lijkt me een mooie volgende upgrade voor me marder. eind van de maand ( wanneer ik weer centjes heb) koop ik em. heb nog geen alu aandrijf plaat en laten nou net me lagertjes wat beginnen te slijten. dit komt op een perfecte tijd
leg maar vast een setje apart
ik moet cker wel aanpassingen maken in me bodem plaat??? 4 gaatjes boren voor de rem cilinder??.. en kan me rem/gas servo gewoon blijven zitten waar die nu zit??... op de standaard plaats
TPS Central Hydraulic Brake System
Moderator: Moderator's groep
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
Gas rem servo kan gewoon blijven zitten. De hoofdremcylinder wordt volgensmij gemonteerd op een klein plateautje dat je monteerd op een gat waar je normaal de zijpanelen op vast zer, maar voor zekerheid kun je beter Harrie even mailen;)
Als je een stetje besteld moet je wel een vul setje er bij bestellen, was ik vergeten :$ had gelukkig nog wat benzineslang en aantal spuitjes liggen, maar niet iedereen heeft die ligge...
Als je een stetje besteld moet je wel een vul setje er bij bestellen, was ik vergeten :$ had gelukkig nog wat benzineslang en aantal spuitjes liggen, maar niet iedereen heeft die ligge...
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
zo'n dokters spuit kun je ook bij je lokale apotheek halen ik heb ook nog wel wat slang liggen van een ouwe Nitro. die ken ik wel op de nippeltjes drukken. dus het is niet nodig een vul zetje aan te schaffen
ik las net inderdaad ook op de site van pitstop dat de zet er gewoon op moet passen. je hebt alleen een rem servo nodig van minimaal 9KG om hem goed te laten werken. laat de standaard hitec servo van de marder RTR nou 10KG te kunnen trekken scheelt weer in de centjes
ik las net inderdaad ook op de site van pitstop dat de zet er gewoon op moet passen. je hebt alleen een rem servo nodig van minimaal 9KG om hem goed te laten werken. laat de standaard hitec servo van de marder RTR nou 10KG te kunnen trekken scheelt weer in de centjes
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
ja , maar dat kan wel je servo kosten en ten nadele zijn van je remvermogen, omdat je net aan de trekkracht gaat zitten van de servo ,kan die na een paar keer flink remmen door fikken, beter om een servo te nemen die wat meer trekkracht (bv ace ds1015)heeft dan 10 kg,ook zal het remvermogen minder zijn dan dat je zal verwachten met de 10 kg servo....Ome Droogmole schreef: laat de standaard hitec servo van de marder RTR nou 10KG te kunnen trekken scheelt weer in de centjes
nog beter voor de TPS hydr set gaan voor 120 eurootjes voorop beide fusee's , betere remvermogen en wat investeren in alu fusee erbij aan de achterzijde....
Bovendien remt de FG getunde enkele achterrem(stalen remschijf+ schoenen) ook zeer goed incombi met een ace ds1015 servo..
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
Alu aandrijfplaat + tuningsrem + tuningsrem upgrade + lagers is nieuw toch ook zo'n 110 euro. Dus dan zou ik zelf toch voor de hydro set gaan . Of als je centjes wilt besparen een alu aandrijplaat met tuningsrem 2e hands kopen.. heb ik nog wel liggen moest je dat willen .
En voor funrijders is de hd-9150 servo ook een hele goede optie...scheelt 30 euro t.o.v. de ace servo.
En voor funrijders is de hd-9150 servo ook een hele goede optie...scheelt 30 euro t.o.v. de ace servo.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
.. het geld groeit me niet op de rug dus denk niet dat ik me ook meteen een sterkere gas/rem servo kan verorloven. ik moet ook mijn plastic spur zamen met meenemer en rubbers nog vervangen. ik wil een delrin tendwieltje met hard rubberen .... uhmm rubbertjes en een alu meenemer. zamen met die rem ben ik alweer genoeg kwijt. de gas/rem servo kan inderdaad door branden. maar daarin tegen gedruik ik mijn rem niet zoveel. dus het zal wel mee vallen denk ik. en anders maar niet. als ie door brand dan zal ik wel een een sterkere gas/rem servo moeten
Laatst gewijzigd door Ome Droogmole op za apr 11, 2009 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- olaf
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do feb 26, 2009 11:18 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Cleon
- Type: Elcon
- auto 2: Hormann
- Type 2: HT2
- Zenderset: spectrum DX3R
- Club: PSV
- Locatie: Uden
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?
ik laat het verschil in mijn perceptie weten tussen een tuningsrem, en deze hydro set als het gemonteerd is........
ik laat het verschil in mijn perceptie weten tussen een tuningsrem, en deze hydro set als het gemonteerd is........
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
Rijd je on of off road?olaf schreef:Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?
ik laat het verschil in mijn perceptie weten tussen een tuningsrem, en deze hydro set als het gemonteerd is........
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
ha k kon niet meer wachten krijg als het goed is aan komende week het zetje binnen
ook ik zal wel ffies laten weten hoe het bevalt. wanneer het er eenmaal op zit.
ook ik zal wel ffies laten weten hoe het bevalt. wanneer het er eenmaal op zit.
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: TPS Central Hydraulic Brake System
De harm remmen hebben er last van in het zand. De harm remmen zijn van orgine voor de onroad. Door de nauwe passing tussen de remschijf en remklauw kon er zand tussen komen te zitten. Hierdoor liepen ze wel eens vast in het offroad.olaf schreef:Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?
Dit was eenvoudig op te lossen door de remklauw wat af te schuren met schuurpapier. Hierdoor was er meer speling en bleef er geen zand meer tussen hangen. Je kon ook de schijven/klauwen van oddified kopen, dan was je gelijk van het probleem af. Na deze kleine modificatie werkte ze perfect.
Met een ander merk remmen heb ik geen ervaring.
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten