me zender doet raar..?

Algemene vragen over electronica, accu, servo, lader, transponders e.d.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

me zender doet raar..?

Berichtdoor rc-rob » di aug 25, 2009 8:56 pm

Nou..heb je bijna je cleon voorelkaar krijgen we dit weer :mad:

ik heb dus nu 2 stuurservo's daar heb ik een y kabel tussen en gwoon in str van ontvanger
ik heb op de batt de voltlimiter + stekker van de accu
gas rem op de thr
en de luchtrem op de aux

als ik me mix wil instellen dus de luchtrem kun je die in de plus zetten en in de min..licht er ma net aan welke kant die op moet.. die zou alleen moeten reageren op de gas/rem servo toch?? dus op het kanaal thr
ik kan de mix in de zender al bijna niet verstellen als ik increase of decrease indruk hij verspringt bijna niet
als ik aan me stuur begin te draaien van de zender verspingt die echt overal heen..zelfs als ik op min druk gaat die dik in de plus..enz.. ook als ik me stuurservo's eruit haal maakt allemaal niks uit
heb ook al andere ontvanger geprobeerd helpt niet..en ook al een andere zender ook een dx3 maar die kan ik ook bijna niet verzetten in de plus of min wat je maar wilt..???

weet iemand het probleem of is die gewoon na z'n gootje ???

greetz Rob

Edit: heb net me broers zender geprobeerd heeft het netzo :S als ik op de mix s-3 ga staan en dan channel druk 1x gaat die naar offset die doet bijna nix totdat je aan het stuur gaat draaien dan flipt die alle kanten op..lijkt me sterk dat 2 zenders kapot zijn en dit hebben? als iemand weet wat het probleem kan zijn..hoor ik het graag..
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor Roel » wo aug 26, 2009 8:41 am

Ik heb de DX3 ook gehad. Ik heb toen ook enorm liggen (censuur) om het ingesteld te krijgen.
Zelfs met de handleiding erbij wilde mij het niet lukken. Ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat de handleiding op dat punt niet klopte.

Bij mij was het stuur en trottle ook omgedraaid en zelfs links was en rechts en andersom. Dit terwijl ik alles juist had aangesloten en de instellingen volgens de handleiding had staan. De mix met het derde kanaal ging toen ook over de stuurservo's i.p.v. gas-rem. Terwijl ik het wel op de zender had ingesteld.
De handleiding heb ik langs me neer gelegd en ben zelf e.e.a gaan veranderen totdat hij wel de juiste instellingen had. Uiteindelijk na veel proberen is me het wel gelukt.
Velle est posse

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor rc-rob » wo aug 26, 2009 9:25 am

Ja de handleiding heb je maar weinig aan..
Maar er is maar 1 stand waar je het 3e kanaal kan instellen..maar het verstellen zelf geeft gewoon een probleem in de zender.
je hebt een berijk van 0 tot +125 en ook naar - 125 maar dat doet die gewoon helemaal niet..pas als ik stuur verzet dat zich maar echt overal heen..en hij moet toch helemaal niet reageren op het stuur? want dat is niet in te stellen??
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor Roel » wo aug 26, 2009 9:40 am

Zover ik me kan herinneren moet je eerst "reverse" van alle kanalen goed ingesteld hebben. Daarna de juiste mix-kanalen.
Hier in de handleiding http://www.spektrumrc.com/Content/PDF/d ... nglish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Op pagina 28 staat het aangegeven. Je moet dus de stering mix omzetten naar de trottle mix.
Maar wat ik me kan herinneren werkt het op de zender net wat anders als in de handleiding staat aangegeven.

mmzlls Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor rc-rob » wo aug 26, 2009 10:11 am

Heb hem bij de % nu op nul gezet..en nu lijkt het of het werkt.. maar toch als ik de uitslag wil bepalen flipt die nog..in dit geval heb ik die gelukkig niet nodig dan..scheelt alweer :mrgreen:
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
olaf
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do feb 26, 2009 11:18 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Cleon
Type: Elcon
auto 2: Hormann
Type 2: HT2
Zenderset: spectrum DX3R
Club: PSV
Locatie: Uden

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor olaf » wo aug 26, 2009 4:51 pm

Tja ik ken dit gedonder inderdaad ook, ik kwam er toen niet uit, de handleiding suc*s als je t mij vraagt!
Ik krijg/kreeg de aux (voorrem) niet zo dat deze slechts een kant op bewoog, is dat jou wel gelukt? zo ja hoe?
succes/thanks

Gebruikersavatar
rc-rob
Forum verslaafd
Forum verslaafd
Berichten: 1346
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 5:01 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hormann
Type: Tk10
Zenderset: Sanwa M11 x
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Haaksbergen

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor rc-rob » wo aug 26, 2009 5:39 pm

olaf schreef:Tja ik ken dit gedonder inderdaad ook, ik kwam er toen niet uit, de handleiding suc*s als je t mij vraagt!
Ik krijg/kreeg de aux (voorrem) niet zo dat deze slechts een kant op bewoog, is dat jou wel gelukt? zo ja hoe?
succes/thanks
Dat lukt mij wel..
als je de rem vasthoudt kun je de - stand regelen..als je niks doet of gas geeft verspringt die naar de + stand

dus je hebt een - en een + als je die bijde op 60 zet bijv. gaat die zowel links als rechts zoveel bewegen
als je de - op nul zet..doet de servo die kant op niks meer..en de + kant gaat die dan nog wel op
succes!!

Greetz Rob
Afbeelding
Hörmann TK10

Gebruikersavatar
olaf
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 113
Lid geworden op: do feb 26, 2009 11:18 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Cleon
Type: Elcon
auto 2: Hormann
Type 2: HT2
Zenderset: spectrum DX3R
Club: PSV
Locatie: Uden

Re: me zender doet raar..?

Berichtdoor olaf » do aug 27, 2009 3:33 pm

ga ik nog eens proberen!!!! thanks


Terug naar “Elektronica algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten