Ik denk dat ze wel werken.
Maar alleen niet zo, zoals vaak gedacht wordt!
Waarom zou een gerenomeerd merk als Malossi ze ook verkopen in hun eigen tuningslijn.
Je moet je alleen afvragen waar het voor dient.
Om meer topvermogen erbij te krijgen is niet mogelijk.
Het enige wat namelijk gebeurd is dat er bij gasgeven vanuit lagere toerentalen de motor door het vacuum (onderdruk) wat onderin het carter ontstaat deze boostbottle leeg trekt.
Waardoor er extra brandstofmengsel ter beschikking komt voor de motor.
Hierdoor zal de motor dus van onderuit iets feller gaan presteren.
Dit is dus maar fractie van een seconde,,,,, daarna loopt de motor gewoon op zijn standaard branstofmengsel.
Tijdens het voluit draaien van de motor vult de boostbottle zich weer met het brandstofmengsel.
En gebruikt deze weer als het gas wordt losgelaten en weer voluit wordt gegeven.
Nu is de vraag kan een kleine motor (zenoah) zoals wij hier gebruiken voldoende vaccum (onderdruk) creeeren om deze boostbottle te bedienen.
Ik denk dat effect daardoor aan de kleine kant is, simpel omdat ze eigelijk gemaakt zijn voor motoren vanaf 50cc.
Ik denk dat motoren met een stroker krukas (+1mm en +2mm) met een getunende cilinder meer profijt hebben bij zo'n boostbottle.
Simpel omdat er met deze aangepaste motoren meer onderdruk in het carter wordt gecreeerd.
En hoe meer onderdruk in carter hoe meer brandstofmengsel er wordt aangezogen via de carburateur.
Onderdruk kun je aanpassen door een andere (getunde) cilinder of volle krukas of een stroker krukas te gebruiken.
Bij een volle krukas wordt de ruimte in het carter kleiner, waardoor er meer onderdruk wordt gecreeerd.
Elke boostbootle zal anders reageren doordat de veer van de ene sterker is dan de andere.
Hoe slapper de veer hoe makelijker een kleine motor als een zenoah deze boostbottle kan gebruiken.
Dus trek je conclusie of het wat voor jou motor is!
