ht teamkit 2008 bevindingen

Post hier alles over Hörmann Modelltechniek
HT1, HT2, HT2RE, TK08, TK09, TK10, Monster-truck, Monster-Beetle.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Ronny
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 12:52 pm
Locatie: Vlissingen Auto: HT-2 Zeller Zender: Spektrum DX-3 Club: M.R.C.Z.
Contacteer:

ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor Ronny » di mei 20, 2008 7:18 pm

Afbeelding

vond het wel eens leuk om ff een stukkie te schrijven over de teamkit die nu voor iedereen verkrijgbaar is, en wat ik er na real 80 van vindt.

na het een en ander te hebben bijbesteld omdat de teamkit naar mijn mening niet compleet geleverd werd was de wagen toch klaar voor het NK in groningen.
in mij geval was dit :
-excentrische voorfusees
-verlengde voorassen
-verlengde lagerbussen
-langere stuurstangen
voor diegene die de teamkit nog willen kopen, er word uitgegaan van een HT2 re 2008. dus mensen met een ht-1 of ht2 komen in de knoei met de stuur inrichting en velgen.

ik heb zelf al geruime tijd met zeller rondom gereden, dus ik had zo mijn eigen verwachtingen van de kit. zo bleek dat de wagen eigenlijk niet veel breder werd omdat de band
meer over de fusee heenvalt. ook dankzij gorgio reed ik al met lange dempers voor, dus was wel benieuwd wat de voorkant van de kit zou brengen aangezien de demperpositie
veel meer gewijzigd kan worden ten opzichte van mijn zeller armen die daarvoor niet genoeg ruimte boden.

de achterkant:
hier heb je ditmaal wat meer mogelijkheden voor de demperpositie, de lange dempers heb ik echter niet gemonteerd omdat de elcon dempers voorlopig nog voldoen. al zijn deze nu wel iets te kort om alle gaatjes te benutten. in een manege zal ik toch zeker de bijgeleverde dempers achter moeten monteren om optimaal gebruik te kunne maken van de vergrote veerweg, ook laten de bijgeleverde dempers meer mogelijkheden tot rijhoogte toe. de fusee kun je ook afstellen, maar dat heb ik nog niet kunne proberen. ik vermoed dat de fusees naar achteren een wat stabieler gedrag zal geven, terwijl de fusees naar voren wellicht op onze baan de wagen wat gemakkelijker door de krappe bochten laat sturen.
ondanks de bredere armen is er toch gedacht aan stevigheid door de arm anders te fabriceren en op enkele plaatsen te verstevigen.

de voorkant:
de verbrede voorvlinder zorgt voor een breder aanbod in afstelling, maar heeft gelijk een zwak punt doordat het buiten de kap steekt, er was namelijk al iemand met een kromme voorvlinder, en dit is geen onbekend probleem aangezien de eerste elcons hier ook al last van hadden. ook hier zijn de armen weer voorzien van wat extra aluminium om buigen te voorkomen. mijn zellerspul is nog nooit kromgegaan, en hoop dat deze teamkit datzelfde kan laten zien i.c.m. mijn rijstijl. ook de fusees zijn excentrisch te zetten, maar daar heb ik nog geen ervaring mee op kunne doen ivm te korte stuurstangen. er is een duidelijk verschil aanwezig in stuurgedrag doordat het draaipunt verlegd word dankzij de nieuwe velgen. ik vind dat de wagen zich nu wel degelijk makkelijk laat sturen en wat meer grip vertoont op de voorwielen. we kennen allemaal het principe van een 2wd wagen waarbij deze bij veel gas gauw rechtdoor glijd over de voorwielen, en dat is nu duidelijk minder aanwezig, waardoor er nu dus met meer gas een bocht kan worden genomen. zowel bij het inkomen als uitgaan van de bocht blijft de wagen beter in zijn spoor.

+ punt: voor mij van deze teamkit zijn dus dat de wagen zich nog makkelijker laat rijden dan de zellerset al deed. de wagen is beter controleerbaar en kan daardoor ook de aggresievere rijstijlen aan. een betere controle door de bochten heen zorgt voor meer vertrouwen in de wagen en de mogelijkheid om bij gladde ondergronden met meer rolvermogen de bochten door te komen heeft mij in groningen zeker goed gedaan. dankzij de nieuwe velgen is de ophanging breder geworden zonder dat de spoorweg verbreed is waardoor de wagen ook de bultjes en hobbels beter opneemt.
deze teamkit laat zien dat er echt nog harder met de hormann gereden kan worden, en het zal aan de rijder liggen hoeveel hij/zij hieruit kan halen om ook echt de voordelen van deze kit te kunnen benutten.

- punt: er is te weinig gekeken naar ondersteuning voor oudere types van de HT, de kit word met onvoldoende materiaal geleverd, ofwel word er onvoldoende info gegeven over wat er dan wel benodigd is om de wagen weer rijklaar te kunnen maken. ik ben er van overtuigd dat er een goede ontwikkeling achter heeft gezeten, maar de uitlevering is wat mij betreft wat gehaast gegaan, en ik hoop dan ook dat dit niet ten koste is gegaan van de kwaliteit waar de horman bekend om staat.

al met al ben ik zeer positief over de kit, en ik zal de komende weken het nodige kunnen uitproberen om te wennen aan de nieuwe wagen, en kijken wat er mogelijk is, en wellicht es wat grenzen van de wagen op zoeken als dat lukt....

het volgende NK zal in zeeland verreden worden, en dit is echt een baan gemaakt voor het stuurgedrag van de cleon, zeker bij droog weer. de ht had zijn stabiliteit al, en ik ben benieuwd of er met de nieuwe voorkant bij mrcz ook sneller door de bochten gereden kan worden. krissy en juul lieten al zien dat de cleon op de krappe baan erg goed uit de voeten kan.

groetjes,
Ronny.
Afbeelding
Model Racing Club Zeeland:MRCZ

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor Roel » di mei 20, 2008 7:37 pm

Ik heb in Groningen met de auto van Rinus mogen rijden, ik moet zeggen dat ik hem op de natte baan al lekker rond vond rijden. Ik hoop dat ik met de TK ook eens op een droge baan mag proberen. Ik ben wel onder de indruk.

Een mooi verhaal Ronny, naar deze info was ik net opzoek. :thumleft:
Velle est posse

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor rc-rob » di mei 20, 2008 9:45 pm

Op de site van rn tuning staat dat er ook titanium onderdelen aan gaan komen..ben benieuwd wat dat gaat zijn?
en zouden de elcon cleon velgen nu precies de zelfde maten zijn als deze hormann velgen?
met hoe ver ze na binnen staan?
mooi verhaal Ronny! intressant om te lezen ;)
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor KevTech » wo mei 21, 2008 5:34 pm

De meenemers van elcon zijn iets kleiner, dus de elcon velgen krijg je er alleen op door ze d.m.v. de moer vast te draai en er op schuiven.
Maar dan komt het moeilijkste gedeelte, de velg er weer af krijgen :!:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor Jimme » wo mei 21, 2008 7:46 pm

met een hamer op de top van de schroefdraar tikken.. zware hamer pakken, maar niet heel hard rammen... velg in je hand en een beetje trekken..

mijn baja wielen hebben ooit eens muurvast gezeten..
ging op de velg staan en trop de auto omhoog.. werkte dus ech nie..

hamer.. na een minuutje was hij eraf.. \:D/
Afbeelding

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor KevTech » wo mei 21, 2008 8:21 pm

Maar met een hamer heb je wel kans dat je je as krom slaat.
Maar deze zitten echt goed vast dan, heb het zelf ook al gehad, en dat is ook geen kwestie van even in de hand er uit tikken.
Heb mijn as daarna ook niet meer kunnen gebruiken...
Afbeelding

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor rc-rob » wo mei 21, 2008 10:59 pm

Heb je wat foto's van onder de kap Ronny? :D
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
Ronny
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 12:52 pm
Locatie: Vlissingen Auto: HT-2 Zeller Zender: Spektrum DX-3 Club: M.R.C.Z.
Contacteer:

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor Ronny » do mei 22, 2008 10:40 am

ja rob die kan ik natuurlijk zo ff maken, maar er gaan onder de kap ook nog wat wijzigingen plaatsvinden, als die gedaan zijn zullen er zeker wel foto volgen. op moment is ut niet zoveel bijzonders, alu radioplaat met 2x hitecs, accuutje aan de zijkant en een fatpower. :)
Afbeelding
Model Racing Club Zeeland:MRCZ

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor Jimme » do mei 22, 2008 8:40 pm

@ kev, rustige tikjes met een zware hamer.. kan toch geen kwaad?
Afbeelding

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: ht teamkit 2008 bevindingen

Berichtdoor rc-rob » za mei 31, 2008 8:22 pm

Ronny schreef:ja rob die kan ik natuurlijk zo ff maken, maar er gaan onder de kap ook nog wat wijzigingen plaatsvinden, als die gedaan zijn zullen er zeker wel foto volgen. op moment is ut niet zoveel bijzonders, alu radioplaat met 2x hitecs, accuutje aan de zijkant en een fatpower. :)

ok..mooizo ben echt benieuwd! ik wil me horrie ook graag betrouwbaarder maken..
heb de hydro's er achter al afgehaalt..en mischien voor ook nog.. ben daarom wel benieuwd hoe jullie het hebben..zal ook eens na wat wedstrijden komen kijken..kun je altijd wel weer van leren enzo :)

Greetz Rob
Afbeelding
Hörmann TK10


Terug naar “Hörmann Modelltechnik”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten