is dit waar?

Algemene vragen over electronica, accu, servo, lader, transponders e.d.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: is dit waar?

Berichtdoor RonW » ma mar 23, 2009 11:52 am

De Hitec 805 servo mag dan wat langzamer zijn, en plastic tandwielen hebben.
Maar mijn zwager heeft er voor nood toch een aantal weken naar alle tevredeheid mee kunnen rijden.
Hij ligt hier momenteel gewoon als reserve,,,,,, mocht de Hitec 5745 kapot gaan.
Dus een slechte servo is de Hitec 805 zeker niet, en al helemaal niet als je kijkt wat deze maar kost!
Gewoon een goede budget servo,,,,,,,,,
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
daffy duck
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: za mar 29, 2008 8:09 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Landgraaf

Re: is dit waar?

Berichtdoor daffy duck » ma mar 23, 2009 12:42 pm

Hallo Mannen


Wat wij niet begrijpen is dat 2 nieuwe servo,s gewoon niet werken met een spektrum. Nu beweert men dat analoge servo´s met een spektrum niet samen gaan maar is dat zo :shock: We hebben de servo´s rechtstreeks gevoed en dan gaan ze als een gek tekeer (trillen) maar de werking was :evil: . Ik heb zelf met de auro gereden maar als je instuurt dan stuurt de auto pas 10 mtr verder in en dan ook nog zo als of je de uitslag op 10% hebt staan. We hebben ook een andere accu geprobeert maar ook geen effect

Kijk de 805 is geen slechte servo hij best goeie specs. Met een analoge zender ging dit altijd perfect en wat al eerder is gezecht een hele goede budget servo maar wat kan de oorzaak zijn dat die dingen niet werken op een spektrum. :scratch:

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: is dit waar?

Berichtdoor Roel » ma mar 23, 2009 5:10 pm

daffy duck schreef:
Kijk de 805 is geen slechte servo hij best goeie specs. Met een analoge zender ging dit altijd perfect en wat al eerder is gezecht een hele goede budget servo maar wat kan de oorzaak zijn dat die dingen niet werken op een spektrum. :scratch:
Ik heb met deze servo gereden met de Spektrum DX3 (het eerste model) maar nooit problemen gehad. Misschien een probleem in de ontvanger of zender i.p.v. de servo ? Of eens proberen opnieuw te binden.
Doet de zender en ontvanger het wel goed bij andere servo's ?

mmzlls Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: is dit waar?

Berichtdoor RonW » ma mar 23, 2009 6:00 pm

Een Spektrum dx2.0 is exact hetzelfde als de Spektrum dx3.0.
Alleen de dx3.0 heeft een extra kanaal voor de derde servo.
Wij rijden dus zonder problemen met de spektrum dx2.0 en de Hitec 805
Bij mij valt dan het kwartje,,,,,,, het lijkt het mij dat de zender dan niet het probleem is.
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: is dit waar?

Berichtdoor Q » ma mar 23, 2009 6:24 pm

daffy duck schreef:Hallo Mannen


Wat wij niet begrijpen is dat 2 nieuwe servo,s gewoon niet werken met een spektrum. Nu beweert men dat analoge servo´s met een spektrum niet samen gaan maar is dat zo :shock: We hebben de servo´s rechtstreeks gevoed en dan gaan ze als een gek tekeer (trillen) maar de werking was :evil: . Ik heb zelf met de auro gereden maar als je instuurt dan stuurt de auto pas 10 mtr verder in en dan ook nog zo als of je de uitslag op 10% hebt staan. We hebben ook een andere accu geprobeert maar ook geen effect

Kijk de 805 is geen slechte servo hij best goeie specs. Met een analoge zender ging dit altijd perfect en wat al eerder is gezecht een hele goede budget servo maar wat kan de oorzaak zijn dat die dingen niet werken op een spektrum. :scratch:
even wat gekeken in de handleiding , de volgende dingen kunnen nog aan de orde zijn :


1.Steering Adjustment
2. Rotate the steering wheel in the desired direction (left or right) to be adjusted.
3. Press the INCREASE or DECREASE keys to select the desired travel value.


Auxiliary Channel 3 Adjustment
If a third channel is not required, proceed to Step 9.
1. Press the CHANNEL key once. “AUX” will appear on the screen.
2. Press the INCREASE or DECREASE key to select the desired travel value.
3. Press the SCROLL and CHANNEL keys at the same time to exit the function mode.

Channel 3 servo travel movements, or to inhibit the Auxiliary Channel 3 function. Use the information below to select the correct Auxiliary Channel 3 function type for your particular installation. It is suggested the O function (factory preset) be selected for most applications.
LN = The LN, or linear, servo travel function is designed to be used when an engine fuel mixture servo is required. This function is most commonly used with gas-powered R/C racing boats and is accessible through the Grip Dial A. In this function, the maximum travel of the servo is determined by the End-Point Adjust function, page 23. The servo neutral position can be altered proportionately via the Grip Dial A for fuel mixture adjustment. When activated, fuel mixture trim values are visible for the Direct Trim function, page 27.

ik heb zelf met analoge servo's gereden oa de 805 met zowel DX3 , DX3.0 en met de DX3S/R en geen problemen gehad.

ik weet niet hoe je servo's direct hebt aangesloten op de batterij , je kan dan alleen de rode(+) en de zwarte(-) draad rechtstreeks op de accu aansluiten , doe je toch de gele(servo signaal) op de plus erbij is de servo overleden.

ben ik dus even benieuwd hoe je de connecties hebt gemaakt .

probeer /lees ook het bovenstaande uit de gebruiksaanwijzing goed door en controleer even goed de zender.

suc6

Gebruikersavatar
daffy duck
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 25
Lid geworden op: za mar 29, 2008 8:09 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Landgraaf

Re: is dit waar?

Berichtdoor daffy duck » ma mar 23, 2009 6:37 pm

Hallo Mannen,


Dit is nu het probleem dat wij het ook niet begrijpen. Ik heb ze inderdaad met + en - rechtstreeks op de accu en de gele in de ontvanger . We hebben de uitslag enz diverse malen gewijzigd maar niets. We een andere analoge servo ( geen 805 ) aan gesloten en precies het zelfde. Sluiten we nu een digitale servo aan en wat denk je alles OK. Normaal rijdt hij met digitale servo's maar nu is er een RIP en we hadden nog 2 nieuwe 805 liggen dus....... even andere radioplaat maken in bouwen en :evil: :evil: :evil: :evil:

Weet trouwens iemand of een voltlimiter hier invloed op kan hebben ???

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: is dit waar?

Berichtdoor teddybeer » ma mar 23, 2009 7:08 pm

ik heb zeker een half jaar met een de zelfde 805 bb met de zelfde zender op een marder gereden zonder enige problemen. deed het gewoon perfect!

als ik dan nu de verschillen met de hormann erbij pakt is dat ik er nu een voltlimmiter ertussen heb zitten (is wat Daffy Duck ook zegt). zou het dan kunnen dat de servo te weinig stroom krijgt en dat hij daardoor afhaakt?

ik krijg binnenkort mn hitec hs5745mg weer terug en gegarandeerd, als ik die er weer opzet, dan is het goed.

het probleem ligt niet bij de zender en instellingen of de ontvanger, want als we een digitale servo erop aansluiten, dan werkt dat spul gewoon normaal.

ik zal het dan nog maar eens zeggen :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: is dit waar?

Berichtdoor Roel » ma mar 23, 2009 7:22 pm

Inderdaad erg vreemd..... :-s .... :-k ...
Velle est posse

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: is dit waar?

Berichtdoor Bernie » ma mar 23, 2009 7:23 pm

Even de limiter ertussenuit halen, dan weet je weer meer ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: is dit waar?

Berichtdoor Q » ma mar 23, 2009 7:28 pm

teddybeer schreef:
als ik dan nu de verschillen met de hormann erbij pakt is dat ik er nu een voltlimmiter ertussen heb zitten (is wat Daffy Duck ook zegt). zou het dan kunnen dat de servo te weinig stroom krijgt en dat hij daardoor afhaakt?
en hoe zit de limiter ertussen?? en welk type ?

en wat voor een batterij? 4,5 volt of 6 volt ?


Terug naar “Elektronica algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten