Op internet kwam ik deze Booster Bottles tegen....
Op diverse forums heb ik meningen over deze dingen gevonden en eigenlijk zegt iedereen iets anders....
Ik heb 1 ervarings deskundige gesproken die ze op een baja SS heeft gemonteerd.
Hij is van mening dat de baja veel sneller optrekt en een hogere topsnelheid heeft door deze boosters...
wat is jullie ervaring ?
Ik ben bang dat je je motor veel sneller naar de kl@#$%te helpt met deze dingen
Booster Bottles
Moderator: Moderator's groep
- Tim de Ruiter
- Actieve poster
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: HPI
- Type: Baja SS - tuned
- Zenderset: XS-6 Pro Sport
- Frequentie: 40Mhz
- Locatie: Heerhugowaard
- njoy_fg
- Regelmatig hier
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 6:22 pm
- Merk: Tamiya
- Type: M-03R
- Zenderset: Futaba 4pk
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: MRCZ
Re: Booster Bottles
Als je maar denkt dat je sneller gaat is het goed
- !AM!
- Actieve poster
- Berichten: 119
- Lid geworden op: wo jan 09, 2008 5:59 pm
- Land: Holland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: Elcon
- Type: Cleon MMX
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: WWW.HMRC.NL
- Locatie: Anna Paulowna
- Contacteer:
Re: Booster Bottles
Gaat die 6 Pk motor nog niet hard genoeg dan
- gied1972
- Al langer hier
- Berichten: 286
- Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: Sprinter
- Type: RC-72
- Zenderset: Spektrum DX3S
- Frequentie: Spektrum
- Website: bigscalelimburg.nl
- Locatie: Haelen
- Contacteer:
Re: Booster Bottles
zoals op die andere forums zal ook hier ierdereen iets anders zeggen, maar ik denk dat snelle wielmoeren meer effect hebben dan de booster bottles
Wat niemand kan, kan ik ook
- Tim de Ruiter
- Actieve poster
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: HPI
- Type: Baja SS - tuned
- Zenderset: XS-6 Pro Sport
- Frequentie: 40Mhz
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Booster Bottles
hahahanjoy_fg schreef:Als je maar denkt dat je sneller gaat is het goed
Die 6pk motor zat op mijn FG Baja, die heb ik al een tijdje niet meer....
Ik heb inmiddels een HPI SS, volledig getuned. 26cc zenoah 4 bouts
- !AM!
- Actieve poster
- Berichten: 119
- Lid geworden op: wo jan 09, 2008 5:59 pm
- Land: Holland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: Elcon
- Type: Cleon MMX
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: WWW.HMRC.NL
- Locatie: Anna Paulowna
- Contacteer:
Re: Booster Bottles
Tim de Ruiter schreef:hahahanjoy_fg schreef:Als je maar denkt dat je sneller gaat is het goed
Die 6pk motor zat op mijn FG Baja, die heb ik al een tijdje niet meer....
Ik heb inmiddels een HPI SS, volledig getuned. 26cc zenoah 4 bouts
kan je zondag wel even mee doen met open club wedstrijdje @ Hmrc ??
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Booster Bottles
Ik denk dat ze wel werken.
Maar alleen niet zo, zoals vaak gedacht wordt!
Waarom zou een gerenomeerd merk als Malossi ze ook verkopen in hun eigen tuningslijn.
Je moet je alleen afvragen waar het voor dient.
Om meer topvermogen erbij te krijgen is niet mogelijk.
Het enige wat namelijk gebeurd is dat er bij gasgeven vanuit lagere toerentalen de motor door het vacuum (onderdruk) wat onderin het carter ontstaat deze boostbottle leeg trekt.
Waardoor er extra brandstofmengsel ter beschikking komt voor de motor.
Hierdoor zal de motor dus van onderuit iets feller gaan presteren.
Dit is dus maar fractie van een seconde,,,,, daarna loopt de motor gewoon op zijn standaard branstofmengsel.
Tijdens het voluit draaien van de motor vult de boostbottle zich weer met het brandstofmengsel.
En gebruikt deze weer als het gas wordt losgelaten en weer voluit wordt gegeven.
Nu is de vraag kan een kleine motor (zenoah) zoals wij hier gebruiken voldoende vaccum (onderdruk) creeeren om deze boostbottle te bedienen.
Ik denk dat effect daardoor aan de kleine kant is, simpel omdat ze eigelijk gemaakt zijn voor motoren vanaf 50cc.
Ik denk dat motoren met een stroker krukas (+1mm en +2mm) met een getunende cilinder meer profijt hebben bij zo'n boostbottle.
Simpel omdat er met deze aangepaste motoren meer onderdruk in het carter wordt gecreeerd.
En hoe meer onderdruk in carter hoe meer brandstofmengsel er wordt aangezogen via de carburateur.
Onderdruk kun je aanpassen door een andere (getunde) cilinder of volle krukas of een stroker krukas te gebruiken.
Bij een volle krukas wordt de ruimte in het carter kleiner, waardoor er meer onderdruk wordt gecreeerd.
Elke boostbootle zal anders reageren doordat de veer van de ene sterker is dan de andere.
Hoe slapper de veer hoe makelijker een kleine motor als een zenoah deze boostbottle kan gebruiken.
Dus trek je conclusie of het wat voor jou motor is!
Maar alleen niet zo, zoals vaak gedacht wordt!
Waarom zou een gerenomeerd merk als Malossi ze ook verkopen in hun eigen tuningslijn.
Je moet je alleen afvragen waar het voor dient.
Om meer topvermogen erbij te krijgen is niet mogelijk.
Het enige wat namelijk gebeurd is dat er bij gasgeven vanuit lagere toerentalen de motor door het vacuum (onderdruk) wat onderin het carter ontstaat deze boostbottle leeg trekt.
Waardoor er extra brandstofmengsel ter beschikking komt voor de motor.
Hierdoor zal de motor dus van onderuit iets feller gaan presteren.
Dit is dus maar fractie van een seconde,,,,, daarna loopt de motor gewoon op zijn standaard branstofmengsel.
Tijdens het voluit draaien van de motor vult de boostbottle zich weer met het brandstofmengsel.
En gebruikt deze weer als het gas wordt losgelaten en weer voluit wordt gegeven.
Nu is de vraag kan een kleine motor (zenoah) zoals wij hier gebruiken voldoende vaccum (onderdruk) creeeren om deze boostbottle te bedienen.
Ik denk dat effect daardoor aan de kleine kant is, simpel omdat ze eigelijk gemaakt zijn voor motoren vanaf 50cc.
Ik denk dat motoren met een stroker krukas (+1mm en +2mm) met een getunende cilinder meer profijt hebben bij zo'n boostbottle.
Simpel omdat er met deze aangepaste motoren meer onderdruk in het carter wordt gecreeerd.
En hoe meer onderdruk in carter hoe meer brandstofmengsel er wordt aangezogen via de carburateur.
Onderdruk kun je aanpassen door een andere (getunde) cilinder of volle krukas of een stroker krukas te gebruiken.
Bij een volle krukas wordt de ruimte in het carter kleiner, waardoor er meer onderdruk wordt gecreeerd.
Elke boostbootle zal anders reageren doordat de veer van de ene sterker is dan de andere.
Hoe slapper de veer hoe makelijker een kleine motor als een zenoah deze boostbottle kan gebruiken.
Dus trek je conclusie of het wat voor jou motor is!
- Tim de Ruiter
- Actieve poster
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di sep 16, 2008 12:41 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: HPI
- Type: Baja SS - tuned
- Zenderset: XS-6 Pro Sport
- Frequentie: 40Mhz
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Booster Bottles
Wat een super uitgebreid antwoord ! Dank !!
Ik ga er nog even een paar nachtjes over nadenken voordat ik evt. zoiets ga kopen...
Ik ga er nog even een paar nachtjes over nadenken voordat ik evt. zoiets ga kopen...
- Youri Profijt
- Actieve poster
- Berichten: 207
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 7:12 pm
- Land: NL
- Provincie: Groningen
- Merk: FG/Elcon
- Type: Monster
- auto 2: Hormann
- Type 2: HT2
- Zenderset: Spektrum DX3.0
- Frequentie: 2.4GHz
- Club: ORCD
- Website: http://www.eenstapdichterbij.nl/
Re: Booster Bottles
het lijkt wel mooi
" denk je een keer geniaal te zijn,..... denkt er niemand met je mee "
Re: Booster Bottles
Tim de Ruiter schreef:Wat een super uitgebreid antwoord ! Dank !!
Ik ga er nog even een paar nachtjes over nadenken voordat ik evt. zoiets ga kopen...
@ Staat alleen leuk (mooi),maar het effect is gewoon nihiel ,dus mijn mening niet doen Man zonde van je poen ,gr.Dr.Dre.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten