Toch problemen met RN luchtfilter

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
fastrogeke
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 50
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 9:51 am
Land: Monaco
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: evo 3 - marder-
Zenderset: Futaba 3 PK
Frequentie: Spektrum 2.4 Ghz
Locatie: Limburg

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor fastrogeke » zo jun 07, 2009 10:01 am

Hoi allemaal. Mijn persoonlijke mening is dat zo'n RN filter op dit moment toch het beste filter is. Ik doe zelf aan motor en quad crossen en gebruik daar precies dezelfde filters, al1 wat groter. Dit werkt super. Wat ik altijd doe als ik de filters heb schoongemaakt (nooit met benzine want dat tast de lijmlaag en schuim aan), ingeolied en uitgeknepen heb (niet wringen of draaien) ,is het filter in kranten draaien (ook binnenzijde). Zo kan het overtollige olie in de kranten lopen en hou je een perfect ingeolied filter over.En ja,plakken doet het altijd. Zelf gebruik ik Twin Air reiniger en Denicol ( groene biologisch afbreekbare) olie. Ik heb ook de blauwe denicol geprobeerd maar die vind ik persoonlijk te stroperig. De groene denicol olie is net water wat het inolien makkelijker maakt.
MvG Roger
.
Mijn vriendin zei de FG eruit of ik.Soms mis ik haar!!!

Gebruikersavatar
Ber
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 7:38 pm
Merk: FG
Type: Marder Race
Zenderset: Futaba rx3
Frequentie: 55
Locatie: echt maria hoop

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor Ber » ma jun 08, 2009 1:49 pm

ik experimenteer met zelfgemaakte ''stofzuigerzakken'' van vaatdoek als extra om de comlete RN filter.
Het doek, laag 4+5 dus, vangt maar ietsie op, laat nog veel door maar zorgt wel voor mooie verdeling op het filter.
lichte olie op doek zou nog een stap kunnen zijn.
Ook zou RN met nieuwe air filter box komen voor off road en dan ik ga er 1 proberen.
Wildcart says: Be prepared !

Dr.Dre.

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor Dr.Dre. » ma jun 08, 2009 3:09 pm

Ber schreef:ik experimenteer met zelfgemaakte ''stofzuigerzakken'' van vaatdoek als extra om de comlete RN filter.
Het doek, laag 4+5 dus, vangt maar ietsie op, laat nog veel door maar zorgt wel voor mooie verdeling op het filter.
lichte olie op doek zou nog een stap kunnen zijn.
Ook zou RN met nieuwe air filter box komen voor off road en dan ik ga er 1 proberen.
@ Maak er is eens een foto van \:D/ ,ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet (met stofzuigerzakken :-k ??),ik hou wel van dat geknutsel :-$ ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
fievel
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:09 am

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor fievel » zo jun 21, 2009 10:23 am

laat u niets wijsmaken als je op een zeer stoffige ondergrond met één filter 15 minuten rijd heb je gegarandeert zand binnen
ik heb mijn eigen croscircuit en ben zelfs van plan om het van de hand te doen ik heb er al 10 tallen cylinders kapot gereden en heb alle merken al geprobeert zowel filters als olie maar ja iedereen verkoopt graag hé geloof je de één niet dan maakt de ander je wel iets anders wijs

Bas-33
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 88
Lid geworden op: za mei 10, 2008 6:36 am
Provincie: Zuid-Holland
Merk: Hörmann
Type: TK09
Zenderset: spektrum DX3,0
Frequentie: 2.4 GHZ
Club: Rijnracing
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor Bas-33 » zo jun 21, 2009 10:35 am

@fievel dan ben JIJ toch degene die iets fout doet !
Als je een filter altijd netjes en voldoende inolied dan is er niks aan de hand
In combinatie met een antistatische hoes moet je helemaal zo goed als geen vuil binnen krijgen.
je zal dan waarschijnlijk wel een kromme isolator of een vreselijk uitgesleten carburateur as hebben o.i.d. , maar goed als jij denkt dat het aan de filters ligt ook prima!
AQP offroad racing

turbo

Re: Toch problemen met RN luchtfilter

Berichtdoor turbo » zo jun 21, 2009 12:33 pm

ik rijd al lage tijd met 1 RN filter en het gaat prima je moet hem gewoon goed schoonhouden en goed inolieen pre filter erover en een anti statice hoes en je kan er zeker een uur of 8/9 mee in de fijnstof voor er wat zichtbaar is
gr addy


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten