tja na een flinke bash middag was ik er klaar mee. Alles uitelkaar, polijsten, nieuwe schroeven en weer fris!
voorkant alu van rc hobbythek duitslan, compleet, netjes en CHEAP
De hydraulische tunings rem van de Pitstop-Shop, super veel remkracht nog niet rijdend geprobeerd maar ziet er Solid uit!
nieuwe kap gespoten met Tamia en afplak vellen van Krikke, erg handig
banden geverfd met textiel verf voor warm water, super handig en slijtvast
fFg Marder van stoffig naar strak!
Moderator: Moderator's groep
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
Je hebt de plaat waar je voorste shocktower op vast zit, die op je a en b bok, verkeerd om er op zitten.
Die moet even 180graden draaien, achterkant wijst nu naar voren
Die moet even 180graden draaien, achterkant wijst nu naar voren
- olaf
- Actieve poster
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do feb 26, 2009 11:18 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Cleon
- Type: Elcon
- auto 2: Hormann
- Type 2: HT2
- Zenderset: spectrum DX3R
- Club: PSV
- Locatie: Uden
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
Heb ik idd mee lopen stoeien, alleen kwam mijn schokbreker er zo het rechts onder, toch veranderen?
- KevTech
- Al langer hier
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Opel
- Type: Astra GSI 2.0 16V
- Locatie: Oostkapelle
- Contacteer:
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
Hoe je dempers komen te staan heeft ook met je caster te maken.
Ik zie volgens mij je bovenste draagarmen al naar voren staan, wat dus een kleinere hoek van caster maakt en je auto dus nerveuzer maakt met het rechtdoorrijden, wel zal hij scherper sturen.
Ik kan niet zien hoe je onderste armen staan, maar of die naar voor of naar achter staan, heeft ook al veel invloed op de stand van je dempers.
Maar goed, was maar een detail dat me opviel
Zal niks uitmaken op het rijgedrag of dat plaatje nu zo, of andersom zit.
Ik zie volgens mij je bovenste draagarmen al naar voren staan, wat dus een kleinere hoek van caster maakt en je auto dus nerveuzer maakt met het rechtdoorrijden, wel zal hij scherper sturen.
Ik kan niet zien hoe je onderste armen staan, maar of die naar voor of naar achter staan, heeft ook al veel invloed op de stand van je dempers.
Maar goed, was maar een detail dat me opviel
Zal niks uitmaken op het rijgedrag of dat plaatje nu zo, of andersom zit.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
uhhmm misschien wel een handig tipje.. de kap van de marder komt tegen het knietje van je hoofd rem cilinder aan. wanneer je ermee in het zand gaat rijden slijt het knietje langzaam open.
ik heb ook het CHB systeem er op zitten en inmiddels een nieuw knietje mogen aanschaffen deze dingen zijn €13,20 bij TPS dus misschien wel het overwegen waard ff een gaatje in je body te knippen. of een ander idee te bedenken om te voorkomen dat je body tegen de dat knietje aan loopt. ook had ik er bij langer rijden last van dat mijn rem vanzelf begon te remmen.
probleem was: teveel olie in de remleiding. wanneer de olie warm word blijkt dit om 1 of andere vage reden uit te zetten en treed je rem dus in werking. wanneer je hier last van krijgt kun je ffies je vul nippel wat los draaien en het overtollige olie er uit laten lopen. dan werkt deze gewoon weer.
misschien weet je het allemaal al maar wou het toch even zeggen
strakke marder geworden trouwens!
ik heb ook het CHB systeem er op zitten en inmiddels een nieuw knietje mogen aanschaffen deze dingen zijn €13,20 bij TPS dus misschien wel het overwegen waard ff een gaatje in je body te knippen. of een ander idee te bedenken om te voorkomen dat je body tegen de dat knietje aan loopt. ook had ik er bij langer rijden last van dat mijn rem vanzelf begon te remmen.
probleem was: teveel olie in de remleiding. wanneer de olie warm word blijkt dit om 1 of andere vage reden uit te zetten en treed je rem dus in werking. wanneer je hier last van krijgt kun je ffies je vul nippel wat los draaien en het overtollige olie er uit laten lopen. dan werkt deze gewoon weer.
misschien weet je het allemaal al maar wou het toch even zeggen
strakke marder geworden trouwens!
- petter
- Actieve poster
- Berichten: 159
- Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
- Merk: FG/Carson
- Type: Formule 1/Attack
- Zenderset: Nomadio React
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: Baanbrekers/VRCP
- Locatie: Hoogerheide
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
Je kunt de knietjes van Festo ook gebruiken, verkrijgbaar bij bedrijven als Akkermans en Van de Pijl,
koste me de vorige keer €4,50 per stuk
En ja, Festo is eigenlijk voor pneumatiek, maar ze zijn ook bestand tegen minerale olie, en laten we
die nu gebruiken in onze remsystemen
Maar voorkomen is beter dan genezen...
koste me de vorige keer €4,50 per stuk
En ja, Festo is eigenlijk voor pneumatiek, maar ze zijn ook bestand tegen minerale olie, en laten we
die nu gebruiken in onze remsystemen
Maar voorkomen is beter dan genezen...
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
Bedoel je met de knietje's het zwarte plastic bochtje?
Stuur audi-fan hier op het forum eens een pb.
Hij verkocht ze een tijdje geleden voor €1,-- per stuk (knietjes, t-stukken en bochtstukken)
Grote kans dat hij ze nog in zijn assortiment heeft.
Stuur audi-fan hier op het forum eens een pb.
Hij verkocht ze een tijdje geleden voor €1,-- per stuk (knietjes, t-stukken en bochtstukken)
Grote kans dat hij ze nog in zijn assortiment heeft.
Velle est posse
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
ja ik bedoel inderdaad het zwarte plastic bochtje met het schroef draadje er aan.. hoe is het mogelijk dat het ene bedrijf deze knietjes voor 13.50 verkoopt en audi van voor 1eurie ???Roel schreef:Bedoel je met de knietje's het zwarte plastic bochtje?
Stuur audi-fan hier op het forum eens een pb.
Hij verkocht ze een tijdje geleden voor €1,-- per stuk (knietjes, t-stukken en bochtstukken)
Grote kans dat hij ze nog in zijn assortiment heeft.
dat is nogal een verschilletje
-
- Ingeburgerd
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mei 10, 2008 6:36 am
- Provincie: Zuid-Holland
- Merk: Hörmann
- Type: TK09
- Zenderset: spektrum DX3,0
- Frequentie: 2.4 GHZ
- Club: Rijnracing
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: fFg Marder van stoffig naar strak!
en daar word nou mee verdiend
Als je zelf een beetje rondneust dan kan je bij de betere ijzerwaren(groot)handel
Heeeel veel spulletjes halen voor onze hobby en vaak nog kwalitatief beter ook !
Als je zelf een beetje rondneust dan kan je bij de betere ijzerwaren(groot)handel
Heeeel veel spulletjes halen voor onze hobby en vaak nog kwalitatief beter ook !
AQP offroad racing
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten