Dit omdat de flens van de snelwissel verhinderd om met normaal gereedschap de koppeling los te draaien.
Je zal dan de hele koppeling moeten demonteren op de motor om hem los te krijgen.
Wat heb ik gedaan. De bestaande sparing in het midden van koppeling heb ik zo aangepast dat ik er een M8 bout in kan draaien. Met de bout kan ik eenvoudig de koppeling van de krukas afdrukken.
Om de koppeling vast te zetten gebruik ik een verzonken bout (M6x30mm). Deze loopt vanaf de kopse kant dwars door de koppeling en zit vast in de krukas.

Allereerst heb ik met een boor van 7mm de sparing opgeruimd. Dit om er een schroefdraad voor een M8 in te draaien.
Idealiter moet je hem opboren naar 6,8mm voor een M8. Maar met een standaard boor van 7mm voldoet prima voor deze modificatie.
Het tappen van een nieuwe schroefdraad voor de M8 bout.

Wat aluminium verwijderd voor de verzonken bout. En klaar


----------------------

Ik heb een zuigerstopper gebruikt om de krukas te blokkeren. (de meningen zijn verdeeld over de zuigerstopper, maar ik gebruikt hem al jaren en heb nooit problemen aan een motor ondervonden door het gebruik ervan)

De koppeling zit op de krukas.

De verzonken M6 bout vast draaien en de koppeling zit vast.
----------------------

De zuigerstopper in de cilinder draaien, of een andere manier gebruiken waar jij je prettig bij voelt.
Dan de verzonken M6 bout eruit draaien.


De M8 bout in de koppeling draaien. De koppeling drukt zich vanzelf los van krukas.
----------------------


Deze aanpassing wil niet zeggen dat de koppeling wel losloopt. Er zijn behoorlijk wat koppelingen in de handel die d.m.v. een bout, zoals in deze modificatie, vast zit. Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat een koppeling losloopt.
Maar de koppeling is nu heel eenvoudig te verwijderen.
