Elcon schokbrekers veren te stijf moeten slapper h

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
themaggdaddy
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 8:11 pm

Elcon schokbrekers veren te stijf moeten slapper h

Berichtdoor themaggdaddy » zo aug 30, 2009 6:24 pm

Zag vandaag op de baan in Elshout dat mijn wagen te veel springt. Rij met de standaard schokbrekers van elcon. Moet ik nu andere veren of zuigers gebruiken?

Mijn rechter achter schokbreker hangt door als hij op de wagen zit. Is dit dan het afdichtingsrubber samen met de vuilschraper die ik dan moet bestellen bij krikke?

Verder had ik nog een algemene vraag over de achterschokbrekers op dit moment hangen de schokbrekers niet door. Maar komen bij indrukken steeds op het zelfde niveau van hoogte terug. Is dit zo goed of moeten deze wel doorhangen en is de huidige situatie te stijf.

Als de schokbreker te stijf veert kan ik dit dan oplossen door een zuiger te plaatsen met grotere gaten erin of moet ik het ergens anders in zoeken.

Wilde het net bestellen bij Krikke. Toen bedacht ik me ineens kan beter het in een keer bestellen. Van daar deze vraag.

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Elcon schokbrekers veren te stijf moeten slapp

Berichtdoor Roel » ma aug 31, 2009 7:40 am

Je kan de schokbrekers slapper maken door andere zuigers erin te doen en/of te kiezen voor slappere veren.
In eerste instantie kom je met zuigers met grotere gaten al een heel eind. Een paar bestellen en dan kijken welke het beste bevalt.

Tja, het doorhangen van de schokbrekers. Het is geen must, een afstelling is erg persoonlijk.
Als jij dit een lekkere manier om te rijden vind en je bent er sneller mee, dan moet het zo afstellen.
Ik zou zeggen, proberen, proberen en nog een proberen met verschillende afstellingen.
En dan kan het nog zo zijn dat als je de week daarna gaat rijden de baan iets veranderd is waardoor je weer op zoek gaat naar de beste afstelling van die dag... ;)
Velle est posse


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten