Upgrade shocks Baja SS

Post hier alles over HPI Racing
Baja 5b, 5b 2.0, 5T

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
venzent
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za okt 24, 2009 6:13 pm
Provincie: Flevoland
Merk: HPI
Type: Baja SS
Zenderset: Sanwa MX3-FHSS
Frequentie: 2,4 GHZ

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor venzent » di nov 03, 2009 9:45 am

-=viking=- schreef:sjonge wat een jumps :lol: :lol: . dat doe ik je echt niet na =D>
Nou, gezien het boodschappenlijstje na een dag bashen/jumpen doen we volgende keer ook wat rustiger aan :-k

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor Tiemen » di nov 03, 2009 10:58 am

venzent schreef:Heb geen echte vergelijkings materiaal omdat dit mijn eerste pistoolzender is, maar heb hiervoor een heli-zender van Spectrum gehad, dus dat is mijn referentie.
Ben zeer tevreden over de functies, layout vanuit menu is simpel en doeltreffend. Plaatsing schakelaar D/R is wat mij betreft wat onhandig, verwar die nog wel eens met de stuurtrim waardor ik mijn D/R aanpas ipv de trim, echter de trim heb je ook niet zo vaak nodig dus is puur een kwest van ff wennen. Batterijverbruik is ook prima, ik heb er nog steeds gewoone alkaline batterijen in, nu 7-8 tankjes gereden en nog volle bak qua batterij-indicatie.
Ontvangst is prima, al enkele honderden meters van me af geweest en totaal geen storing. Wel wordt hij op die grote afstand traag, op 100-150mtr is er voor mijn gevoel een lag van 1 sec. (kan echter ook komen door de afstand en vertraging van het geluid komen, nog niet echt mee bezig geweest).
De schakelaars doen wel erg plastic-achtig aan, de afwerking en en gevoel van de schakelaars geven een goedkoop gevoel. Al met al qua prestaties een goede zender, look-and-feel is wat minder. Ik raadt hem iig aan als je gaat voor prestaties over looks ;-)
Kijk een gefundeerd antwoord! Daar hou ik van.
Sinds kort heb ik ook een Sanwa. Ik heb nog maar 1 x gereden. Daarvoor reed ik met de standaard zender, en deze gaf mij alleen maar problemen/storingen. De ene keer dat ik gereden heb met de nieuwe zender ging het perfect. Uiteraard hoop ik dat dit zo blijven zal.

Gebruikersavatar
venzent
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za okt 24, 2009 6:13 pm
Provincie: Flevoland
Merk: HPI
Type: Baja SS
Zenderset: Sanwa MX3-FHSS
Frequentie: 2,4 GHZ

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor venzent » di nov 03, 2009 11:05 am

Tiemen schreef:
venzent schreef:De ene keer dat ik gereden heb met de nieuwe zender ging het perfect. Uiteraard hoop ik dat dit zo blijven zal.
Zou mij verbazen als dit niet zo was, wat ik begrepen heb staat Sanwa goed aangeschreven qua ontvangstkwaliteit. Ik heb iig nog geen glitches oid meegemaakt.

Gebruikersavatar
venzent
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za okt 24, 2009 6:13 pm
Provincie: Flevoland
Merk: HPI
Type: Baja SS
Zenderset: Sanwa MX3-FHSS
Frequentie: 2,4 GHZ

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor venzent » wo nov 04, 2009 10:45 am

Ik heb inmiddels de Treshold high presure seals in bezit. Op internet vond ik van fast-eddy een intrucite video van het plaatsne van die dingen en zag dat de al 2 aanwezige o-ringetjes (die kleine wit/doorzichtige) erin moeten blijven. Bij 1 shoch heb ik nu na het vullen als ik de pin er snel doortrek, dat de olie langs de shaft eruit gutst, ik vermoed dus dat hier die o-ringetjes niet meer goed zijn, al zie ik er zo snel niks vreemds aan. Moet ik deze nu eerst vervangen alvorens die high presure seals te plaatsen, of doen die verder niks bijzonders meer en kan ik de oude gewoon laten zitten?

Gebruikersavatar
jb bigscale
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 90
Lid geworden op: di sep 09, 2008 8:46 pm
Land: nederland
Provincie: Flevoland
Merk: hpi
Type: baja 5T/B
auto 2: pt 6526811
Zenderset: sanwa M11X
Club: rc4all.nl
Locatie: lelystad

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor jb bigscale » wo nov 04, 2009 6:52 pm

Hoi

Ik zou zelf wel even de ringetjes vervangen.
In principe gaat de umbrella seal zorgen dat er geen olie meer doorkomt, maar de ringetjes houden wel eventueel vuil van buitenaf tegen.
En daarbij word er niet voor niets gezegd dat deze ringetjes moeten blijven zitten.

gr jan

Gebruikersavatar
venzent
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za okt 24, 2009 6:13 pm
Provincie: Flevoland
Merk: HPI
Type: Baja SS
Zenderset: Sanwa MX3-FHSS
Frequentie: 2,4 GHZ

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor venzent » wo nov 04, 2009 7:38 pm

Yeps, had ondertussen dezelfde conlussie getrokken en voor de zekerheid de ringetjes in beide shocks vernieuwd. Shocks zitten nu in elkaar en wat een verschil, ze voelen veel harder en maar solide aan.

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor Ome Droogmole » wo nov 04, 2009 8:18 pm

wanneer je olie door je seal heen gutst zou ik toch haast denken dat je de seal verkeerd om geplaatst hebt..... dat hij met die nieuwe ringetjes nu niet lekt is logisch. maar als je seal verkeerd om zit en je ringetjes zijn drekt weer versleten dan gaat je shock gewoon weer lekken.

Gebruikersavatar
venzent
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za okt 24, 2009 6:13 pm
Provincie: Flevoland
Merk: HPI
Type: Baja SS
Zenderset: Sanwa MX3-FHSS
Frequentie: 2,4 GHZ

Re: Upgrade shocks Baja SS

Berichtdoor venzent » wo nov 04, 2009 8:41 pm

Seal zit er nu voor het eerst op, hiervoor had ik alleen de 2 standaard o-ringetjes, daar kan je volgens mij weinig aan verkeerd om doen.


Terug naar “HPI Racing”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten