TPS Central Hydraulic Brake System

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Ome Droogmole » vr apr 10, 2009 11:21 am

lijkt me een mooie volgende upgrade voor me marder. eind van de maand ( wanneer ik weer centjes heb) koop ik em. heb nog geen alu aandrijf plaat en laten nou net me lagertjes wat beginnen te slijten. :) dit komt op een perfecte tijd :D

leg maar vast een setje apart :)

ik moet cker wel aanpassingen maken in me bodem plaat??? 4 gaatjes boren voor de rem cilinder??.. en kan me rem/gas servo gewoon blijven zitten waar die nu zit??... op de standaard plaats

Gebruikersavatar
I Xyzyx I
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: do apr 09, 2009 9:48 pm

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor I Xyzyx I » vr apr 10, 2009 12:13 pm

Gas rem servo kan gewoon blijven zitten. De hoofdremcylinder wordt volgensmij gemonteerd op een klein plateautje dat je monteerd op een gat waar je normaal de zijpanelen op vast zer, maar voor zekerheid kun je beter Harrie even mailen;)

Als je een stetje besteld moet je wel een vul setje er bij bestellen, was ik vergeten :$ had gelukkig nog wat benzineslang en aantal spuitjes liggen, maar niet iedereen heeft die ligge...

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Ome Droogmole » vr apr 10, 2009 12:18 pm

zo'n dokters spuit kun je ook bij je lokale apotheek halen :) ik heb ook nog wel wat slang liggen van een ouwe Nitro. die ken ik wel op de nippeltjes drukken. dus het is niet nodig een vul zetje aan te schaffen :)

ik las net inderdaad ook op de site van pitstop dat de zet er gewoon op moet passen. je hebt alleen een rem servo nodig van minimaal 9KG om hem goed te laten werken. laat de standaard hitec servo van de marder RTR nou 10KG te kunnen trekken :) :) scheelt weer in de centjes :D

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Q » vr apr 10, 2009 12:50 pm

Ome Droogmole schreef: laat de standaard hitec servo van de marder RTR nou 10KG te kunnen trekken :) :) scheelt weer in de centjes :D
ja , maar dat kan wel je servo kosten en ten nadele zijn van je remvermogen, omdat je net aan de trekkracht gaat zitten van de servo ,kan die na een paar keer flink remmen door fikken, beter om een servo te nemen die wat meer trekkracht (bv ace ds1015)heeft dan 10 kg,ook zal het remvermogen minder zijn dan dat je zal verwachten met de 10 kg servo....

nog beter voor de TPS hydr set gaan voor 120 eurootjes voorop beide fusee's , betere remvermogen en wat investeren in alu fusee erbij aan de achterzijde....

Bovendien remt de FG getunde enkele achterrem(stalen remschijf+ schoenen) ook zeer goed incombi met een ace ds1015 servo..

Gebruikersavatar
I Xyzyx I
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: do apr 09, 2009 9:48 pm

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor I Xyzyx I » vr apr 10, 2009 4:12 pm

Alu aandrijfplaat + tuningsrem + tuningsrem upgrade + lagers is nieuw toch ook zo'n 110 euro. Dus dan zou ik zelf toch voor de hydro set gaan ;) . Of als je centjes wilt besparen een alu aandrijplaat met tuningsrem 2e hands kopen.. heb ik nog wel liggen moest je dat willen :mrgreen: .

En voor funrijders is de hd-9150 servo ook een hele goede optie...scheelt 30 euro t.o.v. de ace servo.

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Ome Droogmole » vr apr 10, 2009 6:39 pm

.. het geld groeit me niet op de rug dus denk niet dat ik me ook meteen een sterkere gas/rem servo kan verorloven. ik moet ook mijn plastic spur zamen met meenemer en rubbers nog vervangen. ik wil een delrin tendwieltje met hard rubberen .... uhmm rubbertjes en een alu meenemer. zamen met die rem ben ik alweer genoeg kwijt. de gas/rem servo kan inderdaad door branden. maar daarin tegen gedruik ik mijn rem niet zoveel. dus het zal wel mee vallen denk ik. en anders maar niet. als ie door brand dan zal ik wel een een sterkere gas/rem servo moeten :)
Laatst gewijzigd door Ome Droogmole op za apr 11, 2009 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
olaf
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do feb 26, 2009 11:18 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Cleon
Type: Elcon
auto 2: Hormann
Type 2: HT2
Zenderset: spectrum DX3R
Club: PSV
Locatie: Uden

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor olaf » vr apr 10, 2009 9:03 pm

Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?

ik laat het verschil in mijn perceptie weten tussen een tuningsrem, en deze hydro set als het gemonteerd is........

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Bernie » vr apr 10, 2009 10:48 pm

olaf schreef:Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?

ik laat het verschil in mijn perceptie weten tussen een tuningsrem, en deze hydro set als het gemonteerd is........
Rijd je on of off road? :-k
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Ome Droogmole » za apr 11, 2009 9:36 am

ha k kon niet meer wachten :) krijg als het goed is aan komende week het zetje binnen :D :D
ook ik zal wel ffies laten weten hoe het bevalt. :) wanneer het er eenmaal op zit.

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: TPS Central Hydraulic Brake System

Berichtdoor Roel » za apr 11, 2009 9:51 am

olaf schreef:Ik heb het setje besteld, lijkt mij super!! Gekoppeld een ontopic vraag: vanuit verschillende kanten wordt er gesproken voor de "last" die je kan hebben met schijfremmen op je fussees, dit ivm vuil waardoor er weerstand ontstaat. wat is jullie mening/ervaring daarover?
De harm remmen hebben er last van in het zand. De harm remmen zijn van orgine voor de onroad. Door de nauwe passing tussen de remschijf en remklauw kon er zand tussen komen te zitten. Hierdoor liepen ze wel eens vast in het offroad.
Dit was eenvoudig op te lossen door de remklauw wat af te schuren met schuurpapier. Hierdoor was er meer speling en bleef er geen zand meer tussen hangen. Je kon ook de schijven/klauwen van oddified kopen, dan was je gelijk van het probleem af. Na deze kleine modificatie werkte ze perfect.

Met een ander merk remmen heb ik geen ervaring.
Velle est posse


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten