gaatjes in velg boren ?

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor jaeneke » do jan 08, 2009 10:18 pm

Q schreef:
jaeneke schreef: ik vind het dopjes idee beter eerlijk gezegd(of miss een klein schroefje ?), waarom ? wel, omdat ik de gaatje dus in de schuine kant heb geboort v/h hart(of waar het hart of spaken begint) en dit dus best moeilijk te plakken valt.

of ik moet mijn tamiya afplaktape gebruiken... :-k

das wel een moeilijke plaats :roll: , ik had gewoon in de binnenzijde van de velg een gaatje geboord, plaats maakt niet zoveel uit, als je er maar bij kan om makkelijk het gaatje af te plakken of open te maken...................
ja toen was ik nog niet zover aan het denken om de gaatjes dicht te plakken, ik vond het op dat moment makkelijk boren...

maar geen zorgen, dichtkrijgen doe ik het toch, zoals ik al zei anders met inbusstiftjes als het moet :-k :cool:
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor jaeneke » za jan 10, 2009 5:50 pm

ok, kleine inbusjes erin geschroefd en het is weer lucht/rotzooi dicht, als dan nog eens een band van me ingedeukt is door de kou kan ik er lucht inlaten ! :D
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor Flying Dutchman » za jan 10, 2009 7:44 pm

taiko schreef:...omdat er in mijn ogen vanalles fout is met die monster banden...
...moest ik met monsterbanden blijven rijden zou ik zoals ik reeds in een andere topic zei, ze volspuiten met PU schuim....
...doordat de band vol zit met PU schuim gaat deze niet meer vervormen en kan er geen vuil of water meerin...
Taiko.... GRAAG nodig ik je bj deze uit bij de eerstvolgende BMC... :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor Mijnheer Rob » za jan 10, 2009 9:50 pm

jaeneke schreef:ok, kleine inbusjes erin geschroefd en het is weer lucht/rotzooi dicht, als dan nog eens een band van me ingedeukt is door de kou kan ik er lucht inlaten ! :D
Met kopje of stelschroefje? (kan ie erin vallen of niet?)?


Bij moderne surfboards kan het oppervlak loskomen van de kern als de druk inwendig te hoog oploopt, doordat board bijvoorbeeld in de zon ligt. Daar zit ook een ontluchtingsschroef in, die draai je dicht tijdens het varen, verder blijft die open. Zien er meestal zo uit:
Afbeelding

Schroef met o-ring dus. Loopt niet los en dicht goed af, misschien is zoiets ook bruikbaar (klein dan, M3 met o-ringetje?
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor jaeneke » za jan 10, 2009 9:56 pm

Mijnheer Rob schreef:
jaeneke schreef:ok, kleine inbusjes erin geschroefd en het is weer lucht/rotzooi dicht, als dan nog eens een band van me ingedeukt is door de kou kan ik er lucht inlaten ! :D
Met kopje of stelschroefje? (kan ie erin vallen of niet?)?


Bij moderne surfboards kan het oppervlak loskomen van de kern als de druk inwendig te hoog oploopt, doordat board bijvoorbeeld in de zon ligt. Daar zit ook een ontluchtingsschroef in, die draai je dicht tijdens het varen, verder blijft die open. Zien er meestal zo uit:
Afbeelding

Schroef met o-ring dus. Loopt niet los en dicht goed af, misschien is zoiets ook bruikbaar (klein dan, M3 met o-ringetje?
zonder kopje, een stelschroefje dus...

bij mij ziet het ernaar uit dat het niet weg kan, dit omdat ik het gaatje een stuk kleiner heb geboord als ik normaal moest en zo de schroef knelt bij het in/uitdraaien.

nu ik jouw idee hier zie zie ik dat ook wel zitten, een M3 schroefje mét kop én o-ringetje ! dat moet ik eens proberen ! :D
als ik nog eens voor men werk wat spullen moet gaan ophalen dan stop ik effe bij de botenwinkel daar in de buurt, daar hebben ze ook surfplanken dus die zullen het wel hebben...

tnx voor de tip :thumright:
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor Mijnheer Rob » za jan 10, 2009 10:24 pm

Graag gedaan, maar M3 slaat niet op plaatje :oops:

Denk dat kop van de schroef op plaatje tegen 20mm (!) loopt. Is compleet ongeschikt voor je velg, als je 'm er al in krijgt, stuiter je alle kanten op, behalve op de baan :lol:
De meeste surfers moet je geen klein gereedschap laten gebruiken, maar een grote botte schroevendraaier #-o \:D/
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: gaatjes in velg boren ?

Berichtdoor jaeneke » za jan 10, 2009 10:54 pm

Mijnheer Rob schreef:Graag gedaan, maar M3 slaat niet op plaatje :oops:

Denk dat kop van de schroef op plaatje tegen 20mm (!) loopt. Is compleet ongeschikt voor je velg, als je 'm er al in krijgt, stuiter je alle kanten op, behalve op de baan :lol:
De meeste surfers moet je geen klein gereedschap laten gebruiken, maar een grote botte schroevendraaier #-o \:D/
ja ik dacht eerlijk gezegd al dat een M3 schroefje érg klein was voor een surfplank :-k


maar goed, dan doe ik het 'grote boek' bij mij op het werk maar eens open, daar staan 10.001 soorten schroefjes in dus daar zal ik het dan wel vinden ;)
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten