Ik vroeg me af wat de mening nu is van de HPI Baja 5B SS rijders over de auto. Er zijn nu verschillende Baja 5B SS rijders.
Als je de SS koopt wat gaat er dan snel kapot en kun je dus beter meteen vervangen? Enz.
Is er bij de SS ook het geval met de serienummers dat als je een een oudere koopt dat je problemen hebt met diverse zaken van de auto? Enz.
Ik wil ws een nieuwe Baja SS gaan kopen en wil natuurlijk niet na een maad de baja weer de deur uitdoen omdat het een miskoop was
Dus misschien is het leuk om van de Baja SS rijders een beetje een review te krijgen van wat hun van de auto vinden en wat ze zoal meemaken met de auto.
Alvast bedankt voor jullie medewerking
Bevindingen HPI Baja 5B SS
Moderator: Moderator's groep
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS
hai
Peter kijk eens bij : http://www.modelbouwforum.nl/forums/big ... erder.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
staat heel veel nuttig tips en trucs voor de baja, wat je wel gelijk moet doen is voor de elcon koppeling gaan , en een modificatie doen aan je gasstang, die schijnt af en toe nog eens te blijven hangen, en de motor plaat schijnt nog al zwak te zijn, lees het topic maar eens door en pic hier en daar de juiste info weg
voor de rest is de Baja SS een hele mooie kit en zeker met de teflon koppeling erbij
Peter kijk eens bij : http://www.modelbouwforum.nl/forums/big ... erder.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
staat heel veel nuttig tips en trucs voor de baja, wat je wel gelijk moet doen is voor de elcon koppeling gaan , en een modificatie doen aan je gasstang, die schijnt af en toe nog eens te blijven hangen, en de motor plaat schijnt nog al zwak te zijn, lees het topic maar eens door en pic hier en daar de juiste info weg
voor de rest is de Baja SS een hele mooie kit en zeker met de teflon koppeling erbij
Laatst gewijzigd door Q op ma jul 07, 2008 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- markku
- Junior gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:11 pm
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: HPI
- Type: Baja 5b
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS
Het eerste probleem waar ik meteen tegen aan liep met mijn Baja 5b (wel geen SS) dat was de underguard (HPI # 85443). Na een half uurtje raggen was de ruimte erboven zo vol gaan zitten met gras dat deze krom is gebogen. Er schijnen dus aluminium (of metalen) underguards te zijn met een opstaande kant (kan er bijna geen gras tussen gaan zitten) waardoor dit probleem (grotendeels) verholpen zou moeten zijn.
Best lullig dat je door zo'n stukje plastic weer even uit de run bent en deze weer rechtgebogen moet worden. Met een behoorlijk föhn is dit wel te doen maar na een paar keer ben je dat ook zat.
Best lullig dat je door zo'n stukje plastic weer even uit de run bent en deze weer rechtgebogen moet worden. Met een behoorlijk föhn is dit wel te doen maar na een paar keer ben je dat ook zat.
Onderschriften zijn stom!
- fast wil
- Junior gebruiker
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr jul 04, 2008 4:59 pm
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: HPI natuurlijk
- Type: Baja what else
- Zenderset: spektrum dx3r
Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS
hallo jongens,
Er is maar een forum in nl. helemaal alleen gewijd aan de HPI Baja en dat is deze http://www.hpibaja.nl/index.php?option= ... e&Itemid=1
Maar hier wat hop ups die je al meteen kunt uitvoeren.
Veertje bij de rem vervangen door klein stukje brandstofslang. De as van de carburateurhevel voorzien van een rubberen afdichting zodat deze niet blijft hangen als er zand tussen komt. Stukjes van een balpenveer tussen de remschoentjes plaatsen zodat deze niet aanlopen. Ook 2 koperen (servo) busjes in het plastic gedeelte waar je gasstang door schuift, zodat je gas niet blijft hangen. En wat mij betreft zijn pre filters over de luchtfilter en trekstarter ook een must.
Daar kun je nog aan toe voegen de kunststof koppelingsklokhouder vervangen voor een aluminium exemplaar.
En diegene die problemen hebben met de bodemplaat kunnen die aan de voorkant bij de sidepots met wat hete lucht omhoog buigen zodat die niet meer stuk gaat. En om te zorgen dat er geen gras in je sidepots komt, kun je die gedeeltes aan je sidepots laten zitten zodat die dus dicht blijven. Dus niet afknippen zoals in het manuel staat.
En de motorplaat is ook bij de baja géén zwak punt daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
En daarna rijden met die hap, en je zult zien nog nooit zo'n mooie rijervaringen gehad.
Tot ziens op het forum.
Er is maar een forum in nl. helemaal alleen gewijd aan de HPI Baja en dat is deze http://www.hpibaja.nl/index.php?option= ... e&Itemid=1
Maar hier wat hop ups die je al meteen kunt uitvoeren.
Veertje bij de rem vervangen door klein stukje brandstofslang. De as van de carburateurhevel voorzien van een rubberen afdichting zodat deze niet blijft hangen als er zand tussen komt. Stukjes van een balpenveer tussen de remschoentjes plaatsen zodat deze niet aanlopen. Ook 2 koperen (servo) busjes in het plastic gedeelte waar je gasstang door schuift, zodat je gas niet blijft hangen. En wat mij betreft zijn pre filters over de luchtfilter en trekstarter ook een must.
Daar kun je nog aan toe voegen de kunststof koppelingsklokhouder vervangen voor een aluminium exemplaar.
En diegene die problemen hebben met de bodemplaat kunnen die aan de voorkant bij de sidepots met wat hete lucht omhoog buigen zodat die niet meer stuk gaat. En om te zorgen dat er geen gras in je sidepots komt, kun je die gedeeltes aan je sidepots laten zitten zodat die dus dicht blijven. Dus niet afknippen zoals in het manuel staat.
En de motorplaat is ook bij de baja géén zwak punt daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
En daarna rijden met die hap, en je zult zien nog nooit zo'n mooie rijervaringen gehad.
Tot ziens op het forum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten