Heb een complete MCD hobby kunnen kopen dus alle electronica zat er al bij + 8 sets banden 4 sets banden zijn van de HPI Baja het mooie is dan ook dat er van het merk 'CAT5' 'MCD to HPI Baja' wiel adapters bij zaten zodat je deze ook kan gebruiken. Alleen hebben deze adapters linker en rechter draad van binnen deze worden dan over het wielas schroefdraad gedraaid wat normaal geen probleem is. Alleen is nu alles rechts qua schroefdraad dat dat past niet, heb een bestelling geplaatst in Duitsland en als het goed is komen die deze week nog binnen. Het motor blok is een 30cc ik lees dan zo af en toe dat deze motoren met meer cc's dan normaal moeilijk zijn aftestellen dus ik ben benieuwd. Mocht dat niet lukken zat er ook nog een G270 bij ik wacht alleen nog op een isolator van 'Mari' om het blokje klaar te hebben voor gebruik.
Hier een aantal foto's van hoe deze er eergisteren bij stond, ik zal a.s.a.p. nieuwe te maken.
MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Moderator: Moderator's groep
MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Laatst gewijzigd door de Jong op wo feb 25, 2009 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MCD Baja 1000
@ Er zitten al leuke hop-uppies op de jong,blijven mooie auto's,,,,,,heb je die nieuwe al gezien(die 4x4 monster super),gr,Dr.Dre.
- nightrider_8501
- Actieve poster
- Berichten: 145
- Lid geworden op: zo aug 03, 2008 8:25 pm
- Land: Belgie
- Belgie: West-Vlaanderen
- Merk: FG
- Type: Baja Buggy
- auto 2: Technokit
- Type 2: Supersport
- Zenderset: Spektrum dx3.0
- Locatie: Bissegem (kortrijk)
Re: MCD Baja 1000
mooi hoor
welke inhoud heeft de tank eigenlijk, lijkt me groter dan die van FG?
grtz
welke inhoud heeft de tank eigenlijk, lijkt me groter dan die van FG?
grtz
FG Baja Buggy & Technokit Supersport
Re: MCD Baja 1000
Dr. Dre. Er komen zelfs 2 nieuwe MT’s uit allebij erg mooi!
Ik was bezig om de kap te repareren omdat de zij steunen waren uitgescheurd en had het fototoestel bij de hand heb er meteen een tutorial van gemaakt.
1:
Zorg ervoor dat het alu wat je gaat gebruiken niet de dik is. Er komt aan allebij kan kanten van de kap alu te zitten dus mag dit niet te dik worden voor de body steun.
2:
Knip het alu met een plaatschaar tot rechthoekige plaatjes en markeer de punten waar moet worden geboord met een watervaste stift.
3:
Ik gebruik schilders tape om de 2 plaatjes vast te houden zodat alle gaten precies overeen komen met elkaar. De stift kan je door de tape heen zien dus dat is handig.
4:
Gebruik altijd handschoenen en een veiligheids bril tijdens het werk. Alu heeft de neiging om vast te slaan in de boor met alle gevolgen van dien. Ook kunnen de randen van het alu scherp zijn!
5:
Boor altijd van klein naar groot om de kans op vast slaan te verkleinen. De body steun is 8mm dus begin eerst met een hele kleine boor er ga door totdat het gat 8mm is.
6:
Markeer de alu platen met een stift zodat het setjes van 2 gelijke blijven (4 totaal 2 aan elke kant).
7:
Maak de randen vrij van hapers met een ruimer, mocht je dit niet hebben gebruik dan je body ruimer.
8:
Zoals je ziet is de body flink uitgescheurd. Markeer ook de body met het nummer van de platen die je gaat gebruiken om later geen verwaring te krijgen als de gaten niet overeen komen.
9:
Leg de alu plaat over de body steun en markeer alle 7 gaten die ook in de kap moeten komen.
10:
Gebruik je body ruimer om er kleine gaten in het lexan te maken van +/- 2,5mm dia de popnagels zijn 3mm en blijven dan beter zitten als je de achterkant gaat doen.
11:
Kijk eerst goed of de 3mm popnagels hapervrij door de 7 3mm geboorde gaten gaan, soms is de ruimte iets te krap en moet je deze bij boren.
12:
Plaats de plaat en de popnagels op de kap.
13:
Vervolgens de achterkant, deze kan soms wat moeilijk door de popnagels gaan dus gebruik hier dan een waterpomptang (edit) voor.
14:
Als alles zit kan deze worden vast gezet met de poptang
15:
Klaar!
Ik was bezig om de kap te repareren omdat de zij steunen waren uitgescheurd en had het fototoestel bij de hand heb er meteen een tutorial van gemaakt.
1:
Zorg ervoor dat het alu wat je gaat gebruiken niet de dik is. Er komt aan allebij kan kanten van de kap alu te zitten dus mag dit niet te dik worden voor de body steun.
2:
Knip het alu met een plaatschaar tot rechthoekige plaatjes en markeer de punten waar moet worden geboord met een watervaste stift.
3:
Ik gebruik schilders tape om de 2 plaatjes vast te houden zodat alle gaten precies overeen komen met elkaar. De stift kan je door de tape heen zien dus dat is handig.
4:
Gebruik altijd handschoenen en een veiligheids bril tijdens het werk. Alu heeft de neiging om vast te slaan in de boor met alle gevolgen van dien. Ook kunnen de randen van het alu scherp zijn!
5:
Boor altijd van klein naar groot om de kans op vast slaan te verkleinen. De body steun is 8mm dus begin eerst met een hele kleine boor er ga door totdat het gat 8mm is.
6:
Markeer de alu platen met een stift zodat het setjes van 2 gelijke blijven (4 totaal 2 aan elke kant).
7:
Maak de randen vrij van hapers met een ruimer, mocht je dit niet hebben gebruik dan je body ruimer.
8:
Zoals je ziet is de body flink uitgescheurd. Markeer ook de body met het nummer van de platen die je gaat gebruiken om later geen verwaring te krijgen als de gaten niet overeen komen.
9:
Leg de alu plaat over de body steun en markeer alle 7 gaten die ook in de kap moeten komen.
10:
Gebruik je body ruimer om er kleine gaten in het lexan te maken van +/- 2,5mm dia de popnagels zijn 3mm en blijven dan beter zitten als je de achterkant gaat doen.
11:
Kijk eerst goed of de 3mm popnagels hapervrij door de 7 3mm geboorde gaten gaan, soms is de ruimte iets te krap en moet je deze bij boren.
12:
Plaats de plaat en de popnagels op de kap.
13:
Vervolgens de achterkant, deze kan soms wat moeilijk door de popnagels gaan dus gebruik hier dan een waterpomptang (edit) voor.
14:
Als alles zit kan deze worden vast gezet met de poptang
15:
Klaar!
Laatst gewijzigd door de Jong op do feb 26, 2009 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Goed idee misschien.... gebruik een bankschroef in plaats van een handschoen
Re: MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Mooie wagen! Zo te zien op veel nodige plaatsen al verstevigd met alu! Leuk dat er meer 4x4's bij komen. Dit seizoen hopelijk wat meer aandacht bij de (fun)wedstrijden, maar daarover later hopelijk meer...
W.b. je bodysteunen aan de zijkant: Heb zelf ook een Baja 1000 kap gehad. Deze plekken gingen inderdaad het eerst stuk. Later ook de bodysteunen achter: Door het vele trillen, scheurde 'het reservewiel' langzaam uit... Heb ik vastgeplakt met repen stof en lijm aan de binnenkant. Werkte redelijk, maar geen 'tutorial' waard.
Zelf heb ik de body onder met zelfklevend klitteband vastgezet (zie vorig topic). Dit moet je wel regelmatig vervangen: Er blijft veel modder in hangen en verliest dan kleefkracht. Het zorgt ervoor dat de body niet tegen de zijbakken blijft klapperen. Wellicht dat de body dan weer rond je verstevigingen gaat scheuren. Misschien kan je het ook proberen. Kost niks bij de HEMA.
Veel geluk met je wagen!
Greetz Koen
W.b. je bodysteunen aan de zijkant: Heb zelf ook een Baja 1000 kap gehad. Deze plekken gingen inderdaad het eerst stuk. Later ook de bodysteunen achter: Door het vele trillen, scheurde 'het reservewiel' langzaam uit... Heb ik vastgeplakt met repen stof en lijm aan de binnenkant. Werkte redelijk, maar geen 'tutorial' waard.
Zelf heb ik de body onder met zelfklevend klitteband vastgezet (zie vorig topic). Dit moet je wel regelmatig vervangen: Er blijft veel modder in hangen en verliest dan kleefkracht. Het zorgt ervoor dat de body niet tegen de zijbakken blijft klapperen. Wellicht dat de body dan weer rond je verstevigingen gaat scheuren. Misschien kan je het ook proberen. Kost niks bij de HEMA.
Veel geluk met je wagen!
Greetz Koen
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Netjes..maar bij punt 13 dat is geen baco dat is een waterpomptang
verder goed bezig!
Greetz Rob
verder goed bezig!
Greetz Rob
Hörmann TK10
- scrat
- Ingeburgerd
- Berichten: 92
- Lid geworden op: zo apr 15, 2007 12:21 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: Corally, LRP, Losi
- Type: RDX, Shark, 8ight-T
- Zenderset: Spektrum DX3
- Frequentie: 2.4 GHz
- Locatie: Maastricht-airport
- Contacteer:
Re: MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
Een tipje voor het boren van Alu.......
Probeer altijd het te boren voorwerp in te spannen,
Gebruik altijd een scherp boor,
Boor met zeer lage snelheid,
Niet te veel druk uitoefenen tijdens het boren, laat het boor snijden,
Gebruik spiritus als koel / snij middel.
Probeer altijd het te boren voorwerp in te spannen,
Gebruik altijd een scherp boor,
Boor met zeer lage snelheid,
Niet te veel druk uitoefenen tijdens het boren, laat het boor snijden,
Gebruik spiritus als koel / snij middel.
- gied1972
- Al langer hier
- Berichten: 286
- Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: Sprinter
- Type: RC-72
- Zenderset: Spektrum DX3S
- Frequentie: Spektrum
- Website: bigscalelimburg.nl
- Locatie: Haelen
- Contacteer:
Re: MCD Baja 1000 (Nu Met Tutorial)
netjes gemaakt
voor het boren in plaatwerk kun je het beste een getrapte plaatboor gebruiken, hiermee boor je zonder moeite en braamloos door dun plaatwerk.
en idd altijd de te boren onderdelen inspannen.
Heb je ook foto's met de body erop?
voor het boren in plaatwerk kun je het beste een getrapte plaatboor gebruiken, hiermee boor je zonder moeite en braamloos door dun plaatwerk.
en idd altijd de te boren onderdelen inspannen.
Heb je ook foto's met de body erop?
Wat niemand kan, kan ik ook
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten