Pagina 1 van 1

fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: wo nov 19, 2008 10:52 pm
door kenwood96
Hoi,

vinden jullie de fabriekssetup van de FG MT Rtr goed, of is er nog veel aan te verbeteren?

Persoonlijk vind ik dat hij veel onderstuur heeft, én een veel te grote draaicirkel tegenover de ST.

is daar iets aan te doen? Ik ben wel recreatieve rijder, maar vind het toch opvallen aan de MT.

Mijn MT banden zijn vooraan compound Hard, achteraan Medium

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: wo nov 19, 2008 11:25 pm
door Bernie
kenwood96 schreef:Hoi,

vinden jullie de fabriekssetup van de FG MT Rtr goed, of is er nog veel aan te verbeteren?

Persoonlijk vind ik dat hij veel onderstuur heeft, én een veel te grote draaicirkel tegenover de ST.

is daar iets aan te doen? Ik ben wel recreatieve rijder, maar vind het toch opvallen aan de MT.

Mijn MT banden zijn vooraan compound Hard, achteraan Medium
Draaicircel komt waarschijnlijk doordat de MT banden weinig grip.
Compound maakt op zand niet zoveel uit, merk je wel bij on-road banden op asfalt.
In bochten weinig of gedoseerd gas geven helpt wel.

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: do nov 20, 2008 12:47 am
door kenwood96
Zou ik mss ook een beetje meer toespoor instellen? Of zou dat niet helpen?

Of de stabistang achteraan eruit halen? Doe toch meestal het zwaardere offroad werk... ipv snelle links/rechts
combinaties

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: do nov 20, 2008 8:46 am
door Roel
De stabi kun je inderdaad weglaten, dat scheelt wel iets. Als je de veerspanning verminderd wil ook al veel schelen.
Je kan dit doen door de schijfjes tussen veer en kop schokbreker ertussen uit te halen.
Dunnere olie in de schokbreker komt ook ten goede van de wegligging bij de MT

mmzlls Roel

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: do nov 20, 2008 8:49 am
door The ICE Factory
dunnere olie en dan de progressieve Hormann veren geeft ook een behoorlijke verbetering in weg gedrag

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: do nov 20, 2008 9:26 am
door kenwood96
Zal eerst de stabi en de voorspannertjes ertussen uit halen. Mss een paar graden minder uitspoor ook.

Ik ga eens een mooie setup zoeken, zodat ie contact blijft houden met de weg

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: zo dec 28, 2008 1:00 pm
door taiko
heb net een MB.
hij had mega veel openspoor want ik dadelijk veranderd heb naar een 30 min toespoor.
met of zonder de stabi achter heb ik eerlijk gezegd weinig of geen verschil ondervonden.
bij het minste dat je aan de gas komt schiet hij rechtdoor.
wat een aanzienlijk verschil maakt is met of zonder achtervleugel.
die weegt een dikke 100gr, welk achter de achteras zit.
wat ik nu gedaan heb is: achtervleugel er af gelaten (tot ik een 2de heb) en de batterij verder naar voor gezet.
deze weegt een 220gr.
nu reageert hij 10x beter in de bocht dan voordien.
en zeker niet onbelangrijk in deze toch dure hobby, in tegen stelling tot ander banden kopen en andere veren enz kost deze ingreep NIETS. \:D/
het proberen waart.
grtz taiko.

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: ma dec 29, 2008 11:29 pm
door kenwood96
Heb de stabi eronder uitgehaald en de veervoorspanner.

Ik was totaal weg van de handling van de MT, alleen werd de body regelmatig geraakt...

Toch maar weer de veervoorspanners ertussen gestoken.


Al bij al valt de handling goed mee zonder stabistang!

Is ook gewoon een beetje kiezen, gas geven of sturen, niet beide :lol:

Re: fabrieksafstelling fg MT goed?

Geplaatst: di dec 30, 2008 8:14 pm
door Tim de Ruiter
Heb zelf goede ervaring met vlak voor de bocht gas er af, en op ong. 2/3 van de bocht weer gas er op. Probeer met een normale auto maar eens volgas door een scherpe bocht te gaan..... gegarandeerd dat de vangrail vervangen moet worden :lol: dat is met een RC wagen net zo, en op zand glij je ook nog eens lekker weg dus heeft dat extra effect in de bocht.
Wat je zegt... gas geven of sturen, niet alletwee ( behalve dan als je het leuk vindt om rondjes van 360 graden te draaien :-D