Even een mailtje sturen naar Arjan ( adrost@xs4all.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) dan komt het wel goed hoorPetervs0 schreef:potver3.... heb net een bestelling weg naar arjan en die heb ik over het hoofd gezien dus niet besteld
Petervs0's Hormann HT-2 Zeller (pag. 13)
Moderator: Moderator's groep
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
Rinus heeft in zijn assortiment verstevigde.
Staan in zijn webshop, zie: rntuning.nl
Rinus heeft in zijn assortiment verstevigde.
Staan in zijn webshop, zie: rntuning.nl
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Ik ken heel wat wedstrijdrijders die deze Harm dopjes gebruiken en ben dit probleem nog nooit tegen gekomen of er iemand over horen klagen in de shop...soulburner schreef:Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Morris
- Actieve poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 8:28 am
- Merk: Hormann
- Type: Hormann TK-09, HMB
- Zenderset: 3PK-s
- Frequentie: Spektrum
- Locatie: Vianen
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Slijten doet ie niet eerder, maar er is wel sprake geweest dat als je de originele koppeling i.c.m. snelwissel gebruikt je eerder je krukas lagers kapot hebt.Petervs0 schreef:als hij omgebouwd wordt naar HT-2 wordt het een lange bodemplaat.
heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.
nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.
En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
tnx
Ook zou je snelwissel een fraktie hoger ligger waardoor je motor als je m aandraait op je bodemplaat iets krom zou trekken waardoor het blokkie schuiner komt te staan en je koppeling niet meer helemaal gecentreerd zou zijn,conclusie ook je krukas lagers naar de donder.
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Bij mij scheurde ze allemaal, bij Stefan, Ralph, John Schouten.EJS schreef:Ik ken heel wat wedstrijdrijders die deze Harm dopjes gebruiken en ben dit probleem nog nooit tegen gekomen of er iemand over horen klagen in de shop...soulburner schreef:Die dopjes van HARM scheuren rondom waar ze geklemt zitten tussen de dop en de cilinder.
En nog bij een paar clubleden, maar die durf ik niet zeker bij naam te noemen.
De demping verbeterd wel bij de dopjes, dat moet ik toegeven.
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Bij mij zijn ze nooit gescheurd, dus er zijn wisselende ervaringen mee.
Maar als je toch nieuwe moet bestellen zou ik voor de verbeterde versie gaan.
mmzlslss Roel
Maar als je toch nieuwe moet bestellen zou ik voor de verbeterde versie gaan.
mmzlslss Roel
Velle est posse
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Petervs0's Hormann HT-1
mmm als ik mijn motor monteer op de snelwissel met alleen de de klem vast, dus zonder de motor aan de bodemplaat vast te schroeven dan rust de motor toch op de bodemplaat ondanks hij aan de snelwissel vasgedraaid is.Morris schreef:Slijten doet ie niet eerder, maar er is wel sprake geweest dat als je de originele koppeling i.c.m. snelwissel gebruikt je eerder je krukas lagers kapot hebt.Petervs0 schreef:als hij omgebouwd wordt naar HT-2 wordt het een lange bodemplaat.
heb hem vandaag schoongemaakt en gedeeltelijk gedemonteerd en miste een e-clip en zo'n wit busje in de draagarm. Tevens de koppeling even gekeken en deze is toe aan vervanging.
nou heb ik in de wandelgangen opgevangen dat als je een snelwissel hebt dat de koppeling eerder verslijt dan als origineel, heeft iemand er ervaring mee.
En ook 1 van de schokbrekers lekt, waren er hier ook niet betere o-ringen of zoiets te krijgen, heb dit ook ooit op het forum gelezen.
tnx
Ook zou je snelwissel een fraktie hoger ligger waardoor je motor als je m aandraait op je bodemplaat iets krom zou trekken waardoor het blokkie schuiner komt te staan en je koppeling niet meer helemaal gecentreerd zou zijn,conclusie ook je krukas lagers naar de donder.
als de snelwissel hoger moest gestaan hebben dan zou de motor moeten 'zweven' boven de bodemplaat.
en ja de motor met flens zit helemaal tot het einde gedrukt van de snelwissel zodat deze automatisch recht komt te staan.
maar dan nog als dit probleem zou bestaan is dit dus echt niet verholpen door een ander soort koppeling te monteren, scheef is scheef en krukas lagers gaan zowiso stuk dan als je nu een koppeling van 17,- of 150,- hebt...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Petervs0
- Regelmatig hier
- Berichten: 687
- Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: Hormann, FG
- Type: HT-1, MB/T
- Zenderset: Spektrum
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Locatie: Lommel, Belgie.
Re: Petervs0's Hormann HT-1
even een vraagje. Ik wil mn schokdempers reviseren en nou was de vraag, welke olie gebruiken jullie?
Bij mn MT zit voor 2000 en achter 3000 en daar rijdt ie lekker mee maar wat is het bij de hormann? Wat bevelen jullie me aan?
Bij mn MT zit voor 2000 en achter 3000 en daar rijdt ie lekker mee maar wat is het bij de hormann? Wat bevelen jullie me aan?
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Ja dat ligt ook weer aan wat jij prettig vind rijden.
Ook de stand van je dempers en je veren kunnen het gedrag weer wat wijzigen.
Je kan wel met 2000 rondom beginnen en van daaruit verder gaan.
En als je het toch wilt weten, ik reed dan geen hormann maar wel de dempers rondom...
2000 voor en 1000 achter, voor oranje veren achter 1.9 progressief.
Maar dat is voor de thuisbaan, zal niet op losse grond werken bijvoorbeeld.
Ook de stand van je dempers en je veren kunnen het gedrag weer wat wijzigen.
Je kan wel met 2000 rondom beginnen en van daaruit verder gaan.
En als je het toch wilt weten, ik reed dan geen hormann maar wel de dempers rondom...
2000 voor en 1000 achter, voor oranje veren achter 1.9 progressief.
Maar dat is voor de thuisbaan, zal niet op losse grond werken bijvoorbeeld.
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Petervs0's Hormann HT-1
Ik reed meestal
3000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 1000 voor.
Achter altijd 1,9 progressief en voor de oranje veren.
Dan nog wat spelen met de veerspanning d.m.v. schroeven.
Maar zoals Kevin aangeeft is het heel persoonlijk. Maar ik denk ook dat rondom beginnen met 2000 een mooi uitgangspunt is. Daarna proberen wat je lekker vind rijden.
mmzzllss Roel
3000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 2000 voor; of
2000 achter en 1000 voor.
Achter altijd 1,9 progressief en voor de oranje veren.
Dan nog wat spelen met de veerspanning d.m.v. schroeven.
Maar zoals Kevin aangeeft is het heel persoonlijk. Maar ik denk ook dat rondom beginnen met 2000 een mooi uitgangspunt is. Daarna proberen wat je lekker vind rijden.
mmzzllss Roel
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten