Ik kwam deze tegen, een mooie uitleg hoe de Elcon koppeling te monteren en af te stellen:
Link
Link
Elcon koppeling monteren & afstellen video
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Elcon koppeling monteren & afstellen video
Velle est posse
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
Re: Elcon koppeling monteren & afstellen video
binnenkort ook maar is zo'n koppeling halen.
ik rijd nog met een standaard. in mul zand wil het wel, maar in gras of waar ie een boel grip heeft. is het net of ie te vroeg aan grijpt.
en de elcon kun je later laten in grijpen. jammer dat ze hem bij elcon niet meer voorradig hebben.
is het raadzaam om de koppeling klok ook te vervangen?? of kan ie er gewoon op..??
ik rijd nog met een standaard. in mul zand wil het wel, maar in gras of waar ie een boel grip heeft. is het net of ie te vroeg aan grijpt.
en de elcon kun je later laten in grijpen. jammer dat ze hem bij elcon niet meer voorradig hebben.
is het raadzaam om de koppeling klok ook te vervangen?? of kan ie er gewoon op..??
Re: Elcon koppeling monteren & afstellen video
@ Weet wel dat het een hele verbetering is kwa koppeling =viking=,de gewone was bij mij al op na 8 tankies,gr.Dr.Dre.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Elcon koppeling monteren & afstellen video
Ik zie wel een paar dingen die ik niet zou doen, of anders zou doen.
1. geen locktite op de bout die in de krukas gaat.
2. afstellen van de koppeling.
3. paaltje van de grondplaat weer loshalen, en met locktite insmeren en vervolgens weer vast zetten.
Om te beginnen met nr:3
Er schijnen in de USA veel standaard afdekplaten die aan de voorzijde de koppelingsschoenen afdekken kapot te gaan.
Er is daarom al een Bash-Proof Titanium Clutch Plate te koop via DDM.
Als je de boutje van de paaltjes bij de grondplaat weer loshaalt en daarna vastzet met locktite zoals in de video dan kun je afdekplaat onder spanning zetten waardoor deze zou kunnen breken.
(Het paaltje kan door een lichte verdraaiing onder spanning komen te staan)
Volgens mij kun je beter de paaltjes direct met locktite vastzetten voor je de afdekplaat monteert.
2. AFstellen van de koppeling.
Ik kwam bij mijn koppeling erachter dat 1 van de veren zich in eerste instantie anders liet afstellen dan de andere 3.
Door de stelschroef eerst eens helemaal in te draaien, en volledig weer vrij terug te draaien zetten de veren zich in de koppelingsschoenen.
Door nu verder zoals in de video te werk te gaan kom je tot de juiste afstelling.
1. locktite op de imbus voor de krukas is niet nodig.
Dit kan zeer lastig zijn bij demontage.
1. geen locktite op de bout die in de krukas gaat.
2. afstellen van de koppeling.
3. paaltje van de grondplaat weer loshalen, en met locktite insmeren en vervolgens weer vast zetten.
Om te beginnen met nr:3
Er schijnen in de USA veel standaard afdekplaten die aan de voorzijde de koppelingsschoenen afdekken kapot te gaan.
Er is daarom al een Bash-Proof Titanium Clutch Plate te koop via DDM.
Als je de boutje van de paaltjes bij de grondplaat weer loshaalt en daarna vastzet met locktite zoals in de video dan kun je afdekplaat onder spanning zetten waardoor deze zou kunnen breken.
(Het paaltje kan door een lichte verdraaiing onder spanning komen te staan)
Volgens mij kun je beter de paaltjes direct met locktite vastzetten voor je de afdekplaat monteert.
2. AFstellen van de koppeling.
Ik kwam bij mijn koppeling erachter dat 1 van de veren zich in eerste instantie anders liet afstellen dan de andere 3.
Door de stelschroef eerst eens helemaal in te draaien, en volledig weer vrij terug te draaien zetten de veren zich in de koppelingsschoenen.
Door nu verder zoals in de video te werk te gaan kom je tot de juiste afstelling.
1. locktite op de imbus voor de krukas is niet nodig.
Dit kan zeer lastig zijn bij demontage.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Elcon koppeling monteren & afstellen video
koppelingsklok hoef je niet te veranderen of hij moet aan de binnenzijde dikke groeven hebben.-=viking=- schreef:binnenkort ook maar is zo'n koppeling halen.
ik rijd nog met een standaard. in mul zand wil het wel, maar in gras of waar ie een boel grip heeft. is het net of ie te vroeg aan grijpt.
en de elcon kun je later laten in grijpen. jammer dat ze hem bij elcon niet meer voorradig hebben.
is het raadzaam om de koppeling klok ook te vervangen?? of kan ie er gewoon op..??
Ik gebruik ook gewoon dezelfde als bij mijn standaard koppeling.
Re: Elcon koppeling monteren & afstellen video
@ Was je me net ff voor Ron,maar ik had geen betere uitleg kenne geven maatje ,gr.Dr.Dre.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast