fast eddy's 5B lager set.

Post hier alles over HPI Racing
Baja 5b, 5b 2.0, 5T

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Ome Droogmole » za jul 18, 2009 11:43 am

hallo allemaal.

eind augustus koop ik een mooie HPI Baja 5B SS voor mezelf. nou ben ik me wat aan het orienteren op eventuele hopups die ik direct mee moet nemen.
nou lees ik zo hier en daar ( vooral op http://www.hpibajatutorials.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) dat de kogel lagers die standaard bij de baja geleverd worden niet echt fantastisch zijn.
(kan iemand dit met een goed voorbeeld beamen?)

maargoed nu dus bij me vraag. kan iemand mij een link geven naar een site hier in nederland waar ik het lagersetje van fast eddy kan aan schaffen ??.. ik heb al ffies bij RC-Fun gekeken en die hebben alleen de shim set van fast eddy's .. die ik overigens ook nodig heb. samen met de rem upgrade waar de alu waaier word vervangen door een rem plaat. En een alu clutch bell om een stukje torsie tussen pinion en spur gear vandaan te halen. en natuurlijk de nodige anti statische hoezen.

als iemand nog iets bedenken kan dat haast noodzakelijk is om er meteen bij te kopen lees ik dat graag.

Gebruikersavatar
jb bigscale
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 90
Lid geworden op: di sep 09, 2008 8:46 pm
Land: nederland
Provincie: Flevoland
Merk: hpi
Type: baja 5T/B
auto 2: pt 6526811
Zenderset: sanwa M11X
Club: rc4all.nl
Locatie: lelystad

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor jb bigscale » za jul 18, 2009 8:41 pm

Hallo.

Zo dat gaat dus toch snel gebeuren die baja ;)
Als ik jouw was, gewoon eerst de orginele lagers gebruiken.
Steje van fast eddy heeft rc-central.nl in almere gewoon op voorraad.
Eventueele hopups die aan te raden zijn.

Alu clutchbelholder
Stofhoezen voor filter en trekstarter
Teflon koppeling, maar die zal je vast wel al hebben van de fg
Tunningrem zoals je al noemt
En ik zouw er meteen een sterkere gasrem servo op zetten als ik jouw was, bijv ace 1015.

Voor de rest eerst lekker rijden, en vervangen wanneer het nodig is.
Zeker niet te veel aan alu draagarmen e.d monteren het kunststof is zeer sterk en gaat erg lang mee.
Ook geeft dit nog wat mee, zodat er weinig schade ontstaat.
Zie je gouw weer een keer in almere en dan met een baja.

gr Jan

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Ome Droogmole » zo jul 19, 2009 10:04 am

ja het gaat inderdaad gebeuren. :mrgreen: ik zat er al een beetje mee in me hoofd en toen dat ik met jouw 5T heb mogen rijden was ik overtuigd :D
ik ben alleen net te laat voor jullie endurance race. dat is wel weer een beetje jammer. het had een mooie kans geweest om eens goed kennis te maken met de 5B.
maarja ken niet alles hebben .

die teflon clutch heb ik overgens niet... me marder heeft nog een standaard koppeling.\
de koppeling van de 5B SS is toch al een tunings koppeling??... hij grijpt aan bij 8000 toeren. als ik het niet mis heb.

welke gas/rem servo denk je dat een juiste is voor de baja dan?.

Dr.Dre.

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Dr.Dre. » zo jul 19, 2009 11:18 am

@ hoezen 2 keer,en voor de rest pas gaan vervangen als het stuk (of op is),b.v. de kop. na 5keer een tankie is ie op dan pleur je er een elcon op of ander merk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,mijn advies :-$ ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Ome Droogmole » zo jul 19, 2009 11:25 am

op baja toturials gebruikt meneer fast eddy asl gas/rem servo de : hitec HS 5645 MG servo.
dit is voor de prijs inderdaad een redelijk sterke servo. Zou het handig weze om deze er op te schroeven?

@ DRE. wat een flut koppeling zit er dan op.... de standaard koppeling van me marder zit er al ruim 20 liter op :) al begint deze nou ook wel wat minder te worden.
maar slijt de standaard koppeling dan echt zo hard?

Dr.Dre.

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Dr.Dre. » zo jul 19, 2009 11:39 am

Ome Droogmole schreef:@ DRE. wat een flut koppeling zit er dan op.... de standaard koppeling van me marder zit er al ruim 20 liter op :) al begint deze nou ook wel wat minder te worden.
maar slijt de standaard koppeling dan echt zo hard?


@ ligt aan rijstijl en onderhoud en een beetje mazzeltoff, maar over het algemeen zijn ze gauw op man,en dan zou ik ermeteen een teflon opzetten,en voor de rest niks meteen veranderen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,maar dat had ik al gezegt,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
jb bigscale
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 90
Lid geworden op: di sep 09, 2008 8:46 pm
Land: nederland
Provincie: Flevoland
Merk: hpi
Type: baja 5T/B
auto 2: pt 6526811
Zenderset: sanwa M11X
Club: rc4all.nl
Locatie: lelystad

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor jb bigscale » zo jul 19, 2009 9:03 pm

Wat betreft de servo, zoals in eerdere post al stond zou ik gaan voor de ace 1015.
Deze is zeer sterk en niet kapot te krijgen.
Wat de koppeling aangaat zou ik zeker voor een teflon gaan, bijv de elcon dit is een veelgebruikte koppeling.
En wat dr,dre al zegt ik zou zelf ook gewoon eerst gaan rijden en pas vervangen als het nodig of kapot is, heb dit zelf ook gedaan met de 5T en heb tot nog toe niet heel veel hoeven te vervangen.

gr jan

Gebruikersavatar
Tim de Ruiter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 104
Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: HPI
Type: Baja SS - tuned
Zenderset: XS-6 Pro Sport
Frequentie: 40Mhz
Locatie: Heerhugowaard

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Tim de Ruiter » zo jul 19, 2009 10:46 pm

Ik heb zelf ook de Fast Eddy lagerset in mijn SS zitten en ik moet zeggen dat het allemaal erg lekker loopt en blijft lopen ( is natuurlijk ook kwestie van goed schoonmaken en invetten na het rijden etc )
Ik heb een aluminium bodemplaat ( dus onder de motor ) met aan de zijkanten stukken die het inkomende vuil tegenhouden. Ik ken nu twee mensen waarbij relatief snel de bodemplaat gescheurd is en er komt ook nog eens veel troep binnen aan de zijkanten ( bij de trekstarter en er tegenover bij de koppeling etc.) Dus dat is wel een aanrader, ze zijn te koop bij http://www.davesmotors.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar staan ook wel op marktplaats af en toe ( rond de 50 euro )
Wat je ook kunt doen ipv aluminium is de onderkap van een 5T er op zetten, dat past ook na het boren van wat extra gaatjes voor de bevestiging. Heeft Bobbols ( van dit forum ) ook gedaan. Deze bodemplaat heeft niet de uit stekende delen en is beter dicht dan de 5b of ss onderkant.

dan vind ik zelf metalen wielringen wel handig, die moet ik zelf ook nog aanschaffen.
De standaard kunsstof ringen gaat redelijk snel krom / stuk is mijn ervaring.
Maar dit is uiteraard ook afhankelijk van rij gedrag.... wij rijden nogal ruig hahaha

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Ome Droogmole » ma jul 20, 2009 4:46 pm

Die alu kappen zijn dan denk maar voor in de toekomst als ik er ook last van krijg :). en zo vreselijk ruig rij ik niet met me auto's .. hoe er van het allemala een beetje heel te houden :)

dit is wat ik nu extra bij me baja ss koop denk ik :-k

Outerwears Airfilter Pre-Filter BLACK
Alum. Clutch Bell Carrier (Orange): BAJA 5b
HPI BAJA Triple Brake Pad System
DX3R DSM2 3CH Surface Radio by Spektrum
Super High Power 3700mAh Receiver Pack for Baja
HPI Baja Fast Eddy Shim Kit
HPI Baja 5B 5T 25pc Bearing Set
Ace R/C DS1015 Super Torque Digital Servo

de servo heb ik op aan raden van JB hij is sterker dan de hitec 5645MG die fast eddy aanraad. maar ook duurder. maar inmiddels weet ik dat je wat betreft zervo's niet echt in moet houden. heb gister namelijk ook de budget zervo van me marder in de soep gedraaid... (das wel naadje want voorlopig komt er niets nieuws :???: )
alu clutch bel carrier was ook een idee van JB en nog wat andere mannen bij RC4all en ook ik ben er van overtuigt dat heb de levensduur van je pinion en spur verlangt aangezien je een stukje torsie weg neemt.
shim setje kwam in de toturials van fast eddy ook erg goed over en het lijkt me ook heel verstandig om die erbij te doen.
het lager setje bie ik er nu bij koop is het lagersetje dat RCFun heeft. dit zijn exact dezelde lagers als fast eddy's lager set. ABEC 5 rated ofzo.
en uiteraard een nieuwe zender. :D een DX3R :D weg met die fluttige aggressor waar je eigenlijk net niets mee kan...
naja dat was het wle zo'n beetje.

heb nu al zin in me baja :D lijkt me een stuk ruiger dan een marder. wanneer ik het ontwerp bekijk en de manier hoe de baja in elkaar zit lijkt het me een veel duurzamere en robuustere auto dan de FG's :mrgreen:

Dr.Dre.

Re: fast eddy's 5B lager set.

Berichtdoor Dr.Dre. » ma jul 20, 2009 10:16 pm

Ome Droogmole schreef: en de manier hoe de baja in elkaar zit lijkt het me een veel duurzamere en robuustere auto dan de FG's :mrgreen:


@ Ligt allemaal aan je zelf,hpi baja heeft ook mankementen en de FG moet je ook upgraden voor het goeie dus het is lood om oud ijzer,gr.Dr.Dre. ;)


Terug naar “HPI Racing”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten