iemmand ervaring met een hitteschild tussen tank en uitlaat/moterblok.
Ben aan het denken om hier dus een schild tussen te maken om de brandstof langer "koel" te houden.
Denk dan om hier een alu schildje van 0,5 mm te gebruiken.
gr rcfun
hitte schild
Moderator: Moderator's groep
- rcfun
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Mb
- Locatie: Blerick
hitte schild
...sag neeg fo sag knalp
- The ICE Factory
- HOBAO JUNK
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
- Provincie: Flevoland
- Merk: Hobao
- Type: Hyper 9 GL os speed
- auto 2: Hobao
- Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
- Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
- Frequentie: 2.4 ghz
- Club: MVW Purmerend
- Website: www.rc-central.nl
- Locatie: Almere
Re: hitte schild
ik heb er een opzitten van pitstop , maar of mijn tank koeler blijft geen idee
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tally
- Actieve poster
- Berichten: 100
- Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:54 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: elcon
- Type: elcon cleon
- Zenderset: futaba 3pk s
- Frequentie: spektrum
- Club: Mach-One
- Locatie: Blerick
Re: hitte schild
hitte schild bij pitstop voor €8.90-
is voor extra koeling van de motor !!!
gr.tally...
is voor extra koeling van de motor !!!
gr.tally...
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: hitte schild
ik weet niet zo zeer dat het echt helpt voor meer koeling
Want zonder hitteschild krijgt hij veel meer rijwind en met hitteschild geen,en zonder hitteschild krijgt de moter rijwind en krijgt koeling van het vlieg wiel en met hitte schild krijg hij alleen koeling van het vlieg wiel
Ik zou het zolaten
Want zonder hitteschild krijgt hij veel meer rijwind en met hitteschild geen,en zonder hitteschild krijgt de moter rijwind en krijgt koeling van het vlieg wiel en met hitte schild krijg hij alleen koeling van het vlieg wiel
Ik zou het zolaten
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: hitte schild
denk dat de TS doelt op het feit dat als de brandstof opwarmt, dit een andere verbranding geeft , lees vermogen, dan brandstof die koeler is, ............ Of dit ook op gaat in wedstrijden en funrijden is te betwijfelen, in de F1(FIA) wordt dit ook toegepast, maar je praat echt over honderste ,of misschien tiende van seconden kwa tijdwinst
- outlaw666
- Al langer hier
- Berichten: 413
- Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: m03 R en top
- Zenderset: 3pk
- Frequentie: spectrum
- Locatie: vlijmen
Re: hitte schild
zit je er toch naastmarder-jay schreef:ik weet niet zo zeer dat het echt helpt voor meer koeling
Want zonder hitteschild krijgt hij veel meer rijwind en met hitteschild geen,en zonder hitteschild krijgt de moter rijwind en krijgt koeling van het vlieg wiel en met hitte schild krijg hij alleen koeling van het vlieg wiel
Ik zou het zolaten
de rijwind koeling is minimaal
de gevorzeerde koeling van de moter daarintegen.....
het schilt begelijd de koeling beter langs de cilinder
maar of het werkt voor de tank
het is net wat Q zegt het is een min verschil
en dan nog je benzine staat ook buiten in de warme lucht dusssssssssssssss
maar het idee is wel goed
alleen denk ik dat wij er niet veel aan hebben
ooit heb ik iets gehoord van afgas...
maar ik weet even niet over het hoe en wat
traxxas rustler vxl is best snel
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: hitte schild
Ik heb er net een hitteschild opzitten, mijn ervaring tot nu is dat de cilinder beter gekoelt wordt.
Met heet weer hoef ik de motor niet rijker te zetten omdat hij te warm wordt.
Als de motor koeler blijft zal de brandstof ook koeler blijven . Maar naar mijn idee is temp van de brandstof minimaal van invloed voor de PK's. Ik ben van mening dat een motor op bedrijfstemperatuur beter loopt dan 1 die 20 tot 30 graden erboven zit.
mmzzlllss Roel
Met heet weer hoef ik de motor niet rijker te zetten omdat hij te warm wordt.
Als de motor koeler blijft zal de brandstof ook koeler blijven . Maar naar mijn idee is temp van de brandstof minimaal van invloed voor de PK's. Ik ben van mening dat een motor op bedrijfstemperatuur beter loopt dan 1 die 20 tot 30 graden erboven zit.
mmzzlllss Roel
Velle est posse
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: hitte schild
Ik heb ook een stuk van het hitteschilt op mijn motor, onderkant heb ik eraf gehaald.
Mijn ervaring is dat gewoon alles onder de kap koeler blijft, dus dan zal de benziene ook wel koeler zijn, of je daar harder door gaat weet ik niet.
Maar wel is het beter voor je servo's.
Kris
Mijn ervaring is dat gewoon alles onder de kap koeler blijft, dus dan zal de benziene ook wel koeler zijn, of je daar harder door gaat weet ik niet.
Maar wel is het beter voor je servo's.
Kris
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- FGR
- Actieve poster
- Berichten: 199
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:48 am
- Land: België
- Provincie: Limburg
- Merk: 2x MCD Ultimate
- Type: Baja 1000 en RRV4
- auto 2: MCD X4 en Elcon MT
- Type 2: Monster / Rally
- Zenderset: 4PK+ 2x 3PK, 3VCS
- Frequentie: 2.4 Ghz en 40 Mhz
- Club: WWW.MRCU.NL
- Locatie: Bree
- Contacteer:
Re: hitte schild
Zoals John al omschreef is de geforceerde koeling stukken beter als de rijwindkoeling, als je bovendien de zijkant van de plastic beschermkap die over de cilinder zit afhaalt dan is de luchtstroom over de koelribben van de cilinder optimaal onder de meeste omstandigheden.
Theoretisch kan je iets langer rijden doordat koelere brandstof wat minder volume heeft, maar dan moet je het er al vrij koud in doen (zoals bij de Formule 1 vroeger) maar op 700cc zal je er weinig van merken denk ik. Dit geldt ook voor de koudere aangezogen lucht, koeler geeft meer verbrandingsvolume, maar ook deze winst is minimaal.
Let er bij het monteren op dat je zowel een pakking aan de uitlaatzijde doet als bij de cilinderkant.
Theoretisch kan je iets langer rijden doordat koelere brandstof wat minder volume heeft, maar dan moet je het er al vrij koud in doen (zoals bij de Formule 1 vroeger) maar op 700cc zal je er weinig van merken denk ik. Dit geldt ook voor de koudere aangezogen lucht, koeler geeft meer verbrandingsvolume, maar ook deze winst is minimaal.
Let er bij het monteren op dat je zowel een pakking aan de uitlaatzijde doet als bij de cilinderkant.
- rcfun
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do aug 30, 2007 4:41 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Mb
- Locatie: Blerick
Re: hitte schild
heb gisteren met taly gereden.
Na ongeveer 20 minuten had ik 2a3 grade verschil.
Tja of het wat uitmaakt weet ik ook niet maar had er ook geen last van
Heb alleen de tank bekleed met alu folie
gr rcfun
Na ongeveer 20 minuten had ik 2a3 grade verschil.
Tja of het wat uitmaakt weet ik ook niet maar had er ook geen last van
Heb alleen de tank bekleed met alu folie
gr rcfun
...sag neeg fo sag knalp
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten