Youri's Project Elcon MT 3x XL

Ben je bezig met een project, of een interessante modificatie? Post hier je ideeen, je werklog, je foto's.

Moderator: Moderator's groep

turbo

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor turbo » za dec 19, 2009 3:31 pm

wat maakt dat nou uit grootvolume is groot volume de lengte heeft daar nix mee temaken
en een tk08 met grootvolume dempers heeft hetzelfde als wat jij hebt dus dat komt dan alsnog voor

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Jimme » za dec 19, 2009 3:52 pm

Mooie auto :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Flying Dutchman » zo dec 20, 2009 12:05 am

Onbewust van mieren %^&*... :-k

MAAR waarom de switch naar 4? er passen ook 8 groot volume dempers op een MT hoor...
Hier ook even een regelement van de enige echte BMC...
Regelement BMC

De reden van de 8 demper regel is eenvoudig... als die er niet zou zijn, zou je dus een HTK09 kunnen voorzien van grote banden en mee kunnen doen... iets wat de competitie er niet eerlijker van maakt.

T'is kinderachtig simpel, maar een MT hoort 8 dempers te hebben :rock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Youri Profijt
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 207
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 7:12 pm
Land: NL
Provincie: Groningen
Merk: FG/Elcon
Type: Monster
auto 2: Hormann
Type 2: HT2
Zenderset: Spektrum DX3.0
Frequentie: 2.4GHz
Club: ORCD
Website: http://www.eenstapdichterbij.nl/

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Youri Profijt » zo dec 20, 2009 1:11 am

Flying Dutchman schreef:Onbewust van mieren %^&*... :-k

MAAR waarom de switch naar 4? er passen ook 8 groot volume dempers op een MT hoor...
Hier ook even een regelement van de enige echte BMC...
Regelement BMC

De reden van de 8 demper regel is eenvoudig... als die er niet zou zijn, zou je dus een HTK09 kunnen voorzien van grote banden en mee kunnen doen... iets wat de competitie er niet eerlijker van maakt.

T'is kinderachtig simpel, maar een MT hoort 8 dempers te hebben :rock:
Er passen geen 8 grootvolume shocks op is geen ruimte voor bij de achterkant,
ga ik ze aan de achterkant voor de vlinder zetten kan ik hem niet op de onderdraagarm bevestigen omdat daar geen ruimte is.
de originele shocks komen daar al bijna tegen mijn aandrijfhoezen aan.
aan de voorkant zou je mischien wel 4 kunnen plaatsen maar 4 voor en 2 achter, niet mijn ding.

Ik wou naar 4 shocks ipv 8 omdat ik 4 grootvolume shocks simpel weg mooier vind staan als 8 kleine of 8 grote.

Dat BMC in hun regelement beschrijft dat er bij hun races een MT 8 shocks moet hebben, klopt.
Maar aangezien ik daar niet aan deelneem hoef ik mij daar niet aan te houden.

Dat jij vind dat een MT 8 shocks hoort te hebben is wat jij vind, ik vind daar in tegen 4 grootvolume shocks mooier
Afbeelding
" denk je een keer geniaal te zijn,..... denkt er niemand met je mee "

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Flying Dutchman » zo dec 20, 2009 7:16 am

Phrases XXX schreef:...Er passen geen 8 grootvolume shocks op is geen ruimte voor bij de achterkant...
Waar een wil is........ passen er 8 dempers :mrgreen:

Ben sowieso ernstig nieuwsgierig naar jullie beide eindresultaten, dus hou het hier zeker even in de gaten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lars
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 138
Lid geworden op: ma sep 29, 2008 10:54 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: WWS Beetle
Type: Offroad
Zenderset: Futaba ff-9
Frequentie: 2.4ghz
Locatie: Hoogerheide

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Lars » di dec 29, 2009 10:16 pm

Ik zal ook even mijn reactie geven aangezien ik dit nu pas lees, en er toch gereageerd werd op mijn mening... De reden waarom ik wil gaan kiezen, en eigenlijk al heb gekozen voor rondom maar 4 dempers is heel simpel. Met 8 dempers zal en MT minder soepel veren als met 1 demper per wiel. Ik heb al een paar keer contact gehad met Rinus, die tevens ook een nieuw soort HMT aan het bouwen is en hij is zeer zeker ook van mening dat je met 4 dempers rondom een echter monstertruck rijgedrag krijgt. Of dat hij het ook zal doen weet ik niet, maar hij vertelde mij wel dat hij met beide heeft gereden en dat hij zelf vond dat je met enkele dempers mooier monster-rijgedrag had.
Wel ben ik van plan om groot volume dempers te plaatsen, maar of dit Hormann tk09 grootvolume of Elcon grootvolume dempers worden, daar ben ik nog niet uit. Gelukkig ben ik ook nog niet zover met mijn HMTK, dus ik hoef voorlopig die keuze ook nog niet te maken.
Flying Dutchman, omdat je op de BMC met 8 dempers moet rijden, omdat dit juist een monstertruck maakt tot een monstertruck, dat mag jij vinden. Ik (en zoals ik lees youri ook) ben echter van mening dat de hoogte en de grote veerweg een monstertruck echt een MT maken. Het BMC regelement is niet heilig..
Gelukkig verschillen meningen, en mag dit allemaal in de hobby. Dat er wedstrijd regels gemaakt worden, vind ik zeker prima! Maar voor mij geld hetzelfde als voor youri, en dat is dat het voor mij niet uitmaakt wat ik met mijn HMTK van plan ben en ga doen, want wedstrijden zal ik echt niet gaan doen. Daar heb ik echt gewoon geen tijd voor. No offence, maar het is voor mij enkel voor de fun.. :thumright:

Youri, ik vind je project er heel mooi uit zien! Het is een schitterende MT geworden. En de blauwe details maken hem toch net iets anders als de meeste MT's. Het bevalt mij wel! Ook vind ik de enkele dempers, veel mooier staan dan de dubbele! Dus mijn zegen heb je! :rock:
Keep up the good work!!
Auto 1 [ WWS met V-traction & 26cc Modellsport ]
Zender [ FF-9 ]

turbo

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor turbo » di dec 29, 2009 10:46 pm

waar is het verslag van jou projeckt dan ?
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor Flying Dutchman » wo dec 30, 2009 2:45 pm

Lars schreef:..hij vertelde mij wel dat hij met beide heeft gereden en dat hij zelf vond dat je met enkele dempers mooier monster-rijgedrag had..


Het (slechte) rijgedrag van een monster geeft hem dus de charme en als 8 idd veel beter zou rijden zouden ook de buggy's met 8 dempers rond rijden!
Alle MT rijders weten dat de wagen nogal kan stuiteren en dat de oplossing is te vinden in het demonteren van 4 dempers.

Maar kom nu niet aan met het smoesje dat de hoogte de MT maakt? :shock: Dan pak je gewoon een HT1,2,08 of 09 en zet je er grote banden onder en klaar ben je met je monster! Dan zouden de 09's van nu dus meer Monster zijn dan mijn Beetle omdat die dempers langer zijn?? [-X Kom op jongens, geef gewoon toe waar het dan om gaat?! Gaat dit om de kosten, de slechte passing van grootvolumedempers in de draagarmen of wat?? de looks kunnen het niet zijn, want DAAR zijn de MT's eigenlijk allemaal in gelijk.. 8 stuks! op een verloren Beetle Pro na...
Ook de 8 dempers zijn dusdanig te fine-tunen dat er wel degelijk bloedsnel en zonder teveel stuiteren mee gereden kan worden!

Dat smaken verschillen geef ik grif toe, maar de manier waarop jullie met de uitleg mensen voor het ootje proberen te houden..... Dat gaat je bij mij dus niet lukken! :mrgreen:

Vind het overigens wel ENORM jammer dat jullie je niet een keer zouden willen wagen aan een BMC.... Je zult zien dat het je gaat bevallen, want de BMC kent toch een UNIEKE sfeer... Wie weet dat het straks toch nog gaat kriebelen bij jullie?!
Afbeelding

Gebruikersavatar
monstermarder
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 39
Lid geworden op: zo dec 27, 2009 11:41 am
Land: Netherlands
Provincie: Groningen
Merk: FG
Type: Marder
auto 2: FG
Type 2: Monsterjeep
Zenderset: 3FM
Frequentie: hoog
Club: Yab-Yum
Locatie: omg. Groningen

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor monstermarder » wo dec 30, 2009 3:49 pm

Het verschil tussen een standaard Buggy en een Monstertruck is, dat je met een monster over een standaard buggy heen kunt rijden. En met een standaard Buggy kun je niet over een monster heen rijden. :flutschlach:


Dusss...........



Mooie Pick-up trouwens Youri.
Mijn auto spoort wel

turbo

Re: Youri's Project Elcon MT

Berichtdoor turbo » wo dec 30, 2009 4:00 pm

de hoogte van een mt heeft er nix mee temaken want de buggy's staat tegenwoordig ook hoog op de wielen
en de mt is met 8dempers prima te rijden offroad
het zal wel een geld gebrek zijn en het niet passend krijgen :mrgreen:
en de bmc is super om te rijden
groeten


Terug naar “Bouwprojecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten