Hallo,
ook ik ben sinds kort bezig aan een wws. En ook ik wil hem ombouwen naar een kever.
Redelijk hetzelfde verhaal verder als B.A. en Rob, maar toch wilde ik het hier posten.
Mijn basis is een wws Fox, en ik denk dat hij uit 2002 is.
Totaal uit elkaar gehaald ziet dit er zo uit, in de schuur waar ik me dagelijks bevind.
De voorkant
En aluminium a+b blokken die ik er bij heb gekregen.
De achterkant
Het blok en zijn aandrijving.
Blok word hopelijk waarschijnlijk vervangen door een 29cc of een 30,5cc.
Mijn WWS ombouw - voorophanging af!
Moderator: Moderator's groep
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Mijn WWS ombouw - voorophanging af!
Laatst gewijzigd door Lars op do nov 13, 2008 6:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Mijn WWS ombouw
Toen ben ik begonnen aan het echte werk.
Allereerst moet alles blinken uiteraard
De bodemplaat eens goed onderhanden genomen.
Daarna begonnen met het polijsten van de a+b blokken die ik ga gebruiken.
En vervolgens de servosaver ingebouwd, en alle stukken op de bodemplaat gemonteerd.
Let op het extra brede a-blok
Ook van B.A. nog de orgineel nagemaakte aluminium c-hubs overgenomen.
En wat spullen besteld bij Hutico, èn uiteraard ook zeer snel daarna al binnen.
Echt een snelle service en schitterend spul!!
Ook nog wat 2e hands onderdelen voor de wws binnengekregen.
Aluminium schokbrekervoetjes + schotels en een aluminium accuhouder.
Verder ook nog op een probleempje gestuit met de c-hub.
De as die door de c-hub moet is kleiner dan het gat v/d c-hub, er moet dus een busje tussenkomen. Hutico gaat gelukkig voor mij een busje opsturen, zodat we de voorkant hopelijk af kunnen maken.
Fusees zijn ook al besteld, maar ik zit nog op een bevestiging van RN-tuning te wachten. Er was namelijk niet zeker of ze op voorraad waren.
Dan maar beginnen aan de achterkant
Allereerst moet alles blinken uiteraard
De bodemplaat eens goed onderhanden genomen.
Daarna begonnen met het polijsten van de a+b blokken die ik ga gebruiken.
En vervolgens de servosaver ingebouwd, en alle stukken op de bodemplaat gemonteerd.
Let op het extra brede a-blok
Ook van B.A. nog de orgineel nagemaakte aluminium c-hubs overgenomen.
En wat spullen besteld bij Hutico, èn uiteraard ook zeer snel daarna al binnen.
Echt een snelle service en schitterend spul!!
Ook nog wat 2e hands onderdelen voor de wws binnengekregen.
Aluminium schokbrekervoetjes + schotels en een aluminium accuhouder.
Verder ook nog op een probleempje gestuit met de c-hub.
De as die door de c-hub moet is kleiner dan het gat v/d c-hub, er moet dus een busje tussenkomen. Hutico gaat gelukkig voor mij een busje opsturen, zodat we de voorkant hopelijk af kunnen maken.
Fusees zijn ook al besteld, maar ik zit nog op een bevestiging van RN-tuning te wachten. Er was namelijk niet zeker of ze op voorraad waren.
Dan maar beginnen aan de achterkant
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Mijn WWS ombouw
Thnx Rob.rc-rob schreef:Ziet er goed uit allemaal Lars..nu ik nog
Hebben jullie misschien nog een schokdemper over??
Vandaag heb ik dus een klein beetje verder gewerkt aan de voorkant, en heb ik de schokdempers onder handen genomen.
Ik heb ze voorzien van nieuwe olie, en volledig opgepoetst.
3 schokdempers gingen perfect, maar uiteraard is er altijd één die niet mee wil werken.
De ring hiervan zat muurvast om de schokdemperhuls..
Ik heb dus een nieuwe huls en een nieuwe stelring nodig voor één van de voorste schokdempers.
Eén voorste schokdemper heb ik in zn totaliteit al gemonteerd. Heb het even snel in elkaar gezet, moet nog goed gedaan worden.
Hier de gereviseerde schokdempers. (alleen de ene kant, andere is namelijk nog niet klaar ivm de huls)
Let op de aluminium schokbrekervoetjes + schotels :aanbid:
Als iemand mij kan helpen aan een nieuwe huls voor de schokdemper en een nieuwe stelring?
Een geheel complete wws schokdemper mag uiteraard ook. Uiteraard wil ik er voor betalen..
De lengte van de totale schokdemper (incl. veer, kop en voetje) die ik nodig heb is ongeveer 12 Ã 13 cm, en de diameter v/d veer (binnenkant) is 17mm.
Als iemand mij hiermee kan helpen, word ik erg blij :roll:
Edit:
Hier trouwens nog even een foto van wat ik zoek..
De oude heb ik nogal erg toegetakeld toen het niet wilde lukken
Nogmaals, een hele schokdemper mag ook..
Edit 2:
Oplossing gevonden.
Dempers ingekort. Totale demper is nu zo'n 1 cm korter. Dit komt ten goede aan de laagte van de beetle als hij klaar is. Hij moet namelijk breed en laag worden!
Laatst gewijzigd door Lars op di okt 28, 2008 6:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Mijn WWS ombouw
Ik heb de voorkant afgemaakt met de busjes voor in de c-hubs.
Vering ook uit elkaar gehad, volledig opgepolijst en opnieuw gevuld met nieuwe schokbrekerolie.
Deze doen het weer perfect!
Uiteraard alle 4 voorzien van alu onderkanten.
Daarna begonnen aan de achterkant.
Nieuwe achtervlinder gestoken. Differentieel voorzien van nieuw vet en de nieuwe Elcon meenemers gemonteerd aan de achterkant. Vooraan komen deze ook nog, maar ik zit nogsteeds te wachten op de fusees e.d. :S
Opzich niet slecht toch?
Ik ben nog opzoek naar een aluminium tandwiel groot, en naar een nieuwe kogelkop met dubbel uiteinde (zie foto hieronder)
Verder zoek ik ook nog 4x nieuwe stofhoezen voor over de wielassen achteraan.
Vering ook uit elkaar gehad, volledig opgepolijst en opnieuw gevuld met nieuwe schokbrekerolie.
Deze doen het weer perfect!
Uiteraard alle 4 voorzien van alu onderkanten.
Daarna begonnen aan de achterkant.
Nieuwe achtervlinder gestoken. Differentieel voorzien van nieuw vet en de nieuwe Elcon meenemers gemonteerd aan de achterkant. Vooraan komen deze ook nog, maar ik zit nogsteeds te wachten op de fusees e.d. :S
Opzich niet slecht toch?
Ik ben nog opzoek naar een aluminium tandwiel groot, en naar een nieuwe kogelkop met dubbel uiteinde (zie foto hieronder)
Verder zoek ik ook nog 4x nieuwe stofhoezen voor over de wielassen achteraan.
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Mijn WWS ombouw
Het wws project ligt voor het moment even stil.
Ben op het moment meer bezig een oplossing te vinden om de MT meer kracht te geven. Dit word nogal beperkt door het grote gewicht van de monstertruck. Ik wil dit compenseren door de motor krachtiger te maken, en dat kost nu eenmaal redelijk wat geld.
Verder heb ik nog één update, en dat is dat de uitlaat een klein deel zelfbouw word.
De bedoeling is dat het zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid komt te liggen, van de retro kevers die rondrijden..
Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik even een simpele opzet gemaakt van hoe de uitlaat ongeveer zal moeten worden.
De uitlaat zelf word een SX, met losse einddemper.
De einddemper zal d.m.v. een op maat gebogen rvs pijp naar de achterkant geleid worden. De pijp zal om de vlinder heen gebogen worden, of hij moet er onderdoor kunnen. Alles zal op maat gebogen worden door het gebruik van een buigtang.
De demper zal horizontaal in de breedte van de wws, in de korf van de wws komen te liggen.
Als je hem dus van achter zou bekijken, dan ligt te demper van links naar rechts en dan gelijk aan de horizon..
Hier de tekening om een indruk te geven hoe ik het wil.
Slang en slangenklemmen zullen de demper, pijp en het orginele SX beginstuk op zijn plaats gaan houden.
Misschien dat het geheel nog verchroomd word, maar dit is nog niet zeker. Polijsten is ook mooi namelijk en goedkoper omdat dit zelf te doen is..
Op het "andere forum" werd dit idee niet echt toegejuicht vind ik door één bepaalde persoon.
Ik ben me ervan bewust dat het een beetje vermogensverlies kan hebben, doordat de uitlaatgassen langer in de smalle pijp blijven zitten. Maar door te proberen leert men denk ik, en zoals al vaak gezegd telt voor mij ook het uiterlijk heel erg mee.
Liefst zo weinig mogelijk vermogensverlies uiteraard, maar mooi moet het uiteraard ook zijn.
Ik hoor wel wat jullie van het idee vinden...
Ben op het moment meer bezig een oplossing te vinden om de MT meer kracht te geven. Dit word nogal beperkt door het grote gewicht van de monstertruck. Ik wil dit compenseren door de motor krachtiger te maken, en dat kost nu eenmaal redelijk wat geld.
Verder heb ik nog één update, en dat is dat de uitlaat een klein deel zelfbouw word.
De bedoeling is dat het zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid komt te liggen, van de retro kevers die rondrijden..
Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik even een simpele opzet gemaakt van hoe de uitlaat ongeveer zal moeten worden.
De uitlaat zelf word een SX, met losse einddemper.
De einddemper zal d.m.v. een op maat gebogen rvs pijp naar de achterkant geleid worden. De pijp zal om de vlinder heen gebogen worden, of hij moet er onderdoor kunnen. Alles zal op maat gebogen worden door het gebruik van een buigtang.
De demper zal horizontaal in de breedte van de wws, in de korf van de wws komen te liggen.
Als je hem dus van achter zou bekijken, dan ligt te demper van links naar rechts en dan gelijk aan de horizon..
Hier de tekening om een indruk te geven hoe ik het wil.
Slang en slangenklemmen zullen de demper, pijp en het orginele SX beginstuk op zijn plaats gaan houden.
Misschien dat het geheel nog verchroomd word, maar dit is nog niet zeker. Polijsten is ook mooi namelijk en goedkoper omdat dit zelf te doen is..
Op het "andere forum" werd dit idee niet echt toegejuicht vind ik door één bepaalde persoon.
Ik ben me ervan bewust dat het een beetje vermogensverlies kan hebben, doordat de uitlaatgassen langer in de smalle pijp blijven zitten. Maar door te proberen leert men denk ik, en zoals al vaak gezegd telt voor mij ook het uiterlijk heel erg mee.
Liefst zo weinig mogelijk vermogensverlies uiteraard, maar mooi moet het uiteraard ook zijn.
Ik hoor wel wat jullie van het idee vinden...
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Mijn WWS ombouw
Zolang je 'm maar geen 21 kg maakt, zal het vermogensverlies niet zo veel uitmaken .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Lars
- Actieve poster
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: WWS Beetle
- Type: Offroad
- Zenderset: Futaba ff-9
- Frequentie: 2.4ghz
- Locatie: Hoogerheide
Re: Mijn WWS ombouw
Haha klopt bernie
Omdat ik het blok van mijn MT misschien toch wel zelf wil gaan ombouwen voor betere prestaties, heb ik om een klein beetje ervaring op te doen, mijn wws zenoah blok opengemaakt.
In eerste instantie om het blok licht te reviseren.
Hier wat foto's van het wws motorblok.
De lagers zijn volgens mij nog in erg goede staat.
De bovenkant van de zuiger ziet er niet zo heel goed uit, maar ik weet niet of dit hoort. Hij is niet echt vlak meer.
De cilinder ziet er eigenlijk nog verbazingwekkend goed uit eerlijk gezegd! Geen enkel krasje ofzo.
Ook het vliegwiel en de krukas vertonen nog geen manqementen.
Verder moeten er zoiezo nieuwe pakkingen op. En ik denk dat dat het zo wel een beetje is.
Iemand van jullie nog tips?
Misschien dat ik er wel een getunede cilinder + zuiger op zet.
Wat denken jullie? Scheelt dit veel?
Er komt zoiezo een reed kit op...
Omdat ik het blok van mijn MT misschien toch wel zelf wil gaan ombouwen voor betere prestaties, heb ik om een klein beetje ervaring op te doen, mijn wws zenoah blok opengemaakt.
In eerste instantie om het blok licht te reviseren.
Hier wat foto's van het wws motorblok.
De lagers zijn volgens mij nog in erg goede staat.
De bovenkant van de zuiger ziet er niet zo heel goed uit, maar ik weet niet of dit hoort. Hij is niet echt vlak meer.
De cilinder ziet er eigenlijk nog verbazingwekkend goed uit eerlijk gezegd! Geen enkel krasje ofzo.
Ook het vliegwiel en de krukas vertonen nog geen manqementen.
Verder moeten er zoiezo nieuwe pakkingen op. En ik denk dat dat het zo wel een beetje is.
Iemand van jullie nog tips?
Misschien dat ik er wel een getunede cilinder + zuiger op zet.
Wat denken jullie? Scheelt dit veel?
Er komt zoiezo een reed kit op...
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]
Zender [ FF-9 ]
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Mijn WWS ombouw
Aan de lagers zie je vaak niks, je moet voelen of er speling op zit.
De bovenkant van een standaart zuiger is een beetje rond dus dat hoort, de aanslag erop is ook vrij normaal.
Ik zou ook even een nieuw zuigerveertje monteren en goede pakkingen van Pitstop of RN tuning.
De bovenkant van een standaart zuiger is een beetje rond dus dat hoort, de aanslag erop is ook vrij normaal.
Ik zou ook even een nieuw zuigerveertje monteren en goede pakkingen van Pitstop of RN tuning.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- rc-rob
- Forum verslaafd
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hormann
- Type: Tk10
- Zenderset: Sanwa M11 x
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Haaksbergen
Re: Mijn WWS ombouw
Toch maar lekker aan de knutsel gegaan.. goedzo lars
ziet er netjes uit..ik zou de zuiger even goed schoonmaken waarschijnlijk altijd beetje te vet gesmeerd geweest
en wel even nieuwe zuigerveer monteren..ook zie ik volgens mij dat de spoelpoorten netjes afgewerkt zijn..en dat gaat goed want zoals je al zegt geen krasjes op de zuiger.. ik zou als ik jou was even een rn tuning motorrivisie setje kopen kost d8 ik 50 euro
krukaslagers en pakkingen alles compleet en dan even zuigerveer..nieuwe bougie
reed kit erop carb reviseren en gaan met dat blokje
ziet er netjes uit..ik zou de zuiger even goed schoonmaken waarschijnlijk altijd beetje te vet gesmeerd geweest
en wel even nieuwe zuigerveer monteren..ook zie ik volgens mij dat de spoelpoorten netjes afgewerkt zijn..en dat gaat goed want zoals je al zegt geen krasjes op de zuiger.. ik zou als ik jou was even een rn tuning motorrivisie setje kopen kost d8 ik 50 euro
krukaslagers en pakkingen alles compleet en dan even zuigerveer..nieuwe bougie
reed kit erop carb reviseren en gaan met dat blokje
Hörmann TK10
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast