Het wws project ligt voor het moment even stil.
Ben op het moment meer bezig een oplossing te vinden om de MT meer kracht te geven. Dit word nogal beperkt door het grote gewicht van de monstertruck. Ik wil dit compenseren door de motor krachtiger te maken, en dat kost nu eenmaal redelijk wat geld.
Verder heb ik nog één update, en dat is dat de uitlaat een klein deel zelfbouw word.
De bedoeling is dat het zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid komt te liggen, van de retro kevers die rondrijden..
Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik even een simpele opzet gemaakt van hoe de uitlaat ongeveer zal moeten worden.
De uitlaat zelf word een SX, met losse einddemper.
De einddemper zal d.m.v. een op maat gebogen rvs pijp naar de achterkant geleid worden. De pijp zal om de vlinder heen gebogen worden, of hij moet er onderdoor kunnen. Alles zal op maat gebogen worden door het gebruik van een buigtang.
De demper zal horizontaal in de breedte van de wws, in de korf van de wws komen te liggen.
Als je hem dus van achter zou bekijken, dan ligt te demper van links naar rechts en dan gelijk aan de horizon..
Hier de tekening om een indruk te geven hoe ik het wil.
Slang en slangenklemmen zullen de demper, pijp en het orginele SX beginstuk op zijn plaats gaan houden.
Misschien dat het geheel nog verchroomd word, maar dit is nog niet zeker. Polijsten is ook mooi namelijk en goedkoper omdat dit zelf te doen is..
Op het "andere forum" werd dit idee niet echt toegejuicht vind ik door één bepaalde persoon.
Ik ben me ervan bewust dat het een beetje vermogensverlies kan hebben, doordat de uitlaatgassen langer in de smalle pijp blijven zitten. Maar door te proberen leert men denk ik, en zoals al vaak gezegd telt voor mij ook het uiterlijk heel erg mee.
Liefst zo weinig mogelijk vermogensverlies uiteraard, maar mooi moet het uiteraard ook zijn.
Ik hoor wel wat jullie van het idee vinden...