Pagina 1 van 1

tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: ma feb 25, 2008 4:53 pm
door jaeneke
dag mannen, zoals jullie weten heb ik sinds kort een HT-2.

op deze auto heb ik mijn 'home made' Reed/race port blokje met pase reed op geschroefd.

bij de auto zat een zelf gemaakte uitlaat die bestaat uit de originele uitlaat bocht en dan een zelfgemaakte look-a-like RN uitlaat met een iets andere vorm(vooral korter).

ik weet dat deze motor op mijn 14kg zware FG monster met een RN fatpower S uitlaat loeihard ging, zelfs met de kamitiro 4X4 erop...
de tandwiel verhouding was 17-46 en 14-48 achteraan op het diff.

nu heb ik deze motor op de HT-2 geschroefd met de zelfgemaakte uitlaat en ik vind hem helemaal niet hard optrekken.
in die zin dat mijn maat met zijn standaard marder langs me blijft hangen met sprinten, pas na 10m begint de horman terrein te winnen.
dit ben ik echt niet gewend, normaal moet hij "vliegen" !
de horrman is ook nog eens 7kg lichter enz... dus...

mijn tandwiel verhouding is 20-44 en achter 16-48.

moet ik nu eerst eens proberen een ander tandwiel verhouding te proberen(zoja welke ?) of gewoon een betere uitlaat kopen ?

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: ma feb 25, 2008 7:20 pm
door Kristiaan
Je hebt dus de oude auto van Alex Mulder, de uitlaat die erop zit is gemaakt door z'n pa en moet wel flink vermogen leveren.

Ik zou eens de 20-44 vervangen door 18-46 of evt 19-45(bij RN te koop) .
Zeker de 18-46 scheelt erg veel tegenover de 20-44

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: ma feb 25, 2008 7:35 pm
door !AM!
MIJN OUWE AUTO :mrgreen:

Zit een tandwielverhouding 19/44 op NIEUW als het goed is of die handelaar moet alles veranderd hebben ? zaten wel meer anderen delen op !!! Uitlaat is niks mis mee heb er in salou mee gereden en kon gewoon nicky visser volgen met zijn 7 pk (als het niet meer is ) :mrgreen:

Su6 met je Hormann ;)

Ajuss Gr Alex M

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: ma feb 25, 2008 8:23 pm
door Roel
Ik heb ooit een getuned blokje gehad dat super reed. Ik ben toen overgestapt naar een andere getunde uitlaat en hij trok er stukken minder mee. Met een standaard motor trok hij feller met die nieuwe uitlaat dan met de getunde versie.

Naar mijn idee moeten de getunde motor met de getunde uitlaat bij elkaar passen. Een motor die voor een bepaalde toerengebied bewerkt is kan met die uitlaat inderdaad slechter optrekken.
De uitlaat kan super zijn en de motor ook, maar samen kunnen ze toch voor een slechtere prestaties zorgen.


mmsllss Roel

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: ma feb 25, 2008 8:43 pm
door jaeneke
!AM! schreef:MIJN OUWE AUTO :mrgreen:

Zit een tandwielverhouding 19/44 op NIEUW als het goed is of die handelaar moet alles veranderd hebben ? zaten wel meer anderen delen op !!! Uitlaat is niks mis mee heb er in salou mee gereden en kon gewoon nicky visser volgen met zijn 7 pk (als het niet meer is ) :mrgreen:

Su6 met je Hormann ;)

Ajuss Gr Alex M
Jep je hebt gelijk, ik had van de week nog met stift "19" erop geschreven :roll: , maarja vergissen is menselijk hé ;)

er zat normaal ook nog een tuningsmotor op maar die heb ik geweigerd, had tenslotte mijn eigen 'superblokje' nog liggen...
voor de rest weet ik niet wat er normaal nog opzat...

de uitlaat lijkt me ook goed maar net zoals Roel aanhaalt zal de combinatie van dit blok/uitlaat niet echt goed zitten.
aan de uitlaat te zien is dit een hoge toeren uitlaat, ikzelf heb mijn blokje getuned op laag en midden gebied.

dit valt natuurlijk aan te passen ;) :twisted:

dan denk ik dat ik de in/uitlaat poort ook maar eens ga verhogen ipv alleen verbreden, misschien komt de uitlaat dan ook beter tot zen recht.

ps dit blokje zou met een goede pijp ook makkelijk 7pk moeten kunnen draaien [-o<


dan had ik nog een vraagje nu ik toch de eigenaar heb gevonden, ik zie dat je vooraan aan de kogelkoppen tussen de kogelkop en draagarmen bussen hebt gemonteerd om de auto te verbreden ipv de armen naar buiten te verplaatsen ...
ik neem aan dat je dat hebt gedaan zodat je de hoogte stelschoreven nog kon gebruiken of ben ik mis ?

en even ter info, ben erg trots op men nieuwe aanwinst en dit rijd gewoon 100X beter als een nikko... ...euhhh... FG bedoel ik :-$ :razz: :lol: :lol:

dit is 'em, zo heb ik hem gekocht :
Afbeelding
Afbeelding

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: di feb 26, 2008 5:08 pm
door !AM!
Hallo,

Busjes tussen kogelkop en draag arme heb ik er tussen gezet om hem voor nog 9 mm breeder te maken aan bij de kanten !!! Dus als je draag armen nu naar buiten plaats kom je voor totaal op 47,6. Maar dan komen je draagarm stifte wel naast je bodemplaat te staan !! ( Nieuwe hormann 2008 armen hebben dat niet )

Maar goed dat je die getuned moter niet heb aan genomen want dat was een standaard Zenoah 26 cc :!:


Ajuss :cool:

Gr Alex,m

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: di feb 26, 2008 5:20 pm
door jaeneke
!AM! schreef:Hallo,

Busjes tussen kogelkop en draag arme heb ik er tussen gezet om hem voor nog 9 mm breeder te maken aan bij de kanten !!! Dus als je draag armen nu naar buiten plaats kom je voor totaal op 47,6. Maar dan komen je draagarm stifte wel naast je bodemplaat te staan !! ( Nieuwe hormann 2008 armen hebben dat niet )

Maar goed dat je die getuned moter niet heb aan genomen want dat was een standaard Zenoah 26 cc :!:


Ajuss :cool:

Gr Alex,m
aha dacht ik wel ivm die stiften...

en die motor had ik ook al een gedacht, hij deed 100€ af voor de 'getunede' motor en naar mijn weten gaan motoren van Pase of dergelijke niet weg onder de 200€ 2dehands [-X

ik ga nu mijn gereedpoorte motor nog wat bijwerken, ik ga hem nu op toeren laten komen zoals een echte wedstrijdmotor :twisted: :twisted: (in de hoop de motor sneller op de pijp te laten komen)

Grts, Les.

grts, Les.

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: zo mar 09, 2008 10:00 am
door jaeneke
zo we zijn enkele weken verder, heb de motor bijgewerkt naar hoge toeren maar ik heb ook gezien dat deze cilinder de ziekte van zenoah heeft(piston ring wat in cilinderwand inslijt boven uitlaatpoort).

dus lang zal hij niet meer leven en dat zal ook voor een vermogensverlies geven en eventueel een vastloper.

maar maakt nu niet meer uit, heb hem toch bijgewerkt en een nieuwe cilinder besteld in de US die ik al bewerkt is en die ik verder ga bewerken voor de reed.(reserve)

mijn maat had ook gisteren een samba gekocht voor zijn marder en ik mocht die ook eens testen op mijn motor.

de samba op mijn horman spruitstuk gemonteerd en effe wezen testen, ging goed, redelijk veel trekkracht en mooi midden op toeren en de hoge toeren waren niet echt denderend maar toch redelijk.
dan de zelfbouw pijp er terug op en terug testen, laag toeren hetzelfde als de samba, middelste toeren begon hij en ging zo door naar ontzettend hoge toeren !
nu komt de pijp echt tot zen recht.

dit moest ik ongeer hebben, ondanks de cilinder al halfdood is rijd hij best goed en hier lan ik mee leven.

ps de samba op men maat zijn marder gemonteerd die een motor heeft die al 40liter heeft gereden met stock uitlaat en nooit is gereviseerd of open geweest en die trekt wheelies :shock: :shock:

Re: tandwiel verhouding HT-2

Geplaatst: zo mar 09, 2008 2:01 pm
door Q
ja die samba'tjes zijn mooie pijpjes, eentje op de FG Quad gehad á la 14kg en die kon ook regelmatig op zn achterwielen rijden met een standaard 26cc zenoah'tje