Hörmann introduceert de Hörmann 4 x 4 op de beurs in Sinsheim.
http://www.rntuning.nl/nieuws.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Rinus
De Hörmann 4 x 4 komt
Moderator: Moderator's groep
- Rinus
- Bigscale Guru
- Berichten: 126
- Lid geworden op: do feb 07, 2008 11:21 am
- Land: Nederland
- Provincie: Utrecht
- Merk: Hörmann
- Type: HT2 TK10
- auto 2: Hörmann
- Zenderset: 3 PK
- Frequentie: 41.190
- Club: MRCE
- Website: www.rntuning.nl
- Locatie: Wilnis
- Contacteer:
De Hörmann 4 x 4 komt
De Shop voor RC-Modelautosport - http://www.rntuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Mooi!
Maar ik ben vooral benieuwd hoe de auto zal rijden met de servosaver met 2 assen
Maar ik ben vooral benieuwd hoe de auto zal rijden met de servosaver met 2 assen
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Super!
En ben inderdaad ook erg benieuwd wat de servosaver gaat doen
En ben inderdaad ook erg benieuwd wat de servosaver gaat doen
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Hydraulische aandrijving.. ...mooi stukje enginering.
Ik dacht altijd dat hydrauliek gebruikt werd bij "kracht" en niet bij snelheid. Ik ben benieuwd hoe het werkt.
mmzlls Roel
Ik dacht altijd dat hydrauliek gebruikt werd bij "kracht" en niet bij snelheid. Ik ben benieuwd hoe het werkt.
mmzlls Roel
Velle est posse
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
nou ik snap de nieuwe servosaver nog niet helemaal...
Maar de instelbare spoiler komt er nu dan ook EINDELIJK!
http://www.hoermann-modelltechnik.de/pd ... 2009-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar de instelbare spoiler komt er nu dan ook EINDELIJK!
http://www.hoermann-modelltechnik.de/pd ... 2009-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Appel007
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: vr okt 10, 2008 11:12 pm
- Land: NL
- Provincie: Drenthe
- Merk: Hormann Monster
- Type: HT2
- Zenderset: 3pks
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Assen
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
ummm, misschien een domme vraag, maar heeft een verstelbare spoiler nou echt zin?? Zo overdreven snel gaan die auto's ook weer niet.
Hormann Monster HT2, Hormann TK08, Hormann Truck!?
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Is iid een mooi stukje techniek, dus niet met assen maar hydraulisch .Roel schreef:Hydraulische aandrijving.. ...mooi stukje enginering.
Ik dacht altijd dat hydrauliek gebruikt werd bij "kracht" en niet bij snelheid. Ik ben benieuwd hoe het werkt.
mmzlls Roel
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Marc v. D
- Ingeburgerd
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:07 pm
- Land: NL
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Hormann
- Type: TK-09
- Zenderset: Futaba 3PK
- Frequentie: spectrum
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Voor zover ik het snap werkt de nieuwe servosaver als volgt:
De nieuwe servosaver zorgt ervoor dat beide wielen, ongeacht de stuurhoek, dezelfde stuuruitslag hebben.
Met de std. servosaver is de uitslag van beide wielen bij het eerste beetje stuur ongeveer gelijk.
Bij het laatste beetje (einduitslag) draait het ene (binnenbocht) wiel meer als het andere.
Met de nieuwe servosaver zou je meer stuur krijgen omdat het buitenbocht wiel verder in kan draaien.
De nieuwe servosaver zorgt ervoor dat beide wielen, ongeacht de stuurhoek, dezelfde stuuruitslag hebben.
Met de std. servosaver is de uitslag van beide wielen bij het eerste beetje stuur ongeveer gelijk.
Bij het laatste beetje (einduitslag) draait het ene (binnenbocht) wiel meer als het andere.
Met de nieuwe servosaver zou je meer stuur krijgen omdat het buitenbocht wiel verder in kan draaien.
- kattekamp
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 3:36 pm
- Land: nl
- Provincie: Utrecht
- Merk: Harm
- Type: fx1 bx3
- auto 2: er is maar 1 merk
- Zenderset: spektrum
- Club: mrce
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Het hydraulische aandrijfsysteem heeft zich in het verleden al bewezen, Yamaha gebruikte enkele jaren geleden al een vergelijkbaar systeem om de crossmotoren 2 wiel aangedreven te maken. Ik meen zelfs dat het systeem ook in Parijs/Dakar gebruikt is. Ik heb er wel vertrouwen in.
grtz./ Erwin
grtz./ Erwin
http://www.kattekampvoegwerken.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: De Hörmann 4 x 4 komt
Klopt helemaal Marc alleen heb ik nu al last dat het buitenste wiel bij volledig sturen tegen de draagarm komt dus dan kun je toch niet meer stuuruitslag hebben met die vernieuwde servo-saver of zie ik dat nou verkeerd?Sandstorm schreef:Voor zover ik het snap werkt de nieuwe servosaver als volgt:
De nieuwe servosaver zorgt ervoor dat beide wielen, ongeacht de stuurhoek, dezelfde stuuruitslag hebben.
Met de std. servosaver is de uitslag van beide wielen bij het eerste beetje stuur ongeveer gelijk.
Bij het laatste beetje (einduitslag) draait het ene (binnenbocht) wiel meer als het andere.
Met de nieuwe servosaver zou je meer stuur krijgen omdat het buitenbocht wiel verder in kan draaien.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten