Welke Lagers?

Universele/uitwisselbare onderdelen tusen verschillende merken en accessoires
(b.v. koppeling, schokbrekers, banden, velgen, luchtfilter, (hydro)remmen e.d.)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Tiemen » zo nov 08, 2009 11:08 am

Ik heb de info van een lagerhandelaar, die helaas niet de kleine lagers heeft voor de Baja.

Vandaar ook mijn vraag naar welke lagers

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Tiemen » zo nov 08, 2009 11:11 am

Flying Dutchman schreef:Doe dan een keer gek?? Sla alle adviezen in de wind, koop ze stofdicht en deel je ervaringen zou ik zeggen?! Ik sta er nog steeds voor open om dingen te leren! Wie weet hebben we allemaal verkeerde lagers en stappen wij ook over op stofdicht?
Ik sla de adviezen niet in de wind, maar stel een vraag. Net zoals jou sta ik open om te leren, dat doe ik nl nog iedere dag!
Dit neemt niet weg dat wanneer er 2 keuzemogelijkheden zijn, je de beide kunt afwegen. Daarom stelde ik ook de vraag waarom de één boven de ander te verkiezen.

KeesvR

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor KeesvR » zo nov 08, 2009 12:27 pm

In een nieuwe FG zitten stofdichte lagers en als je ziet hoe snel deze versleten zijn zou ik niet meer twijfwelen.

Dr.Dre.

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Dr.Dre. » zo nov 08, 2009 12:52 pm

@ Enne welke worden het Tiemen,,,,,,,,,,,,,,, :lol: :lol: ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Flying Dutchman » zo nov 08, 2009 1:02 pm

Even een gok op het antwoord dan! :mrgreen:

Bij de stofdichte lagers (ook wel de 'shielded' lagers) wordt het lager afgeschermd door een stalen plaatje. Dit oogt er al minder degelijk uit...
Ik denk dat deze lagers en de bedoelde stofdichtheid ook wordt gemeten/bepaald/bedacht bij lagers die redelijk sationair hun functie vervullen? maar dat gok ik even nu, gezien mijn ervaring met stofdicht...
Zoals wij er mee omgaan... door zand/gras/modder/stof etc wordt het gemiddelde lager toch iets beter mishandeld.

De waterdichte (ook wel 'sealed' lagers ) kunnen wellicht minder toeren hebben, maar halen ZEKER het benodigde aantal toeren voor onze functies...
Deze zien er al degelijker uit en worden ook vast niet voor niets in deze hobby door iedereen bejubeld!
Vond het alleen vreemd dat wanneer iedereen hier 'rubber' zegt, je toch nog niet overtuigd was :mrgreen:

Mocht je TOCH de shielded lagers willen testen... http://www.vxb.com" onclick="window.open(this.href);return false; heeft alles wat je nodig hebt. Goeie service, snelle levering en degelijk spul voor een schappelijke prijs...
Afbeelding

KeesvR

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor KeesvR » zo nov 08, 2009 1:20 pm

Hier is ook van alles te vinden http://www.detechnoshop.nl/frameset800.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Tiemen » zo nov 08, 2009 1:50 pm

Dank jullie wel voor de beargumenteerde antwoorden!
Ik zal de meerderheid volgen ( ;) ), ik weet nu tenminste waarom de rubberen worden gebruikt.
Ook daar heb je veel verschil in (zoals ik het kan zien ook in de prijs: ik heb wel lagers gezien van 20 euro (12x24x6). Zouden deze dan zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld het setje wat Dr.Dré heeft? Dan zijn de setjes zoals FastEddy deze heeft eigenlijk super goedkoop! Bij van Rossum in Zwolle vertelden ze ook dat lagers zomaar een tientje stuk kosten (alleen hadden ze de 12x24x6 niet :sad: )

Dus Dré het worden de rubberen, nu nog ff zoeken naar welke. De winter staat voor de deur, veel rijden zal wel niet meer gebeuren. Volgend jaar hoop ik wel wat meer te rijden. Trouwens mij lagers van de voorwielen zijn aan één kant helemaal rot. De linkerkant staat veeeeeeeeeel eerder stil dan de andere kant, ondanks (of misschien dankzij) dat ik deze lagers schoon heb gemaakt, en voorzien van nieuw vet.

turbo

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor turbo » zo nov 08, 2009 2:04 pm

je kan zelf tog ook wel bedenken waarvoor ze de "rubber" afdigting gebruiken in de rc?
als die "stalen"afdigting ook mogelijk zou zijn hadden ze die bij webshop's ook wel verkocht
dat zijn meer industrie lagers voor stofvrije delen en delen waar veel vet opzit

Dr.Dre.

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor Dr.Dre. » zo nov 08, 2009 2:12 pm

turbo schreef:je kan zelf tog ook wel bedenken waarvoor ze de "rubber" afdigting gebruiken in de rc?


@ Nee ik niet :safe: , jij misschien turbo :floor: :schater: ,gr.Dr.Dre. :salut:

turbo

Re: Welke Lagers?

Berichtdoor turbo » zo nov 08, 2009 2:12 pm

:lol: ja ik wel ja :mrgreen:
gr


Terug naar “Bigscale universele onderdelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten