Wie kan mij wat meer vertellen over het onderhoud van de Fg Marder.
Wat moet ik regelmatig een oliebadje geven,de tandwielen? (luchtfilter is duidelijk)
Onderhoud
Moderator: Moderator's groep
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: Onderhoud
Oliebadjes? zijn niet nodig hoor! gewoon de dikke drek eraf halen als je gereden hebt. Dan is het een kwestie van goed kijken of alles nog vast zit en of de motor niet heeft lopen smeren... If it ain't broken, don't try to fix it!Madness schreef:Wie kan mij wat meer vertellen over het onderhoud van de Fg Marder.
Wat moet ik regelmatig een oliebadje geven,de tandwielen? (luchtfilter is duidelijk)
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Onderhoud
altijd ffies de rubber hoezen die om je dogbones en outdrives heen zitten goed na checken.
- Madness
- Ingeburgerd
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo mar 31, 2010 9:52 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
Re: Onderhoud
Welke dingen? waar kan ik die vinden...Ome Droogmole schreef:altijd ffies de rubber hoezen die om je dogbones en outdrives heen zitten goed na checken.
Vraagje als mn auto stil staat(op een standaard) en ik draai aan de achterwielen dan piept het en hoor ik iets als metaal wat over het elkaar aan het schuren is.
Moet ik hier niet iets insmeren?
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Onderhoud
uhmmm de rubber hoezen behoren om de uiteinden van de aandrijf assen heen te zitten . die vanaf je differentieel naar je wielen lopen.
uhmm voor dat gepiep zou je ffies je kogel lagers kunnen checken. als je een 2e hands auto hebt weet je niet hoelang er met deze lagers gereden is... misschien zijn ze wel versleten.
je kunt voor je piep test ook even de rem bekrachtigd houden. en dan aan 1 wiel draaien. het andere wiel behoord de tegenovergestelde richting te draaien. wanneer dit piept zou ik even kijken of er nog genoeg vet in het differentieel zit.
nog even over de rubbers die om je aandrijf assen heen zitten. deze voorkomen dat je aandrijf assen snel slijten. gooi hier ook het nodige vet in.
uhmm voor dat gepiep zou je ffies je kogel lagers kunnen checken. als je een 2e hands auto hebt weet je niet hoelang er met deze lagers gereden is... misschien zijn ze wel versleten.
je kunt voor je piep test ook even de rem bekrachtigd houden. en dan aan 1 wiel draaien. het andere wiel behoord de tegenovergestelde richting te draaien. wanneer dit piept zou ik even kijken of er nog genoeg vet in het differentieel zit.
nog even over de rubbers die om je aandrijf assen heen zitten. deze voorkomen dat je aandrijf assen snel slijten. gooi hier ook het nodige vet in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten