Petervs0's Hormann HT-2 Zeller (pag. 13)
Moderator: Moderator's groep
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Dat is gewoon de afstelling van de auto... :roll:
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Petervs0's Hormann HT-1
ja ook, maar ik dacht vooral omdat de voorste armen op de kleinste stand staan waardoor de auto feller reageerd op het stuur...Kristiaan schreef:Dat is gewoon de afstelling van de auto... :roll:
trouwens de HT1 waar ik mee gereden heb had achteraan dezelfde banden alleen stonden daar de brede versies op, ik heb dus de smalle... dus de grip achter kan nóg beter ?!!
en de kickup van een HT2 werkt niet alleen als geleider voor heuvels zodat hij niet meer de grond in duikt maar ook om méér grip te creëren bij het inveren, dus als je een bocht neemt krijg je ook iets meer grip
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Leg die maar eens ff uit...jaeneke schreef:
en de kickup van een HT2 werkt niet alleen als geleider voor heuvels zodat hij niet meer de grond in duikt maar ook om méér grip te creëren bij het inveren, dus als je een bocht neemt krijg je ook iets meer grip
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Petervs0's Hormann HT-1
tjah er heeft een wedstrijd rijder van team losi mij eens uitgelegd voor wat die kickup diende en wat de werking was van de voorwielen die dan tijdens het inveren dus ook naar achter bewegen, ik herinner me niet meer exact wat hij had gezegd maar het kwam erop neer dat dus de bodemplaat niet meer in de grond kan 'happen' en omdat de wielen me naar achter bewegen bij het neerkomen krijg je meer grip omdat de auto dan minder de neiging heeft om zijn eigen weg te zoeken.njoy_fg schreef:Leg die maar eens ff uit...jaeneke schreef:
en de kickup van een HT2 werkt niet alleen als geleider voor heuvels zodat hij niet meer de grond in duikt maar ook om méér grip te creëren bij het inveren, dus als je een bocht neemt krijg je ook iets meer grip
als je een boch neemt gaat je inverend wiel ook naar achter dus geeft dat ook meer grip omdat het wiel zich meer naar het midden v/h chassis opschuift ofzoiets...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Petervs0's Hormann HT-1
MAAR als je de kickup in de voorbokken hebt zoals bij de HT1 zou dat met het inveren en naar achter bewegen van het wiel toch precies het zelfde moeten werken, als dat al zo werkt..
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- Petervs0
- Regelmatig hier
- Berichten: 687
- Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: Hormann, FG
- Type: HT-1, MB/T
- Zenderset: Spektrum
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Locatie: Lommel, Belgie.
Re: Petervs0's Hormann HT-1
even terugkomen op mn ht-1
ik bouw hem eerst om met de ombouwset en nieuwe bodemplaat en dan kan ik daarna nog de brede draagarmen erop zetten. Of zeller
Doe het gewoon in etappe's, dan slaat er niet meteen een krater in de portemonnee
Maar dan weer de volgende vraag, lange of korte bodemplaat? Wat rijdt fijner?
ik bouw hem eerst om met de ombouwset en nieuwe bodemplaat en dan kan ik daarna nog de brede draagarmen erop zetten. Of zeller
Doe het gewoon in etappe's, dan slaat er niet meteen een krater in de portemonnee
Maar dan weer de volgende vraag, lange of korte bodemplaat? Wat rijdt fijner?
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Petervs0's Hormann HT-1
ik denk lange bodemplaat, mijn eerste bigscale was een baja van hpi en die stuurde veel gecontroleerder dan al mijn Fg's tesamen...(baja heeft een lange wielbasis)
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Petervs0
- Regelmatig hier
- Berichten: 687
- Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: Hormann, FG
- Type: HT-1, MB/T
- Zenderset: Spektrum
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Locatie: Lommel, Belgie.
Re: Petervs0's Hormann HT-1
als hij omgebouwd wordt naar HT-2 wordt het een lange bodemplaat.
heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.
nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.
En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
tnx
heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.
nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.
En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
tnx
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Betere O ringen ben ik nog niet tegen gekomen, wel de Volume compensatie dopje van Harm zijn beter dan die van HormannPetervs0 schreef:En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... ductId=461" onclick="window.open(this.href);return false;
En er zijn reparatie sets te koop voor de schokbrekers
http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... ductId=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Petervs0
- Regelmatig hier
- Berichten: 687
- Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: Hormann, FG
- Type: HT-1, MB/T
- Zenderset: Spektrum
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Locatie: Lommel, Belgie.
Re: Petervs0's Hormann HT-1
potver3.... heb net een bestelling weg naar arjan en die heb ik over het hoofd gezien dus niet besteldEJS schreef:Betere O ringen ben ik nog niet tegen gekomen, wel de Volume compensatie dopje van Harm zijn beter dan die van HormannPetervs0 schreef:En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... ductId=461" onclick="window.open(this.href);return false;
En er zijn reparatie sets te koop voor de schokbrekers
http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... ductId=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten