Hoi,
Ik heb een nieuw setje velgen + banden uit het verre zuiden ontvangen
Moet nog gaan plakken en ben op zoek naar ervaringen/meningen etc. over de driehoekjes 8)
Beiden aan buitenzijde, beide aan binnenzijde of voor en achter verschillend???
Ik heb uiteraard zoekfunctie gebruikt maar ben niet echt verder gekomen. Ik heb ook wat huiswerk gedaan en in de vakantiealbums van enkele leveranciers gekeken
Eerst m'n eigen ervaring, bij m'n Marder heb ik ze destijds zo geplakt op aanbevelen van de huisleverancier. Beviel goed, maar kan misschien nog beter? Heb geen ervaring met verschillend geplakte banden...
Mijnheer Hormann doet het net andersom:
Mijnheer FG heeft ze allebei naar buiten staan (advies ook al van andere rijders gekregen):
Mijnheer Lauterbacher weet het niet zeker :S beide plaatjes van Lauterbacher site:
Contrast, ondanks doet het net als Hormann (andersom dus dan aanbevolen door m'n huisleverancier, hoewel de Contrast uit dezelfde stal komt tegenwoordig).
Harm heeft het dilemma uit de wereld geholpen (of toch niet??)
Carson heeft ze beiden aan binnenzijde
Toch grappig, is er 1 manier de beste of niet???
De leveranciers doen het in ieder geval niet hetzelfde.... :roll:
Graag jullie mening....
Noppenbanden, driehoekjes aan binnen- of buitenzijde?
Moderator: Moderator's groep
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Noppenbanden, driehoekjes aan binnen- of buitenzijde?
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: Noppenbanden, driehoekjes aan binnen- of buitenzijde?
Maar Carson heeft ze beiden ook aan de buitenkantMijnheer Rob schreef:Carson heeft ze beiden aan binnenzijde
Ik heb ook even mij foto album er op na geslagen, maar het is persoon gebonden ben ik ban, al moet ik wel zeggen dat ik heel veel auto's er bij heb zitten die ze zowel achter als voor buiten hebben zitten. En heel veel auto's die ze achter buiten hebben zitten en voor binnen. Dat zijn de twee combi's die ik dus het meeste tegen kom in mijn oude foto archief.
Suc6 met je keuze straks
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Thanks
Zijn die Vtjes zuiver voor meer grip of hebben ze nog een andere functie????
Als ze teveel zijdelingse grip veroorzaken kun je camber een beetje aanpassen. Achterwielen kun je compenseren met gas/rem (als ie wil happen), voorwielen niet...
Bij voorwielen kun je het happen (met Vtjes aan buitenkant) weer beetje voorkomen door caster wat te vergroten. Werkt natuurlijk niet meer als je wagen dwars gaat en je stuurt weer terug of je zelfs gaat tegensturen
Bij de meest voorkomende combi's zitten ze achter in ieder geval buiten. Voor en achter de Vtjes aan buitenzijde maakt het wel eenvoudig om ooit nog eens banden van achter voor te leggen (bij beschadiging vierkant van meenemer bijvoorbeeld).
Heb spiders op achterwielen Marder zitten, kan dus niet eenvoudig even wisselen om te proberen wat het verschil is. Iemand hier al eens mee geexperimenteerd???
Zijn die Vtjes zuiver voor meer grip of hebben ze nog een andere functie????
Als ze teveel zijdelingse grip veroorzaken kun je camber een beetje aanpassen. Achterwielen kun je compenseren met gas/rem (als ie wil happen), voorwielen niet...
Bij voorwielen kun je het happen (met Vtjes aan buitenkant) weer beetje voorkomen door caster wat te vergroten. Werkt natuurlijk niet meer als je wagen dwars gaat en je stuurt weer terug of je zelfs gaat tegensturen
Bij de meest voorkomende combi's zitten ze achter in ieder geval buiten. Voor en achter de Vtjes aan buitenzijde maakt het wel eenvoudig om ooit nog eens banden van achter voor te leggen (bij beschadiging vierkant van meenemer bijvoorbeeld).
Heb spiders op achterwielen Marder zitten, kan dus niet eenvoudig even wisselen om te proberen wat het verschil is. Iemand hier al eens mee geexperimenteerd???
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
De voorwielen waar ik vaak mee rijd zijn de noppenbanden. Deze hebben de kammetje aan de buitenkant.
Naar mijn mening wordt het happen vooral veroorzaakt door de zachtheid van het rubber.
Mijn ervaring is dat op de baan van MRCZ (met veel grip) dat met een hard compound de HT veel hapt.
Ik heb nu een zachte noppenband en happen is er niet (nauwelijks) meer bij.
Maar dit is puur mijn ervaring, om even e.a. in perspectie te zetten: Bart heeft ook wel eens mijn bandenkeuze gereden in een kwalificatie, en hij lag constant op zijn dak en hij kreeg hem niet door de bocht gereden.
Terwijl ik met die bandenkeuze in de finale terecht ben gekomen.
Zo is het ook andersom, waar Bart snel mee rond gaat, daar lig ik constant mee op het dak.
Bij iedere rijstijl past een iets andere bandekeuze.
mmzzzllss
Naar mijn mening wordt het happen vooral veroorzaakt door de zachtheid van het rubber.
Mijn ervaring is dat op de baan van MRCZ (met veel grip) dat met een hard compound de HT veel hapt.
Ik heb nu een zachte noppenband en happen is er niet (nauwelijks) meer bij.
Maar dit is puur mijn ervaring, om even e.a. in perspectie te zetten: Bart heeft ook wel eens mijn bandenkeuze gereden in een kwalificatie, en hij lag constant op zijn dak en hij kreeg hem niet door de bocht gereden.
Terwijl ik met die bandenkeuze in de finale terecht ben gekomen.
Zo is het ook andersom, waar Bart snel mee rond gaat, daar lig ik constant mee op het dak.
Bij iedere rijstijl past een iets andere bandekeuze.
mmzzzllss
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast