Zag vandaag op de baan in Elshout dat mijn wagen te veel springt. Rij met de standaard schokbrekers van elcon. Moet ik nu andere veren of zuigers gebruiken?
Mijn rechter achter schokbreker hangt door als hij op de wagen zit. Is dit dan het afdichtingsrubber samen met de vuilschraper die ik dan moet bestellen bij krikke?
Verder had ik nog een algemene vraag over de achterschokbrekers op dit moment hangen de schokbrekers niet door. Maar komen bij indrukken steeds op het zelfde niveau van hoogte terug. Is dit zo goed of moeten deze wel doorhangen en is de huidige situatie te stijf.
Als de schokbreker te stijf veert kan ik dit dan oplossen door een zuiger te plaatsen met grotere gaten erin of moet ik het ergens anders in zoeken.
Wilde het net bestellen bij Krikke. Toen bedacht ik me ineens kan beter het in een keer bestellen. Van daar deze vraag.
Elcon schokbrekers veren te stijf moeten slapper h
Moderator: Moderator's groep
- themaggdaddy
- Junior gebruiker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo mar 30, 2008 8:11 pm
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Elcon schokbrekers veren te stijf moeten slapp
Je kan de schokbrekers slapper maken door andere zuigers erin te doen en/of te kiezen voor slappere veren.
In eerste instantie kom je met zuigers met grotere gaten al een heel eind. Een paar bestellen en dan kijken welke het beste bevalt.
Tja, het doorhangen van de schokbrekers. Het is geen must, een afstelling is erg persoonlijk.
Als jij dit een lekkere manier om te rijden vind en je bent er sneller mee, dan moet het zo afstellen.
Ik zou zeggen, proberen, proberen en nog een proberen met verschillende afstellingen.
En dan kan het nog zo zijn dat als je de week daarna gaat rijden de baan iets veranderd is waardoor je weer op zoek gaat naar de beste afstelling van die dag...
In eerste instantie kom je met zuigers met grotere gaten al een heel eind. Een paar bestellen en dan kijken welke het beste bevalt.
Tja, het doorhangen van de schokbrekers. Het is geen must, een afstelling is erg persoonlijk.
Als jij dit een lekkere manier om te rijden vind en je bent er sneller mee, dan moet het zo afstellen.
Ik zou zeggen, proberen, proberen en nog een proberen met verschillende afstellingen.
En dan kan het nog zo zijn dat als je de week daarna gaat rijden de baan iets veranderd is waardoor je weer op zoek gaat naar de beste afstelling van die dag...
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten