hitte schild

Post hier alles over FG Modellsport
Marder, Monster Trucks/Beetle, Stadium truck, Sportsline, Formule 1, Evo, Competition

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rcfun
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: Mb
Locatie: Blerick

hitte schild

Berichtdoor rcfun » za mei 17, 2008 12:36 pm

iemmand ervaring met een hitteschild tussen tank en uitlaat/moterblok.
Ben aan het denken om hier dus een schild tussen te maken om de brandstof langer "koel" te houden.
Denk dan om hier een alu schildje van 0,5 mm te gebruiken.

gr rcfun
...sag neeg fo sag knalp

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: hitte schild

Berichtdoor The ICE Factory » za mei 17, 2008 1:44 pm

ik heb er een opzitten van pitstop , maar of mijn tank koeler blijft geen idee :mrgreen: :mrgreen:
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tally
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 100
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:54 pm
Provincie: Limburg
Merk: elcon
Type: elcon cleon
Zenderset: futaba 3pk s
Frequentie: spektrum
Club: Mach-One
Locatie: Blerick

Re: hitte schild

Berichtdoor Tally » za mei 17, 2008 2:03 pm

hitte schild bij pitstop voor €8.90-
is voor extra koeling van de motor !!!
gr.tally...

Gebruikersavatar
marder-jay
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
Merk: FG
Zenderset: futuba 3pk-s black
Frequentie: spektrumDX3S

Re: hitte schild

Berichtdoor marder-jay » za mei 17, 2008 2:32 pm

ik weet niet zo zeer dat het echt helpt voor meer koeling

Want zonder hitteschild krijgt hij veel meer rijwind en met hitteschild geen,en zonder hitteschild krijgt de moter rijwind en krijgt koeling van het vlieg wiel en met hitte schild krijg hij alleen koeling van het vlieg wiel

Ik zou het zolaten ;)
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: hitte schild

Berichtdoor Q » za mei 17, 2008 7:15 pm

denk dat de TS doelt op het feit dat als de brandstof opwarmt, dit een andere verbranding geeft , lees vermogen, dan brandstof die koeler is, ............ Of dit ook op gaat in wedstrijden en funrijden is te betwijfelen, in de F1(FIA) wordt dit ook toegepast, maar je praat echt over honderste ,of misschien tiende van seconden kwa tijdwinst :cool:

Gebruikersavatar
outlaw666
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 413
Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: m03 R en top
Zenderset: 3pk
Frequentie: spectrum
Locatie: vlijmen

Re: hitte schild

Berichtdoor outlaw666 » za mei 17, 2008 10:01 pm

marder-jay schreef:ik weet niet zo zeer dat het echt helpt voor meer koeling

Want zonder hitteschild krijgt hij veel meer rijwind en met hitteschild geen,en zonder hitteschild krijgt de moter rijwind en krijgt koeling van het vlieg wiel en met hitte schild krijg hij alleen koeling van het vlieg wiel

Ik zou het zolaten ;)
zit je er toch naast

de rijwind koeling is minimaal
de gevorzeerde koeling van de moter daarintegen.....

het schilt begelijd de koeling beter langs de cilinder

maar of het werkt voor de tank
het is net wat Q zegt het is een min verschil

en dan nog je benzine staat ook buiten in de warme lucht dusssssssssssssss

maar het idee is wel goed
alleen denk ik dat wij er niet veel aan hebben

ooit heb ik iets gehoord van afgas...
maar ik weet even niet over het hoe en wat
traxxas rustler vxl is best snel

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: hitte schild

Berichtdoor Roel » ma mei 19, 2008 6:38 am

Ik heb er net een hitteschild opzitten, mijn ervaring tot nu is dat de cilinder beter gekoelt wordt.
Met heet weer hoef ik de motor niet rijker te zetten omdat hij te warm wordt.
Als de motor koeler blijft zal de brandstof ook koeler blijven ;). Maar naar mijn idee is temp van de brandstof minimaal van invloed voor de PK's. Ik ben van mening dat een motor op bedrijfstemperatuur beter loopt dan 1 die 20 tot 30 graden erboven zit.


mmzzlllss Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: hitte schild

Berichtdoor Kristiaan » ma mei 19, 2008 12:56 pm

Ik heb ook een stuk van het hitteschilt op mijn motor, onderkant heb ik eraf gehaald.
Mijn ervaring is dat gewoon alles onder de kap koeler blijft, dus dan zal de benziene ook wel koeler zijn, of je daar harder door gaat weet ik niet.
Maar wel is het beter voor je servo's.

Kris
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
FGR
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 199
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
Land: België
Provincie: Limburg
Merk: 2x MCD Ultimate
Type: Baja 1000 en RRV4
auto 2: MCD X4 en Elcon MT
Type 2: Monster / Rally
Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
Club: WWW.MRCU.NL
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: hitte schild

Berichtdoor FGR » ma mei 19, 2008 1:18 pm

Zoals John al omschreef is de geforceerde koeling stukken beter als de rijwindkoeling, als je bovendien de zijkant van de plastic beschermkap die over de cilinder zit afhaalt dan is de luchtstroom over de koelribben van de cilinder optimaal onder de meeste omstandigheden.

Theoretisch kan je iets langer rijden doordat koelere brandstof wat minder volume heeft, maar dan moet je het er al vrij koud in doen (zoals bij de Formule 1 vroeger) maar op 700cc zal je er weinig van merken denk ik. :mrgreen: Dit geldt ook voor de koudere aangezogen lucht, koeler geeft meer verbrandingsvolume, maar ook deze winst is minimaal.

Let er bij het monteren op dat je zowel een pakking aan de uitlaatzijde doet als bij de cilinderkant. :idea:
Afbeelding

Gebruikersavatar
rcfun
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: Mb
Locatie: Blerick

Re: hitte schild

Berichtdoor rcfun » wo mei 21, 2008 1:03 pm

heb gisteren met taly gereden.
Na ongeveer 20 minuten had ik 2a3 grade verschil.
Tja of het wat uitmaakt weet ik ook niet maar had er ook geen last van :D


Heb alleen de tank bekleed met alu folie


gr rcfun
...sag neeg fo sag knalp


Terug naar “FG modellsport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten