omdat die demper niet op maat is gemaakt op de lengte van jou "spruitstuk".
Dat heeft ook zeker invloed op de power die een uitlaat geeft.
Ken mensen op de club die samba hebben (ik zelf ook ) maar dat trekt zeker wel beter ook.
Ook moet je vaak ietsjes je afstelling van je carb. bijstellen.
HeJi HT-2 RE 2008 Mega Muts
Moderator: Moderator's groep
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body)
het spruitstuk van horman is een pak langer, 'normaal' zou dit méér koppel moeten geven onderin.soulburner schreef:Komt waarschijnlijk ook, omdat die demper niet op maat is gemaakt op de lengte van jou "spruitstuk".
Dat heeft ook zeker invloed op de power die een uitlaat geeft.
Ken mensen op de club die samba hebben (ik zelf ook ) maar dat trekt zeker wel beter ook.
Ook moet je vaak ietsjes je afstelling van je carb. bijstellen.
maar dat de uitlaat niet zo denderend goed presteert op mijn auto tov mijn maat zijn marder heeft vooral te maken dat mijn motor gerace én reedpoort is met een pase reed is uitgerust
.
eerst was de motor alleen bewerkt op lage en middel toeren en toen werkte die zelfgemaakte pijp(die AM zijn vader heeft gemaakt) ook niet denderend en hij zoop...
blijkbaar was dit een middel & hoge toeren pijp en i had een lage & middel getunede motor.
nu heb ik de cilinder ook op toeren aangepast en dit gaat een pak beter met die zelfbouw pijp.
het marder spruitstuk van de samba kon ik niet gebruiken, dan stond de uitlaat té schuin en kon ik hem op geen enkele manier bevestigen.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Heji
- Regelmatig hier
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: FG
- Type: Mt-Quad
- auto 2: Hormann
- Type 2: Ht 2 Tk09
- Zenderset: 4PK
- Club: raco2000
- Website: www.raco2000.nl
- Locatie: NIEUW VENNEP
- Contacteer:
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
Zo van de week gaan we beginnen naar de ombouw 2008
Harm setje voor achter is onderweg via Kristiaan
en zojuist de spullen bestelt voor breed achter
breed 2008 voor komt zo spoedig mogelijk
tevens een nieuwe ace ds1015 voor de remmen voor de hitec gaat naar een ander project
Eens kijken of we van de onderdelen een nieuwe Ht Beetle voor Jill kunnen maken
We houden jullie op de hoogte
Groetjes Henk & Jill
Harm setje voor achter is onderweg via Kristiaan
en zojuist de spullen bestelt voor breed achter
breed 2008 voor komt zo spoedig mogelijk
tevens een nieuwe ace ds1015 voor de remmen voor de hitec gaat naar een ander project
Eens kijken of we van de onderdelen een nieuwe Ht Beetle voor Jill kunnen maken
We houden jullie op de hoogte
Groetjes Henk & Jill
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
- Heji
- Regelmatig hier
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: FG
- Type: Mt-Quad
- auto 2: Hormann
- Type 2: Ht 2 Tk09
- Zenderset: 4PK
- Club: raco2000
- Website: www.raco2000.nl
- Locatie: NIEUW VENNEP
- Contacteer:
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
Zo de hydro voor achter zijn binnen
dif is schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Kijken of de post meewerkt morgen voor de achterkant breed
Mzzl Henk
dif is schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Kijken of de post meewerkt morgen voor de achterkant breed
Mzzl Henk
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body)
jaeneke schreef:het spruitstuk van horman is een pak langer, 'normaal' zou dit méér koppel moeten geven onderin.soulburner schreef:Komt waarschijnlijk ook, omdat die demper niet op maat is gemaakt op de lengte van jou "spruitstuk".
Dat heeft ook zeker invloed op de power die een uitlaat geeft.
Ken mensen op de club die samba hebben (ik zelf ook ) maar dat trekt zeker wel beter ook.
Ook moet je vaak ietsjes je afstelling van je carb. bijstellen.
maar dat de uitlaat niet zo denderend goed presteert op mijn auto tov mijn maat zijn marder heeft vooral te maken dat mijn motor gerace én reedpoort is met een pase reed is uitgerust
.
eerst was de motor alleen bewerkt op lage en middel toeren en toen werkte die zelfgemaakte pijp(die AM zijn vader heeft gemaakt) ook niet denderend en hij zoop...
blijkbaar was dit een middel & hoge toeren pijp en i had een lage & middel getunede motor.
nu heb ik de cilinder ook op toeren aangepast en dit gaat een pak beter met die zelfbouw pijp.
het marder spruitstuk van de samba kon ik niet gebruiken, dan stond de uitlaat té schuin en kon ik hem op geen enkele manier bevestigen.
Samba past gewoon op de Hormann met orriginele bocht...
Je moet even de std bevestiging wat verbuigen en de uitlaat pot iets draaien zodat het goed zit.
Heb er zelf lekker mee gereden, een std 23cc met Samba en 18-46 vertanding gaat als een kanon!
Zag dat Herald(FD) ook met een Samba reed bij het NK op z'n Hormann dus ben niet de enige
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
???
das raar, ik heb de marder samba er op alle richtingen op proberen te monteren en ik kreeg hem met de originele samba bocht er niet op, met de originele hormann bocht wel...
das raar, ik heb de marder samba er op alle richtingen op proberen te monteren en ik kreeg hem met de originele samba bocht er niet op, met de originele hormann bocht wel...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Heji
- Regelmatig hier
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za aug 25, 2007 9:30 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: FG
- Type: Mt-Quad
- auto 2: Hormann
- Type 2: Ht 2 Tk09
- Zenderset: 4PK
- Club: raco2000
- Website: www.raco2000.nl
- Locatie: NIEUW VENNEP
- Contacteer:
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
Bij mij paste alles goed hoorjaeneke schreef:???
das raar, ik heb de marder samba er op alle richtingen op proberen te monteren en ik kreeg hem met de originele samba bocht er niet op, met de originele hormann bocht wel...
http://www.raco2000.nl
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
Wagenpark
Fg Mt /Pase 26/ Fatpower S/ hydro's rondom /full FG alu
HT-TK09 /SX/Harm rondom
Hpi RS4 Evo Mustang 1968
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
mmm zo kwam die samba niet bij mij, de uitlaat liep onder een lichte hoek naar beneden zodat het uitlaatpijpje evenhoog als de vlinder kwam, dit ging dus natuurlijk niet en moest ik dan de uitlaat zo draaien tot het pijpje onder de vlinder doorkon.Heji schreef:Bij mij paste alles goed hoorjaeneke schreef:???
das raar, ik heb de marder samba er op alle richtingen op proberen te monteren en ik kreeg hem met de originele samba bocht er niet op, met de originele hormann bocht wel...
maar omdat de uitlaat een rare vorm heeft kwam hij door het verdraaien ook wéér te ver naar buiten zodat ik mijn schokdemper niet meer kon bevestigen enz enz...
maw : het paste van geen kanten.
originele hormann spruitstuk en samba waren geen enkel probleem
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
Bewijs?
Niks verbogen aan de uitlaat ofwat, alleen de std. zwarte rommelverf eraf.
Niks verbogen aan de uitlaat ofwat, alleen de std. zwarte rommelverf eraf.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: HeJi HT-2 RE met SX (update mega muts Body) ombouw naar 2008
bij jullie komen die spruitstukken een pak hoger en lopen aan de flens mooi horizontaal tov de pijp, die wat ik heb geprobeert ging terug naar beneden, zoals ik al zei de pijp wees naar onder ipv horizontaal te liggen...
zijn dat geen andere samba's ? ik bedoel van en ST of MT want ik heb die van een marder geprobeert gehad...
zijn dat geen andere samba's ? ik bedoel van en ST of MT want ik heb die van een marder geprobeert gehad...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten