ik heb mail gehad van elcon
ga er even voor zitten
Hoi Addy, Bedankt voor de info mbt de luchtremmen.Het advies van Onno om een dempersokje over de pomp te trekken isnatuurlijk goed.Vergeet daarbij niet om af en toe het sokje ook wat te draaien zodat erweer een schoon stukje voor het gaatje komt! Overigens moet ik je zeggen (als je werkelijk 4 uur gereden hebt) dat ikhet nog reuze vind meevallen.Wij rijden hoofdzakelijk wedstrijden en komen dan meestal niet eens aan4uur rijtijd.Daarnaast zijn deze wedstrijden vaak op een kunstgras- of leembaan.De hoeveelheid stof die daarbij opwaait is dan ook vaak minder dan bijjouw op de foto te zien is.Toch maak ikzelf de pomp voor elke wedstrijd even schoon en voorzie ik hemweer van nieuw vet.Het vet is wel van belang hierbij, het zorgt niet alleen voor een soepeleloop van de plunjer maar vangt natuurlijk ook het stof af en voorkomt dathet stof helemaal in de luchtremmen komt!Vergelijkbaar met de olie in je luchtfilter dus!Want ook je luchtfilter zul je waarschijnlijk moeten reinigen als je hetal 4 uur uithoud met 1 luchtfilter. Dat de remmen zelf wat stof bevatten (na 4 uur) is ook verklaarbaar.De remschijven en drukplaatjes zijn tijdens het remmen natuurlijk aanslijtage onderhevig maar ook met het opzwellen en terugzakken van hetrubber membraan ben je (ook al is het maar heel weinig) toch lucht aan hetverplaatsen en trek je stof naar binnen.Het is dus goed, om van tijd tot tijd de remmen even te openen en met eenkwastje het aanwezige stof te verwijderen.Het remschijfje en de drukplaatjes mag je desgewenst met remmenreinigerstof/vetvrij maken.Ook dit moet ik je dan nog even melden!Op het epoxy remschijfje kunnen na verloop van tijd kleine glimmendeplekjes ontstaan. Dit zijn stofdeeltjes afkomstig van de rvs drukplaatjesdie zich verzamelen op willekeurige plaatsen verdeeld over de remschijf.Tijdens het remmen worden deze deeltjes zo heet, dat ze samensmelten enals het ware in de epoxyschijf branden.Met behulp van een Stanleymesje wip ik de grootste van deze puntjes er uithoewel ze niet of nauwelijks het remvermogen beinvloeden. Ook ruw ik hetschijfje wel wat op door het op een vlakke ondergrond (in allerichtingen)over een stukje schuurlinnen te schuren. Zo, al met al nog een heel verhaal geworden! Maar Addy, als je het zo doet en de remmen op deze wijze onderhoud, danzul je nog lang plezier kunnen hebben van je luchtremmetjes. Vriendelijke groeten,Jan Workum
ht2 monster beetle
Moderator: Moderator's groep
Re: ht2 monster beetle
ik ga er nu dan ook een shock sok overhee trekken en kijken of dat het vermindert
gr
gr
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
Re: ht2 monster beetle
je hebt er dus een hoop werk mee..ik denk dat hydraulische remmen minder onder houds gevoellig zijn..
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: ht2 monster beetle
Nou..haal liever soms dat pompje los dan dat ik telkens na een rit sta te ontluchten-=viking=- schreef:je hebt er dus een hoop werk mee..ik denk dat hydraulische remmen minder onder houds gevoellig zijn..
Hörmann TK10
Re: ht2 monster beetle
daar ben ik het ook mee eens dat pompje is 4min werk:P
dat ontluchten wel wat langer
en die hydro's remmen ook nog is zwaar bagger
dat ontluchten wel wat langer
en die hydro's remmen ook nog is zwaar bagger
Re: ht2 monster beetle
ik heb een vraagje welke spoorstangen heb ik nodig bij de tk09 draag armen achter ik kan ze bij rn op de site niet vinden wel de armen en de kogelassen
gr addy
gr addy
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: ht2 monster beetle
Ik dacht de 120mm
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
Re: ht2 monster beetle
de 120mm zijn de tk08
ik weet niet hoeveel de auto breder is dan een tk08?
anders zou het wel mogelijk zijn
gr
ik weet niet hoeveel de auto breder is dan een tk08?
anders zou het wel mogelijk zijn
gr
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: ht2 monster beetle
Niks breder, is hetzelfde
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
Re: ht2 monster beetle
oke omdat de kogel assen van de tk08 125mm zijn en die van de tk09 132mm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten