Welke Lagers?

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Dr.Dre.

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Dr.Dre. » ma nov 09, 2009 1:46 pm

turbo schreef:haha nee ONDERHOUD noemen ze dat dre ;)
gr

@ OOoooooo zit dat zo turbo,,,,,,,,,wist ik niet man :-\ :-\ ,gr.Dr.Dre. :salut:

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Ome Droogmole » ma nov 09, 2009 5:40 pm

ffies reageren op dat je zei dat je de lagers opnieuw gesmeerd had.... zijn afgedichte lagers niet voor hun levens duur gesmeerd.. oftewel droog is versleten en aan vervanging toe?????
daarbij. RC-fun heeft ook een lager zet voor de baja en die zijn aan 1 kant me rubberen afdichting en 1 kant met een metalen. wanneer je deze monteert dienen ze met de metalen kant naar binnen gemonteerd te worden. deze zitten in mijn baja. er zit nou geloof ik iets van 12 of 13 liter doorheen en ik heb alleen de lagertjes van me koppeling hoeven vervangen.

Dr.Dre.

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Dr.Dre. » ma nov 09, 2009 6:23 pm

Ome Droogmole schreef:ffies reageren op dat je zei dat je de lagers opnieuw gesmeerd had.... zijn afgedichte lagers niet voor hun levens duur gesmeerd.. oftewel droog is versleten en aan vervanging toe?????
daarbij. RC-fun heeft ook een lager zet voor de baja en die zijn aan 1 kant me rubberen afdichting en 1 kant met een metalen. wanneer je deze monteert dienen ze met de metalen kant naar binnen gemonteerd te worden. deze zitten in mijn baja. er zit nou geloof ik iets van 12 of 13 liter doorheen en ik heb alleen de lagertjes van me koppeling hoeven vervangen.

@ Klopt droogmole dat benne goede lagertjes van Bouwdewijn (RC-Fun), en dat rubbere sealinkje ken je eraf wippen lager schoon maken met b.v. remmen reiniger dan die kant invetten sealing erop klaar , dus niet wat jij zegt ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor rcnozem » do nov 12, 2009 7:35 pm

Ome Droogmole schreef:ffies reageren op dat je zei dat je de lagers opnieuw gesmeerd had.... zijn afgedichte lagers niet voor hun levens duur gesmeerd.. oftewel droog is versleten en aan vervanging toe?????
daarbij. RC-fun heeft ook een lager zet voor de baja en die zijn aan 1 kant me rubberen afdichting en 1 kant met een metalen. wanneer je deze monteert dienen ze met de metalen kant naar binnen gemonteerd te worden. deze zitten in mijn baja. er zit nou geloof ik iets van 12 of 13 liter doorheen en ik heb alleen de lagertjes van me koppeling hoeven vervangen.
Ik weet niet welke lagers jij gebruikt in je aandrijfplaat maar 13 liter en dan de lagers al kapot dat is niet echt goed.
Zolang de lagers geen extreme klappen maken dan kunnen ze wel 100 liter mee.
Die sealing die erop zit is om het vuil zoveel mogelijk buiten te houden maar er komt ALTIJD vuil in.
Je lager is kapot als er teveel speling tussen je binnen lager en de kogels zit,anders gewoon seal eraf,schoonmaken en opnieuw invetten met lagervet of net wat je wil.

Dr.Dre.

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Dr.Dre. » vr nov 13, 2009 1:05 pm

@ En tiemen welke zijn het uiteindelijk geworden man,,,,,,,,,,,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Ome Droogmole » vr nov 13, 2009 6:29 pm

fgnozem schreef:
Ome Droogmole schreef:ffies reageren op dat je zei dat je de lagers opnieuw gesmeerd had.... zijn afgedichte lagers niet voor hun levens duur gesmeerd.. oftewel droog is versleten en aan vervanging toe?????
daarbij. RC-fun heeft ook een lager zet voor de baja en die zijn aan 1 kant me rubberen afdichting en 1 kant met een metalen. wanneer je deze monteert dienen ze met de metalen kant naar binnen gemonteerd te worden. deze zitten in mijn baja. er zit nou geloof ik iets van 12 of 13 liter doorheen en ik heb alleen de lagertjes van me koppeling hoeven vervangen.
Ik weet niet welke lagers jij gebruikt in je aandrijfplaat maar 13 liter en dan de lagers al kapot dat is niet echt goed.
Zolang de lagers geen extreme klappen maken dan kunnen ze wel 100 liter mee.
Die sealing die erop zit is om het vuil zoveel mogelijk buiten te houden maar er komt ALTIJD vuil in.
Je lager is kapot als er teveel speling tussen je binnen lager en de kogels zit,anders gewoon seal eraf,schoonmaken en opnieuw invetten met lagervet of net wat je wil.
naja 100 liter lijkt me wat sterk. maar die van je koppelings klok maken de meeste toeren en worden ook het warmste. Dus die slijten gewoon het meest naar mijn idee. blijkt ook wel want ik had teveel speling op me lagers zitten. (tenminste .. in mijn opzicht.) dus ik heb ze maar vervangen. ze liepen nog wel gewoon soepel maar om gladde tandwielen te voorkomen heb ik ze maar vervangen.

( RC-fun heeft ook een lager zet voor de baja) dat zijn deze dus....

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor rcnozem » vr nov 13, 2009 6:38 pm

Misschien wat overdreven maar je snapt wat ik bedoel ;)


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten