Petervs0's Hormann HT-2 Zeller (pag. 13)

Plaats hier foto's/video's , informatie over jouw (favoriete) auto's of van anderen.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor EJS » ma feb 25, 2008 10:10 am

Petervs0 schreef:potver3.... heb net een bestelling weg naar arjan en die heb ik over het hoofd gezien :sad: dus niet besteld
Even een mailtje sturen naar Arjan ( adrost@xs4all.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) dan komt het wel goed hoor ;)
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor KevTech » ma feb 25, 2008 6:03 pm

Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
Rinus heeft in zijn assortiment verstevigde.
Staan in zijn webshop, zie: rntuning.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor EJS » di feb 26, 2008 1:43 am

soulburner schreef:Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
Ik ken heel wat wedstrijdrijders die deze Harm dopjes gebruiken en ben dit probleem nog nooit tegen gekomen of er iemand over horen klagen in de shop...
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
Morris
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 8:28 am
Merk: Hormann
Type: Hormann TK-09, HMB
Zenderset: 3PK-s
Frequentie: Spektrum
Locatie: Vianen

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor Morris » di feb 26, 2008 7:05 am

Petervs0 schreef:als hij omgebouwd wordt naar HT-2 wordt het een lange bodemplaat.

heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.

nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.

En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.

tnx :mrgreen:
Slijten doet ie niet eerder, maar er is wel sprake geweest dat als je de originele koppeling i.c.m. snelwissel gebruikt je eerder je krukas lagers kapot hebt.

Ook zou je snelwissel een fraktie hoger ligger waardoor je motor als je m aandraait op je bodemplaat iets krom zou trekken waardoor het blokkie schuiner komt te staan en je koppeling niet meer helemaal gecentreerd zou zijn,conclusie ook je krukas lagers naar de donder.

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor KevTech » di feb 26, 2008 12:22 pm

EJS schreef:
soulburner schreef:Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
Ik ken heel wat wedstrijdrijders die deze Harm dopjes gebruiken en ben dit probleem nog nooit tegen gekomen of er iemand over horen klagen in de shop...
Bij mij scheurde ze allemaal, bij Stefan, Ralph, John Schouten.
En nog bij een paar clubleden, maar die durf ik niet zeker bij naam te noemen.

De demping verbeterd wel bij de dopjes, dat moet ik toegeven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor Roel » di feb 26, 2008 2:40 pm

Bij mij zijn ze nooit gescheurd, dus er zijn wisselende ervaringen mee. ;)
Maar als je toch nieuwe moet bestellen zou ik voor de verbeterde versie gaan.

mmzlslss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor jaeneke » di feb 26, 2008 3:14 pm

Morris schreef:
Petervs0 schreef:als hij omgebouwd wordt naar HT-2 wordt het een lange bodemplaat.

heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.

nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.

En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.

tnx :mrgreen:
Slijten doet ie niet eerder, maar er is wel sprake geweest dat als je de originele koppeling i.c.m. snelwissel gebruikt je eerder je krukas lagers kapot hebt.

Ook zou je snelwissel een fraktie hoger ligger waardoor je motor als je m aandraait op je bodemplaat iets krom zou trekken waardoor het blokkie schuiner komt te staan en je koppeling niet meer helemaal gecentreerd zou zijn,conclusie ook je krukas lagers naar de donder.
mmm als ik mijn motor monteer op de snelwissel met alleen de de klem vast, dus zonder de motor aan de bodemplaat vast te schroeven dan rust de motor toch op de bodemplaat ondanks hij aan de snelwissel vasgedraaid is.
als de snelwissel hoger moest gestaan hebben dan zou de motor moeten 'zweven' boven de bodemplaat.
en ja de motor met flens zit helemaal tot het einde gedrukt van de snelwissel zodat deze automatisch recht komt te staan.

maar dan nog als dit probleem zou bestaan is dit dus echt niet verholpen door een ander soort koppeling te monteren, scheef is scheef en krukas lagers gaan zowiso stuk dan als je nu een koppeling van 17,- of 150,- hebt...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor Petervs0 » vr mar 07, 2008 7:57 pm

even een vraagje. Ik wil mn schokdempers reviseren en nou was de vraag, welke olie gebruiken jullie?

Bij mn MT zit voor 2000 en achter 3000 en daar rijdt ie lekker mee maar wat is het bij de hormann? Wat bevelen jullie me aan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor KevTech » vr mar 07, 2008 8:00 pm

Ja dat ligt ook weer aan wat jij prettig vind rijden.
Ook de stand van je dempers en je veren kunnen het gedrag weer wat wijzigen.
Je kan wel met 2000 rondom beginnen en van daaruit verder gaan.
En als je het toch wilt weten, ik reed dan geen hormann maar wel de dempers rondom...

2000 voor en 1000 achter, voor oranje veren achter 1.9 progressief.
Maar dat is voor de thuisbaan, zal niet op losse grond werken bijvoorbeeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Petervs0's Hormann HT-1

Berichtdoor Roel » vr mar 07, 2008 8:09 pm

Ik reed meestal
3000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 1000 voor.
Achter altijd 1,9 progressief en voor de oranje veren.
Dan nog wat spelen met de veerspanning d.m.v. schroeven.

Maar zoals Kevin aangeeft is het heel persoonlijk. Maar ik denk ook dat rondom beginnen met 2000 een mooi uitgangspunt is. Daarna proberen wat je lekker vind rijden.

mmzzllss Roel
Velle est posse


Terug naar “Showroom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten