ik wil graag mijn versleten epoxy remschijfje achteraan vervangen door een carbon exemplaar, nu heb ik alles van de hormann al uit elkaar gehad na mijn aanschaf(2de hands) behalve de snelwissel aandrijfplaat...
wat is de beste/makkelijkste manier om de remschijf te vervangen ?
alvast bedankt !
wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
Moderator: Moderator's groep
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
Kleine tandwiel van het diff los draaien en de remschijf meenemer los draaien, dan kun je zo de tussenas naar de kant van het grote plastic tandwiel eruit schuiven. dan dus de remschijf wisselen en weer in elkaar zetten...
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
EJS schreef:Kleine tandwiel van het diff los draaien en de remschijf meenemer los draaien, dan kun je zo de tussenas naar de kant van het grote plastic tandwiel eruit schuiven. dan dus de remschijf wisselen en weer in elkaar zetten...
mmm klinkt simpel... elleen effe geluk hebben dat de vorige eigenaar slim genoeg is geweest om die schroevenlijm wat ie op het hoofdtandwiel op de kopp. klok niet op dat kleine diff tandwiel heeft gebruikt, anders ben ik de pineut
tnx voor de tip, kga effe de motor losmaken en dan zien of ik dat tandwiel los ga krijgen
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
Gewoon even warm maken, dan los de loctite op...
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
hehehe niet DIE loctite, geloof me maar...EJS schreef:Gewoon even warm maken, dan los de loctite op...
dat was loctite van Hormann zelf ofzoiets...
heb net een deel van die inbussen met die bepaalde loctite moeten losmaken en ik heb serieus warm moeten stoken + 2 inbussleutels moeten verwringen én eentje daarvan is in 2 gebroken tijdens het losdraaien(!!)
het is toch uiteindelijk gelukt, de carbon remschijf van hormann zit erop
bedankt voor de tips
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Wappie
- Junior gebruiker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma mar 10, 2008 9:24 pm
- Merk: Hormann
- Type: HT-1
- Zenderset: Spektrum
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
We hebben noooooooooit gezegd dat het een makkie zou zijn. Maar bedankt voor dit onderwerp want ik moet er ook nog aan geloven.
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
Tijdje terug ook een carbon remschijf geplaatst. Ik kon op 1 na, ALLE imbusjes uitboren
Jaja, ook na warm stoken en ja, met goed gereedschap nog niet los te krijgen......
Rem werkt, maar kan niet echt zeggen dat echt veel beter werkt dan originele schijfje...
Jaja, ook na warm stoken en ja, met goed gereedschap nog niet los te krijgen......
Rem werkt, maar kan niet echt zeggen dat echt veel beter werkt dan originele schijfje...
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
Ik heb vroeger ook een Carbon remschijf gehad, de orriginele was dol dus dan maar de Carbon erop he...
Auto remde prima met de orriginele maar met de Carbon totaal niet, zeker niet als het een beetje warm was de eerste paar rondjes gingen wel maar dan....
Naja blijkbaar deed ik iets verkeerd want er rijden er nu meerdere met die schijf...
Kris
Auto remde prima met de orriginele maar met de Carbon totaal niet, zeker niet als het een beetje warm was de eerste paar rondjes gingen wel maar dan....
Naja blijkbaar deed ik iets verkeerd want er rijden er nu meerdere met die schijf...
Kris
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
heb indertijd in mijn hpi baja tijdperk( ) met carbonnen schijven voor en achteraan gewerkt en dat ging ongelooflijk goed !
alleen de standaard stalen remschijf wisselen door een carbon exemplaar liet de auto makkelijk 2X zo hard remmen.
nu bij de hormann gaat het niet echt om de extra remkracht, zo'n stock rem remt al érg goed maar ik heb het meer voor de slijtage gedaan, ik hoop dat het vierkant gat nu wat langer vierkant blijft
alleen de standaard stalen remschijf wisselen door een carbon exemplaar liet de auto makkelijk 2X zo hard remmen.
nu bij de hormann gaat het niet echt om de extra remkracht, zo'n stock rem remt al érg goed maar ik heb het meer voor de slijtage gedaan, ik hoop dat het vierkant gat nu wat langer vierkant blijft
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: wat juist doen bij vervangen remschijf HT2 ?
daarstraks wat gaan rijden op een voetbalveld(parcourtje uitgelegd) en de rem eens wat proberen in te rijden.
'normaal' rem ik niet maar smijt ik de auto liever de bocht(tenzij ik niet anders kan) in maar bij deze heb ik maar eens een uitzondering gemaakt om te carbon schijf in te remmen en te testen.
ik heb sowiso al door dat ik nu méér rem heb moeten bijgeven om de wielen te kunnen laten blokkeren, op de DX3.0 stond mijn standaard schijf met ace servo op 40% en dan blokkeerde de rem nét niet.
nu met de carbon schijf staat hij al op 80% zonder blokkeren, hij remt wel hard maar de wielen blokkeren net niet.
kan ook zijn dat de schijf nog wat moet inremmen omdat het carbon harder is want ik heb géén nieuwe remplaatjes gestoken.
ik merkte wel géén enkel spoor van 'fading' in de rem, heb met opzet continu liggen remmen met verschillende snelheden een hele tank lang en hij remde altijd even goed.
'normaal' rem ik niet maar smijt ik de auto liever de bocht(tenzij ik niet anders kan) in maar bij deze heb ik maar eens een uitzondering gemaakt om te carbon schijf in te remmen en te testen.
ik heb sowiso al door dat ik nu méér rem heb moeten bijgeven om de wielen te kunnen laten blokkeren, op de DX3.0 stond mijn standaard schijf met ace servo op 40% en dan blokkeerde de rem nét niet.
nu met de carbon schijf staat hij al op 80% zonder blokkeren, hij remt wel hard maar de wielen blokkeren net niet.
kan ook zijn dat de schijf nog wat moet inremmen omdat het carbon harder is want ik heb géén nieuwe remplaatjes gestoken.
ik merkte wel géén enkel spoor van 'fading' in de rem, heb met opzet continu liggen remmen met verschillende snelheden een hele tank lang en hij remde altijd even goed.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten