Pagina 1 van 2

setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: za sep 13, 2008 9:39 am
door Roel
Hi,

Ik hoor dat de ondergrond erg hard is en de jump van 1,5 meter naar beneden...
Heeft iemand afstel tips (banden/schokbrekers) voor Salou..of een setup sheet voor de Hormann?


mmzllls Roel

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: za sep 13, 2008 12:05 pm
door Ber
1,5 m omlaag met 70 kmh mmhhh....

fusees vervangen door white power upside down cross vorken ???
2 vleugeltjes of een rotor...

Harde baan zou je de auto laag kunnen afstellen... maar die jump...
Ik zou snel&laag afstellen voor speed en voorzichtig naar beneden, 1 jump weegt niet op tegen winst op de baan.
Ik weet het zeker denk ik.
Toytoytoy!

Ber Sky :twisted:

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: za sep 13, 2008 8:17 pm
door Kay Koops
IK weet alleen met Hörmann Shokdempers
3000 olie rondom en dan heel erg plat zetten en laag;)
Greetz kay

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: zo sep 14, 2008 8:47 pm
door EDMARDER
Op n droge baan is het zaak om wat grip te lossen. Ik had daar met de Hormann Hormann t-bones achter en PMT,s hard op de voorkant. Ik had toen nog een proto elcon demperset achter met standaard veer en ik meen 1.8 piston, wagen was soepel op de baan en sloeg niet door bij de jump naar beneden. Nu zijn ook de Elcon demper er voor de voorkant dus zou het nog beter moeten gaan. Dit was met een standaard HT2 vorig jaar.

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: vr sep 19, 2008 2:46 pm
door !AM!
T Bones rond om S voor M achter. reed vorig jaar met Hormann dempers 2500 voor 3000 achter. maar dit jaar met de lekloze dempers ! :mrgreen: Kijken of ik hem net zo goed krijg als vorig jaar :-k

Groetjesssssss

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: za sep 20, 2008 7:34 am
door rcnozem
Qua banden zijn er diverse mogelijkheden,is het nat dan doen die competition tires van SLD het goed,ze leven maar 8 minuten maar dan heb je ook wat.
Die PMT banden waar Ed het over heeft zijn helaas niet meer verkrijgbaar.Zou wat oude noppen banden mee nemen en een schaartje,daar kun je mooi je oude banden mee op rijden dan.Als je het over veren hebt dan kun met droog weer de rode veren gebruiken voor en achter de 1.9 of 2.0 progressief,gewone veer kan ook omdat het daar eigenlijk zo vlak als een biljartlaken is.Ik reed met 1.5 zuigers en dan voor een rode veer met 1500/2000 olie en achter met 1.5 zuigers met 2.0 veer en 1500 olie.Voorste dempers onderste gat buiten en boven in het midden.Achterste dempers onder 2e gat van buiten en boven 3e of 4e gat.Tefon koppeling hoger instellen als de grip goed is en de rijhoogte kun je rustig wat hoger houden.Camber voor 1 graden achter 1 graden,uitspoor voor 0.5 graden(afhankelijk van wat je fijn vind,meer uitspoor levert een stabielere auto bij het bocht uit maar een auto met meer onderstuur bij bocht in).Ik zou de rechte diffbokken gebruiken dus minder antisquat.Zorg er in ieder geval voor dat de voorzijde harder is als de achter zijde,dan springt je auto stukken beter.
Bij griprol zorg je ervoor dat je je camber iets gaat verhogen,niet meer als een halve graad per keer.
Succes en maak er wat van,

Gr Rogiër

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: di nov 11, 2008 7:08 pm
door Jimme
is er ook een limiet in de breedte in salou??

mvg

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: di nov 11, 2008 7:31 pm
door rcnozem
Ja volgend jaar weer :mrgreen:
Kijk eens naar het EFRA reglement...dan weet je het...

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: di nov 11, 2008 7:59 pm
door Bernie
fgnozem schreef:Ja volgend jaar weer :mrgreen:
Kijk eens naar het EFRA reglement...dan weet je het...
Max with 480 mm with full compressed suspension :mrgreen:

Re: setup/afstellling voor Salou

Geplaatst: di nov 11, 2008 10:27 pm
door rcnozem
Luie donder...had je dat niet ff kunnen vertalen :mrgreen: