Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Post hier alles over Hörmann Modelltechniek
HT1, HT2, HT2RE, TK08, TK09, TK10, Monster-truck, Monster-Beetle.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Flying Dutchman » di jan 26, 2010 1:39 pm

Morris schreef:...Ik bedoel ermee tezeggen dat prijs t.o.v. verbetering een hoop centen kosten en niet zoals bij Elcon het tegen kostprijs geleverd worden of bijvoorbeeld aktie oude armen inleveren dan een aantal procentjes korting op de nieuwe bijv.
Zou nu onderhand wel een keer fatsoenlijk zijn! :bitching:
Heb in sptember een 09 gekocht, nadat ik alle leveranciers had gevraagd of ik niet moest wachten tot bijv december ivm met WEER een nieuwe wagen.. 'Nee... de 09 zou een tijdje blijven en als basis voor up-dates gelden'... nou inderdaad... een tijdje...een HEEL klein tijdje.

Begin nu onderhand al te bedenken dat de volgende wagen maar eens een keer NIET een Hormann moest worden... :x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ralf
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 47
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 12:06 am
Land: nederland
Provincie: Utrecht
Merk: Hormann
Type: TK-09
auto 2: HARM
Type 2: FX-1
Zenderset: dx3R & 4PK
Frequentie: spektrum
Club: raco

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor ralf » di jan 26, 2010 3:31 pm

Tja, het is inderdaad discutabel om hier in mee te gaan of niet, maar het is wel zo dat je bij Hormann ook de oudere onderdelen/modellen gewoon kunt kopen, kwestie van een keuze maken.
Op het moment dat er geen keuze meer is bij Hormann, is er reden tot klagen, omdat de auto achterblijft ten opzichte van de rest. (b.v de BX3 van Harm)

Ik zal zelf ook niet snel de tk10 armen aanschaffen,(totdat de boel toch vervangen moet worden omdat het krom of stuk is).
Tja wat betreft het lagertje in de arm, ik heb ze nu op mijn F1 zitten en ik heb nog nooit een auto zo soepel zijn armpjes zien bewegen,.. (met dank aan de heer Lukkassen).
Bijkomend voordeel is dat er geen vuil tussen kan komen..!

groetjes,..
Ralf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Morris
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 8:28 am
Merk: Hormann
Type: Hormann TK-09, HMB
Zenderset: 3PK-s
Frequentie: Spektrum
Locatie: Vianen

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Morris » di jan 26, 2010 5:20 pm

Ik snap wat je bedoelt Ralf, maar je moet je afvragen waarom er updates komen, volgens mij om in de eerste plaats weer sneller te worden, en nee ik spreek niet uit eigen ervaring( ik ben een HT1 net zo snel als TK10 :mrgreen: :mrgreen: ).
Maar rijd je mee in de top waarvan de helft misschien de testers/fabrieksrijders zijn en de andere helft betaalt het helemaal zelf, dan is hierin geen keuze meer, want op voorhand ben je 10de van sec. misschien langzamer dan je mederijders.
En dan vind ik een update teveel kosten, kijkend naar het TK08 naar TK09 verhaal.
Ik weet dat er gezegd gaat worden het ligt aan je vingers, maar dat is het niet alleen dat kan niemand me wijs maken, anders worden die updates ook niet op de markt gebracht.

Gebruikersavatar
Marc v. D
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 77
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:07 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hormann
Type: TK-09
Zenderset: Futaba 3PK
Frequentie: spectrum
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Marc v. D » di jan 26, 2010 9:33 pm

Volgens mij zijn de bertokkennen bij Hormann altijd heel gedreven en enthausiast op zoek naar meer snelheid en duurzaamheid.
Wel vervelend natuurlijk als je net een TK09 hebt gekocht zoals FD het stelt.

2 stuks inzetlager speciale uitvoering TK10 33,50 euro.
Voordelen:
*Je bent van de tyraps af welke vaak tussen de onder en boven draagarmen bevestigd werden.
Dit om te voorkomen dat de kogelkop van de onderarmen uit de fusees schoten.
* Werden de ty raps te vast aangetrokken dan belemmerde dat de vrije veerweg weer.
*Je hebt geen speling meer op de onderste kogel gewrichten.

Mogelijk nadeel:
Raak je met deze nieuwe draagarmen een hard object dan is het waarschijnlijker dat er een duur onderdeel sneuvelt (ipv een goedkope kogelkop of draadstift).

Voordeel draagarmen: De velg schijnt de draagarm niet meer te kunnen raken dus daar geen (minimale) zelfdestruktie meer en meer stuur.

Gebruikersavatar
Rinus
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 126
Lid geworden op: do feb 07, 2008 11:21 am
Land: Nederland
Provincie: Utrecht
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK10
auto 2: Hörmann
Zenderset: 3 PK
Frequentie: 41.190
Club: MRCE
Website: www.rntuning.nl
Locatie: Wilnis
Contacteer:

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Rinus » wo jan 27, 2010 9:34 am

Alle onderdelen van de TK10 zijn een update en de geometrie van de TK10 is precies hetzelfde als de TK09. De TK09 blijft daarom gewoon leverbaar voor een aantrekkelijke prijs. Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt Morris dat de helft gesponsert wordt maar voorlopig komen de nieuwe ontwikkelingen van jongens die het helmaal uit eigen zak betalen. Ik zie ook mensen die hun Hömann helemaal verbouwen om er een motortje van meer dan € 1000,= er op te zetten. Het is en blijft een questi van je verstand gebruiken.
Over het omruilen als er bij Hörmann iets aan de onderdelen mankeert worden ze gratis omgeruild en hoef je niets bij te betalen.

Gr Rinus
Afbeelding
De Shop voor RC-Modelautosport - http://www.rntuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Morris
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 8:28 am
Merk: Hormann
Type: Hormann TK-09, HMB
Zenderset: 3PK-s
Frequentie: Spektrum
Locatie: Vianen

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Morris » wo jan 27, 2010 4:03 pm

@ Rinus, ik heb die wijsheid niet, ik zeg ook misschien en ik zeg niet dat het wel zo is dat ze het gratis/gesponsord krijgen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je fabrieksrijder bent de onderdelen niet hoeft te betalen waarom ben je ander fabrieksrijder?
Nogmaals ik wil geen discussie doen losbarsten over het wel of niet betalen van onderdelen mijn vraag was alleen waarom er elke keer updates komen?
Is het om nog sneller te zijn, is het omdat het blijkt dat het "
oude" niet goed genoeg is?
En ik snap dat als je onderdelen niet goed zijn dat je ze kosteloos kan omwisselen maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat zoals FD die pas zijn TK09 heeft gekocht, beter een paar weken had kunnen wachten om voor hetzelfde geld een TK10 had kunnen kopen.
En daarom zeg ik om bijvoorbeeld deze mensen tegemoed te komen een aktie kan zijn om je "oude" draagarmpjes kan inleveren en voor een gereduceerde prijs er nieuwe voor kan terug krijgen!

Dus nogmaals ik heb de wijsheid niet in pacht, dit is alleen maar mijn bescheiden mening! :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
rcnozem
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 278
Lid geworden op: di mar 20, 2007 5:16 pm
Land: NL
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Compass
Type: 6 HV
auto 2: Beam
Type 2: E4 advance
Zenderset: Futaba T10CG
Frequentie: 2.4 ghz
Website: www.rigidheli.com
Locatie: Berlicum

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor rcnozem » wo jan 27, 2010 6:46 pm

Er zijn er op het moment 2 die voor de fabriek toeren...en 1 daarvan die wint bijna alles...(maar dat ligt niet alleen aan het materiaal) dus de rest betaald alles uit eigen zak :geek:
De komende wedstrijd schat ik dat de nederlandse top 20 rijders hoog gaan scoren en dan zullen er ongetwijfeld een paar TK10's in de finale zitten maar mochten ze nog met de 09 rijden dan zou ik hetzelfde schatten...

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Bernie » wo jan 27, 2010 7:47 pm

Flying Dutchman schreef:
Zou nu onderhand wel een keer fatsoenlijk zijn! :bitching:
Heb in sptember een 09 gekocht, nadat ik alle leveranciers had gevraagd of ik niet moest wachten tot bijv december ivm met WEER een nieuwe wagen.. 'Nee... de 09 zou een tijdje blijven en als basis voor up-dates gelden'... nou inderdaad... een tijdje...een HEEL klein tijdje.

Begin nu onderhand al te bedenken dat de volgende wagen maar eens een keer NIET een Hormann moest worden... :x
Zou ik die leveranciers er toch even op aanspreken, weet niet of je toevallig iets daarvan op mail hebt staan?
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Rinus
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 126
Lid geworden op: do feb 07, 2008 11:21 am
Land: Nederland
Provincie: Utrecht
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK10
auto 2: Hörmann
Zenderset: 3 PK
Frequentie: 41.190
Club: MRCE
Website: www.rntuning.nl
Locatie: Wilnis
Contacteer:

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Rinus » do jan 28, 2010 10:11 am

De TK09 is al 2 maanden € 200,= in prijs verlaagd omdat de TK10 er aan zat te komen. RN Tuning heeft ook alle klanten die een nieuwe auto gekocht hebben geinformeerd dat er wat nieuws aan zat te komen. Zelfs de klanten die al een K09 hadden gekocht voor deze aanbieding hebben de € 200,= vergoed gekregen van RN Tuning - Hörmann.
Martin Hörmann is dit weekeind ook aanwezig tijdens de WES Bakaal en hij zou het op prijs stellen dat de mensen die vragen of problemen met de Hörmann producten even bij hem langs komen. Voor degene die problemen met de taal hebben ik wil graag helpen vertalen.
Bij Hörmann zullen de ontwikkelingen zeker blijven doorgaan om het Hörmann Product nog sneller en sterker te krijgen.
De evolutie van de 1/6 buggy's zal gewoon doorgan en dat is maar goed ook anders hadden we niet van die top auto's zoals we nu hebben.

gr Rinus
Afbeelding
De Shop voor RC-Modelautosport - http://www.rntuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Hormann: nieuwe onderdelen Januari 2010

Berichtdoor Flying Dutchman » do jan 28, 2010 8:09 pm

Rond september had ik mensen gevraagd of er een nieuwe Hormann zou komen of niet...
Misschien even een geheugensteuntje Rinus, maar ZO is een en ander geformuleerd .... 2 maand nadat ik rond had gevraagd of er een HT3 of tk10 zou komen en dat dus niet zo zou zijn..

Quote van 23 november '09, rcbigscaleforum:
Rinus schreef:Om de geruchten over de TK10 een beetje op te helderen alvast het eerste nieuws van Hörmann.

Er komt geen compleet nieuwe auto bij Hörmann want de TK09 heeft zijn top nog niet berijkt, de TK09 heeft zich afgelopen jaar bewezen en haalde vele nationale en internationale titels binnen. ...
Vreemd dat er dan nu al (2 maand later!) al een TK10 wordt uitgeleverd toch? En een nieuwe wagen wordt niet in een week tijd bedacht en geproduceerd....
Afbeelding


Terug naar “Hörmann Modelltechnik”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten