Hormann HT3/2009

Post hier alles over Hörmann Modelltechniek
HT1, HT2, HT2RE, TK08, TK09, TK10, Monster-truck, Monster-Beetle.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Bart
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 351
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:48 pm
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Tamiya
Type: M05R Swift/Mini
Zenderset: Futaba 4PK
Frequentie: 2,4ghz
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor Bart » di nov 04, 2008 7:47 am

Ik ben het volledig met je eens ED, deze reactie's hier zijn zeker niet tegen Rinus gericht.
Maar het lijkt wel of Hörmann een nieuw moto heeft "NO INNOVATION, JUST IMMITATION"
Afbeelding

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor rcnozem » di nov 04, 2008 8:23 am

Volgens mij stond er een HT 2 op het podium toen Ed en ik meen me ook te herrineren dat na 3 hobbels er wat kromme eigenbrouwsels rondreden...dus zo goed gingen ze nu ook weer niet....Ik denk dat Onno en Jan capabel genoeg zijn om passende maatregelen te treffen als ze dat nodig vinden en denk dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien...
En dat erbij is het natuurlijk moeilijk om een schokbreker op een bloemenvaas te laten lijken dus enige overeenkomsten zijn onvermijdelijk...plus het feit dat ik niet geloof dat deze veranderingen mensen doet overstappen van merk maar eerder zich aan een merk hechten.

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor Roel » di nov 04, 2008 9:56 am

Ik begrijp dat de merken van elkaar kopieren, ook uit een andere klasse. In de 1/8 buggy wereld zijn ze naar mijn idee ook een paar jaar verder. De 1/6 schaal is de laatste twee jaar een enorme inhaalslag aan het maken.

Persoonlijk had ik van Hormann meer orginaliteit verwacht. Maarja daar heeft Rogier ook een goed punt, een schokbreker op een bloemenvaas laten lijken is ook niks... :mrgreen: :lol:

We zullen zien welke onderdelen er definitief op de markt komen van de Hormann. \:D/
mmzlls Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
Onno
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 44
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 10:36 pm
Land: NL
Club: HMRC
Contacteer:

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor Onno » di nov 04, 2008 11:53 am

M.i Schat je de 1/8 te hoog in Roel, daar wordt nu gewisseld naar groot volume dempers, niet andersom.
1/10 electro zie ik dan meer leidend, maargoed ieder zijn mening erover uiteraard.
Denk dat de 1/6 verder is als je denkt.

Demper zal nooit een bloemenvaas worden idd, alhoewel misschien schuilt er een zuuk6 in :mrgreen:
En eigen boontjes doppen we al tijden.
Wel worden we er een beetje flauw van dat die doppen telkens worden opgeraapt...

Stop er een omgekeerd hoedje in als vol. compensatie oid. Sluit net zo mooi af en werkt net zo goed als dat schuimpje, kun je ook nog eens 1 o-ring achterwege laten.
Coaten prima, daar kun je weinig anders met alu en is het zover ik weet de enige goede oplossing. Maar je kan allicht de kleur die je meegeeft een slinger geven. Een beetje een eigen vorm aan een demperbrug geven lijkt me ook niet moeilijk.
Kan niet zeggen dat ik er zo vrolijker op wordt, wat er eerst een beetje op leek lijkt nu meer en meer.
Chassis verstevigingen, dat is niet nieuw. Sterker daar rusten een aantal patenten op van ondermeer Lightscale en X-ray en er zijn er vast nog een aantal die dit al hebben vast laten leggen. Het valt niet mee die niet te schenden maar wellicht heeft hormann echt iets nieuws en vooruitstrevends. Daar ben ik dan benieuwd naar.

1 ding zal ik wel niet snappen of verkeerd begrijpen.
Wel presenteren op een beurs, maar opmerken dat er nog van alles (mogelijk) veranderd ?
Waarom dan presenteren?
Zoiets probeer en test je toch uit voor je het op een bling bling plank zet of loop ik met molentjes...

Veel fun verder allemaal, het is niet mijn topic en ik zal er verder uitblijven.
Het is hier een fun forum en daar moet het naar terug.

Hastalapasta,
O.

Gebruikersavatar
EDMARDER
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 143
Lid geworden op: za jan 26, 2008 9:37 am
Land: NL
Provincie: Zuid-Holland
Merk: Elcon
Type: Cleon MMX
Zenderset: Sanwa M-11
Frequentie: 2.4 Ghz
Club: MC-Nesselande
Website: www.elcon-models.com
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor EDMARDER » di nov 04, 2008 2:39 pm

fgnozem schreef:Volgens mij stond er een HT 2 op het podium toen Ed en ik meen me ook te herrineren dat na 3 hobbels er wat kromme eigenbrouwsels rondreden...dus zo goed gingen ze nu ook weer niet....Ik denk dat Onno en Jan capabel genoeg zijn om passende maatregelen te treffen als ze dat nodig vinden en denk dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien...
En dat erbij is het natuurlijk moeilijk om een schokbreker op een bloemenvaas te laten lijken dus enige overeenkomsten zijn onvermijdelijk...plus het feit dat ik niet geloof dat deze veranderingen mensen doet overstappen van merk maar eerder zich aan een merk hechten.
Sorry Nozem, ik was ff vergeten dat jij wel in de finale bent gekomen toen, samen met nog 1 (klein ventje, weet ff zn naam niet).

bemoeien vind ik nogal n zwaar woord, als er foto's op een forum komen zoals deze en dan in het achterhoofd hebbende wat er al gebeurd is (zoals ik eerder omschreef), dan moet ik voor mezelf daar op reageren anders blijven die nekharen overeind :mrgreen:

Tjuus, Ed :cool:
Afbeelding
ELCON CLEON MMX STEVO TUNING by Elcon models

Gebruikersavatar
FragChief
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 176
Lid geworden op: do nov 29, 2007 9:31 pm
Land: Belgie
Merk: hormann
Type: ht2tk10/hm beetle
Zenderset: spectrum
Club: mtcg
Locatie: zulte

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor FragChief » di nov 04, 2008 5:00 pm

tja in elke autosport wordt er naar andere teams gekeken kijk maar bv naar de f1 als ferrari met iets nieuws komt paar maanden later hebben andere teams het ook :-k
too hot , too cool

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor rcnozem » di nov 04, 2008 8:47 pm

Je moet het ook niet te zwaar opvatten Ed,ik wil alleen maar zeggen dat door dit soort dingen en discussies vaak sfeer ontstaat wat eigenlijk niet nodig is.

Gebruikersavatar
daprinz
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 6:16 pm

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor daprinz » wo nov 05, 2008 6:19 pm

haha hörmann loopt achter de feiten aan...

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor marc » do nov 06, 2008 10:33 am

Het is hier een fun forum en daar moet het naar terug.

Hastalapasta,
)

zekers te weten , discussie is niet erg!!

maar laten we het aub netjes en gezellig houden ( dat is het ook nog)

veel fun allemaal op ons fun forum.

grtzzzz marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
Rene k.
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 35
Lid geworden op: za aug 23, 2008 8:51 pm

Re: Hormann HT3/2009

Berichtdoor Rene k. » zo nov 09, 2008 12:02 pm

Ik wil 1 ding toevoegen aan deze topic..

Je kan het kopieren noemen of hoe dan ook...
Maar het feit wil dat in 2002 er al groot volume dempers waren in het Hormann assortiment..

zie fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetn Kupie
MBX6


Terug naar “Hörmann Modelltechnik”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten