Bevindingen HPI Baja 5B SS

Post hier alles over HPI Racing
Baja 5b, 5b 2.0, 5T

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Bevindingen HPI Baja 5B SS

Berichtdoor Petervs0 » ma jul 07, 2008 12:01 pm

Ik vroeg me af wat de mening nu is van de HPI Baja 5B SS rijders over de auto. Er zijn nu verschillende Baja 5B SS rijders.

Als je de SS koopt wat gaat er dan snel kapot en kun je dus beter meteen vervangen? Enz.

Is er bij de SS ook het geval met de serienummers dat als je een een oudere koopt dat je problemen hebt met diverse zaken van de auto? Enz.

Ik wil ws een nieuwe Baja SS gaan kopen en wil natuurlijk niet na een maad de baja weer de deur uitdoen omdat het een miskoop was :D

Dus misschien is het leuk om van de Baja SS rijders een beetje een review te krijgen van wat hun van de auto vinden en wat ze zoal meemaken met de auto.

Alvast bedankt voor jullie medewerking :mrgreen: :D =D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS

Berichtdoor Q » ma jul 07, 2008 6:42 pm

hai

Peter kijk eens bij : http://www.modelbouwforum.nl/forums/big ... erder.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

staat heel veel nuttig tips en trucs voor de baja, wat je wel gelijk moet doen is voor de elcon koppeling gaan , en een modificatie doen aan je gasstang, die schijnt af en toe nog eens te blijven hangen, en de motor plaat schijnt nog al zwak te zijn, lees het topic maar eens door en pic hier en daar de juiste info weg :mrgreen:

voor de rest is de Baja SS een hele mooie kit en zeker met de teflon koppeling erbij =D>
Laatst gewijzigd door Q op ma jul 07, 2008 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
markku
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:11 pm
Provincie: Zuid-Holland
Merk: HPI
Type: Baja 5b
Locatie: Hoek van Holland

Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS

Berichtdoor markku » ma jul 07, 2008 6:54 pm

Het eerste probleem waar ik meteen tegen aan liep met mijn Baja 5b (wel geen SS) dat was de underguard (HPI # 85443). Na een half uurtje raggen was de ruimte erboven zo vol gaan zitten met gras dat deze krom is gebogen. Er schijnen dus aluminium (of metalen) underguards te zijn met een opstaande kant (kan er bijna geen gras tussen gaan zitten) waardoor dit probleem (grotendeels) verholpen zou moeten zijn.

Best lullig dat je door zo'n stukje plastic weer even uit de run bent en deze weer rechtgebogen moet worden. Met een behoorlijk föhn is dit wel te doen maar na een paar keer ben je dat ook zat.
Onderschriften zijn stom!

Gebruikersavatar
fast wil
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 04, 2008 4:59 pm
Provincie: Noord-Brabant
Merk: HPI natuurlijk
Type: Baja what else
Zenderset: spektrum dx3r

Re: Bevindingen HPI Baja 5B SS

Berichtdoor fast wil » vr aug 15, 2008 4:47 pm

hallo jongens,
Er is maar een forum in nl. helemaal alleen gewijd aan de HPI Baja en dat is deze http://www.hpibaja.nl/index.php?option= ... e&Itemid=1

Maar hier wat hop ups die je al meteen kunt uitvoeren.
Veertje bij de rem vervangen door klein stukje brandstofslang. De as van de carburateurhevel voorzien van een rubberen afdichting zodat deze niet blijft hangen als er zand tussen komt. Stukjes van een balpenveer tussen de remschoentjes plaatsen zodat deze niet aanlopen. Ook 2 koperen (servo) busjes in het plastic gedeelte waar je gasstang door schuift, zodat je gas niet blijft hangen. En wat mij betreft zijn pre filters over de luchtfilter en trekstarter ook een must.
Daar kun je nog aan toe voegen de kunststof koppelingsklokhouder vervangen voor een aluminium exemplaar.
En diegene die problemen hebben met de bodemplaat kunnen die aan de voorkant bij de sidepots met wat hete lucht omhoog buigen zodat die niet meer stuk gaat. En om te zorgen dat er geen gras in je sidepots komt, kun je die gedeeltes aan je sidepots laten zitten zodat die dus dicht blijven. Dus niet afknippen zoals in het manuel staat.
En de motorplaat is ook bij de baja géén zwak punt daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
En daarna rijden met die hap, en je zult zien nog nooit zo'n mooie rijervaringen gehad.

Tot ziens op het forum.
Bezoek ook eens onze site Best-Racing
Afbeelding


Terug naar “HPI Racing”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten