De Hörmann 4 x 4 komt

Post hier alles over Hörmann Modelltechniek
HT1, HT2, HT2RE, TK08, TK09, TK10, Monster-truck, Monster-Beetle.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: De Hörmann 4 x 4 komt

Berichtdoor Flying Dutchman » zo mar 15, 2009 8:17 am

Zo.. vanuit Steenwijk is gisteren ook een delegatie naar Sinsheim vertrokken en heelhuids terug gekeert!

De 4x4 is er nog niet en zal ook nog niet gedoopt worden (voorlopig).
Persoonlijk vindt ik het maar een HOMP alu en het aller jammserste is, dat het ZO ... dus never op een HMT te bouwen is! En DAAR zou ie zeker mooi tot zijn recht zijn gekomen!

De instelbare spoiler ligt hier wel op tafel te blinken, want daar heb ik al lang op zitten te wachten! DAT lijkt me nu iets waar TE LANG mee gewacht is, maar er nu dan eindelijk is.

De dubbele stuurservo is leuk, maar ook nog niet iets waarvan ik zeg 'dat moet ik hebben' ...

De rest van de beurs...
:mrgreen: =D> \:D/ SUPER! Volgende keer WEER maar dan met € 50.000 mee! WAT een mooi speelgoed zeg! ZAl later op de dag nog even proberen wat foto's te plaatsen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rinus
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 126
Lid geworden op: do feb 07, 2008 11:21 am
Land: Nederland
Provincie: Utrecht
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK10
auto 2: Hörmann
Zenderset: 3 PK
Frequentie: 41.190
Club: MRCE
Website: www.rntuning.nl
Locatie: Wilnis
Contacteer:

Re: De Hörmann 4 x 4 komt

Berichtdoor Rinus » ma mar 16, 2009 11:59 am

zo weer terug van een drukke beurs. De hydro 4wd set van Hörmann heeft het afgelopen weekend veel belangstelling gehad en bij veel mensen vragen opgeroepen.
Wat info over de set:
De aandrijving van de set is een hydraulische tandwielpomp die afhankelijk van de tandwielverhouding de Hydromotoren aanstuurt met 35 a 45 bar.
De Hydromotoren op de voorwielen zijn lamellen motoren met een stalen rotor en kunstof lamellen, deze kunnen fungeren als aandrijving, vrijloopnaaf en remmen.
De slangen van deze set worden niet zoals op de beurs stonden dit waren persluchtslangen en koppelingen.
Het belangrijkste van deze set was nog niet gemonteerd de regelunit die doormiddel van ventielen het geheel gaat regelen en aan gestuurt gaat worden door een servo op het 3e kanaal.
Het systeem zal uiteindelijk een gewicht van rond de 800 gram hebben dit is minder als dat je normaal voor een 4 wd nodig hebt.
De diverse komponenten zullen nog uitgevoerd worden met koelribben om het geheel te koelen.
De Hörmann 4 WD zal komende tijd in diverse wedstrijden getest worden en zal in de loop van dit jaar leverbaar zijn. De uiteindelijke vekoopprijs van deze set is nog niet bekend.

Gr Rinus
Afbeelding
De Shop voor RC-Modelautosport - http://www.rntuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: De Hörmann 4 x 4 komt

Berichtdoor rc-rob » ma mar 16, 2009 12:23 pm

klinkt goed allemaal Rinus =D> we gaan het zien ;)
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
moker
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 24, 2008 3:15 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: wws fox pro
Type: moker models
auto 2: Hörmann Tuning
Type 2: TK09
Zenderset: dx3.0
Frequentie: 2,4
Locatie: Tilburg

Re: De Hörmann 4 x 4 komt

Berichtdoor moker » zo mar 22, 2009 10:00 pm

mmm ik vind 800 gram toch wel erg veel voor een setje om de voorwielen aan te drijven ,word ie niet echt sneller van toch?
en dan komt er de olie nog bij ,maar ziet er wel erg goed uit goed :idea:

en een stuurarm voor ieder wiel zit op de cleon toch ook al of is dit weer anders ,voordeel is dat bijde wielen hetzelfde staan in de bocht
voor een betere rol
WWS-FOX PRO
Afbeelding


Terug naar “Hörmann Modelltechnik”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten