Mijn Stadium

Plaats hier foto's/video's , informatie over jouw (favoriete) auto's of van anderen.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Bombero
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 148
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:16 am
Provincie: Limburg
Locatie: Sittard

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Bombero » zo mei 24, 2009 7:30 pm

Jimme

Er komt deze week een goede accu naar je toe. :D :D Daar heb ik altijd mee gereden en die deed het perfect. Je hoeft dus niet te sparen alleen even voor de brievenbus gaan liggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zal je inseinen als het pakje Sittard verlaten heeft.

de groeten
Bombero
Mit enne sjôttelsplak maaks'te geijne auto zuuver!!!!!

Afbeelding

http://www.preventia.nl" onclick="window.open(this.href);return false; =werk
http://www.rc-cars-sittard.nl" onclick="window.open(this.href);return false; = hobby

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Jimme » zo mei 24, 2009 7:40 pm

Super,, ik weet niet hoe ik je kan bedanken.. Echt super..!!

Nog leuk gehad in sneek? Was lekker weer :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
petter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 159
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
Merk: FG/Carson
Type: Formule 1/Attack
Zenderset: Nomadio React
Frequentie: 2,4Ghz
Club: Baanbrekers/VRCP
Locatie: Hoogerheide

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor petter » zo mei 24, 2009 8:35 pm

Wat een service uit Sittard, =D> =D> =D>
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.

Gebruikersavatar
Bombero
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 148
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:16 am
Provincie: Limburg
Locatie: Sittard

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Bombero » zo mei 24, 2009 8:37 pm

Jimme

Graag gedaan en in Sneek waren dus veel zwemmers dus geen boten in het water. [-X [-X Jammer maar dat zijn nu eenmaal de gemaakte afspraken. =;

de groeten

Jan
Mit enne sjôttelsplak maaks'te geijne auto zuuver!!!!!

Afbeelding

http://www.preventia.nl" onclick="window.open(this.href);return false; =werk
http://www.rc-cars-sittard.nl" onclick="window.open(this.href);return false; = hobby

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Jimme » zo mei 24, 2009 8:56 pm

Hé das balen zeg.. :???:

Maar ik had nog een vraagje..

Ik heb nu een gasrem servo van ruim 9 kilo, kan die dienen voor; Gas, tuningsrem én schijfremmen?
Of kan ik die beter met een y kabel apart doen als 2e remservo en een andere kopen voor de normale gas/rem?

Dan regel ik binnenkort nog een y kabel en een sterke servo! (Dacht zelf aan zon HD servo bij audi fan, die lijkt me redelijk sterk)

En welke zal ik dan als schijfremmen rem doen, die van 9 kilo of die nog sterkere? Want aan mijn schijfremmen moet ik zelf al heel hard trekken en dan remt hij nog amper.. Of kan ik dat verhelpen zodat dat nog lichter gaat remmen?
Andere schijfjes proberen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bombero
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 148
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:16 am
Provincie: Limburg
Locatie: Sittard

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Bombero » ma mei 25, 2009 6:15 am

Jimme schreef:Hé das balen zeg.. :???:

Maar ik had nog een vraagje..

Ik heb nu een gasrem servo van ruim 9 kilo, kan die dienen voor; Gas, tuningsrem én schijfremmen?
Of kan ik die beter met een y kabel apart doen als 2e remservo en een andere kopen voor de normale gas/rem?

Dan regel ik binnenkort nog een y kabel en een sterke servo! (Dacht zelf aan zon HD servo bij audi fan, die lijkt me redelijk sterk)

En welke zal ik dan als schijfremmen rem doen, die van 9 kilo of die nog sterkere? Want aan mijn schijfremmen moet ik zelf al heel hard trekken en dan remt hij nog amper.. Of kan ik dat verhelpen zodat dat nog lichter gaat remmen?
Andere schijfjes proberen?
Jimme

Had je geen andere servo's meer uit die andere auto ??? Het kan zijn dat de veertjes aan de schijfremmen te sterk zijn voor deze servo, ik had een Hitec 5945 erop en die voldeed prima. Ik zal anders even kijken of ik nog kleine veertjes heb liggen maar das een kleine kans.
Jan

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Jimme » ma mei 25, 2009 8:22 am

Uit m'n oude auto had ik een futaba S3305, die geeft ruim 9 kilo bij 6 volt.
Die servo's die ik er bij kreeg nog zijn 3 kilo bij 6 volt.. Lijkt me niet genoeg voor gas/rem/schijfremmen of schijfremmen alleen of gasrem alleen..

Ik heb ook nog een andere die geeft 3.6 kilo bij 6 volt.. Op die futaba na hebben ze ook allemaal plastic tandwielen. Maar ik kijk wel even of het allemaal op die futaba kan, en anders zet ik die futaba apart voor alleen de schijfremmen, en regel ik een andere voor gas/rem

Waar kan ik die veertjes halen? Kan ik die gewoon ook uit een pen halen en inkorten? :-s

Of moet ik die ergens bestellen.. ?

Groeten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bombero
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 148
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:16 am
Provincie: Limburg
Locatie: Sittard

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Bombero » ma mei 25, 2009 8:43 am

Jimme schreef:Uit m'n oude auto had ik een futaba S3305, die geeft ruim 9 kilo bij 6 volt.
Die servo's die ik er bij kreeg nog zijn 3 kilo bij 6 volt.. Lijkt me niet genoeg voor gas/rem/schijfremmen of schijfremmen alleen of gasrem alleen..

Ik heb ook nog een andere die geeft 3.6 kilo bij 6 volt.. Op die futaba na hebben ze ook allemaal plastic tandwielen. Maar ik kijk wel even of het allemaal op die futaba kan, en anders zet ik die futaba apart voor alleen de schijfremmen, en regel ik een andere voor gas/rem

Waar kan ik die veertjes halen? Kan ik die gewoon ook uit een pen halen en inkorten? :-s

Of moet ik die ergens bestellen.. ?

Groeten.

Jimme

Dat kan ook, je kunt ook de veertjes die er nu inzitten kleiner maken, die heb ik ook uit een pen gehaald :mrgreen: :mrgreen:
Als je die door midden knipt dan doen deze ook hun werk en hoef de servo niet zo hard te trekken. Als je de radiobox verplaatst dan kun je daar ook een derde servo zetten om alleen de voorremmen te bedienen. Met een Y kabeltje kun je die dan koppelen aan de ontvanger of op het derde kanaal van de ontvanger zetten das ook nog mogelijk.

Die remmen zijn nog niet zo oud, dus goed afstellen is ook een mogelijkheid. Het blijft tenslotte een hobby met veel mogelijkheden :mrgreen:

groeten
Jan
Mit enne sjôttelsplak maaks'te geijne auto zuuver!!!!!

Afbeelding

http://www.preventia.nl" onclick="window.open(this.href);return false; =werk
http://www.rc-cars-sittard.nl" onclick="window.open(this.href);return false; = hobby

Gebruikersavatar
Bombero
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 148
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:16 am
Provincie: Limburg
Locatie: Sittard

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Bombero » ma mei 25, 2009 5:40 pm

Jimme

Ga morgen voor de brievenbus liggen, er komt een pakketje. \:D/ \:D/ \:D/

de groeten
Jan
Mit enne sjôttelsplak maaks'te geijne auto zuuver!!!!!

Afbeelding

http://www.preventia.nl" onclick="window.open(this.href);return false; =werk
http://www.rc-cars-sittard.nl" onclick="window.open(this.href);return false; = hobby

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Mijn Stadium

Berichtdoor Jimme » wo mei 27, 2009 7:58 pm

Inmidddels binnen en na 1 flinke avond klussen aan de remmen en nog een kort stukje voor de electronica is het me toch gelukt (Nogmaals super bedankt voor de accu Jan! :D)

Alleen de remmen blokkeren niet.. maar dat maakt niet uit, ze remmen wel goed!

Hij wil alleen niet starten..
Eerst trok ik 2 x met choke
Toen 1x met choke en starte hij bijna, hij ging na 1 "plop" al vanzelf (Geen weerstand van trekstarter meer dus) En hij maakte het geluid van starten

Toen helemaal nix meer.. hij leek wel een hoger geluid te maken en een soort (Heel zacht) geringel. Andere bougie geprobeerd, uitknopje is het niet, Compressie is niet als de beste..

Nog een paar x gepomp, weer trekken, nix.
Kwartiertje gewacht, weer proberen, nix
Kwartiertje gewacht, met choke 2x en zonder choke, nix.

Wat kan het zijn?
Jan, heb je dit eerder al eens gehad?
Afbeelding


Terug naar “Showroom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten